שתף קטע נבחר

טריבו: כך נראה העתיד של סיאט

המעצב החדש של סיאט לא מבזבז זמן, ומציג מכונית שרומזת על עתיד המותג - יותר זוויות ואגרסיביות, פחות קווים עגולים. וכמו כולם, גם לסיאט יש מכונית ירוקה

סיאט הגיעה לתערוכת פרנקפורט כשהיא דלה יחסית בחידושים. כל מכוניותיה הסדרתיות נותרו ללא שינוי, והספרדים נאלצו להסתפק בגרסה ידידותית לסביבה של האיביזה, ובמכונית תצוגה בשם טריבו (Tribu).

 

 

אלא שלמרות התצוגה הרזה, חשוב לשים לב כי דווקא מכונית התצוגה של סיאט חושפת מספר רמזים מעניינים על עתיד המותג. וזה מגיע זמן קצר יחסית לאחר שסיאט זכתה למעצב חדש ומוכשר, לוק דונקרוולקה, שהגיע אליה מלמבורגיני.


סיאט טריבו (צילום: רועי צוקרמן)

 

הטריבו היא הדרך בה רואה דונקרוולקה את סיאט בשנים הקרובות, או כך לפחות מספרים לנו בסיאט. לדבריהם, הטריבו רומז על העיצוב העתידי של המותג, שכיום מתאפיין בקווים עגלגלים-ספורטיביים ובעתיד, כך זה נראה, יהיה אגרסיבי-זוויתי יותר. כך שלמרות שאת הטריבו לא נראה בייצור בתקופה הקרובה, ולמרות שמדובר בעוד רכב שטח, סביר כי את העיצוב הזה נראה קודם דווקא באיביזה הבאה.

 

הקטנה של סיאט צפויה בתוך כשנה, על בסיס פלטפורמה חדשה של פולקסווגן (שכבר משמשת את הדור השני לסקודה פאביה). האיביזה מבוססת עדיין על הפולו הקודמת, וכמוה סובלת מסימני התיישנות ברורים. למרות מתיחת פנים שעברה בשנה שעברה, ניתן לצפות כי מחליפתה תוצג בתוך לא יותר משנתיים.

 

עד אז, נספר כי למכונית התצוגה טריבו יש צמיגי 255-50 וחישוקי "20 שלא יגיעו למכונית סדרתית של סיאט בשנים הקרובות, כמו גם הנעה כפולה ומקום לארבעה נוסעים. בנוסף, היא מצוידת במערכת פיקוד המאפשרת לשנות את ניהול המנוע, כיול המתלים ותיבת ההילוכים בלחיצת כפתור - ובהתאם לתנאי הדרך.


אביזה אקומוטיב

 

וגם - ידידותית לסביבה

עד שהאיביזה תלך לעולמה, בסיאט מחזקים את המבחר עם גרסה ידידותית לסביבה. היא מכונה אקומוטיב (Ecomotiv), ומצוידת במנוע 1.4 ליטר, טורבו-דיזל, המספק 80 כ"ס. בסיוע מסנן חלקיקים ושיפורים לזרימת האוויר סביב המכונית, הצליחו הספרדים לצמצם את תצרוכת הדלק (כ-26 ק"מ לליטר) ופליטת זיהום מסוג פחמן דו-חמצני (99 גרם לק"מ).

 

את התוצאות הללו השיגו בסיוע צמיגים צרים ונמוכי חיכוך, כמו-גם על-ידי הפחתת משקל - הסרת צמיג חלופי ובמקומו ערכת תיקון תקרים, הסרת נעילה מרכזית ושימוש בחלונות ידניים. כל אלו תרמו לירידה של 22 ק"ג בהשוואה למשקל האיביזה הרגילה, מ-1,106 ק"ג ל-1,084 בלבד. האיביזה אקומוטיב מצטרפת לגרסאות דומות שכבר הוצגו בקונצרן פולקסווגן, בהן לפאביה (גרין ליין) ולפולו (בלו-מושן).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיאט טריבו
צילום: רועי צוקרמן
רמז לעיצוב העתיד של סיאט
צילום: רועי צוקרמן
תא הנוסעים. גם רומז?
צילום: רועי צוקרמן
מקום לארבעה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים