שתף קטע נבחר

תצוגה מגוונת לניסאן בתערוכת טוקיו

ניסאן תציג בתערוכת הרכב החשובה ביפן שלוש מכוניות תצוגה, כל אחת בעלת אופי שונה: יוקרתית גדולה, קבריולה לצעירים ומסחרית לצוללנים

מדי שנתיים, בתערוכת טוקיו, מרכזת תעשיית הרכב היפנית את מיטב המאמצים במטרה אחת: לעורר השראה. בתערוכה הזו מוצגים דגמי הרעיון (קונספט) הנועזים, מיוחדים ומקוריים ביותר, שנועדו בראש ובראשונה כדי למשוך תשומת לב, ופה ושם גם כרמז למכוניות העתיד.

 

אחרי שסיפרנו לכם על הדגמים הדימיוניים של טויוטה, סובארו ו סוזוקי, הגיע הזמן לסקור את התצוגה המגוונת של ניסאן לתערוכת טוקיו ה-40 במספר. והפעם, מדובר בארבע מכוניות תצוגה, שעל הראשונה מביניהן סיפרנו בנפרד - פיבו 2. השלושה שנותרו הן ראונד בוקס (Round Box, קופסה עגולה), אינטימה (Intima) ו-NV200. ולכל אחת מאפיינים שונים בתכלית מאחותה לדוכן התצוגה.

 

ראונד בוקס

ראשונה מבין השלוש, היא קבריולה קטנה עם מקום לארבעה נוסעים. עם אורך של 365 ס"מ ובסיס גלגלים של 243 ס"מ, קטן ממרבית מכוניות הסופר-מיני המוכרות לנו, ככל הנראה לא יהיה שם נורא מרווח. אלא שבניסאן דווקא שמחים על כך, ומסבירים שאחת המטרות בראונד בוקס היא ליצור קירבה בין הנוסעים.

 

צילום: ניסאן

 

 

כדי לעשות זאת, הזוג שיושב מאחור יכול לתקשר עם הנהג והנוסע באמצעות מסכי מולטימדיה. למשל, אם תרצו לנסוע למקום כלשהו, תוכלו לשלוח לנהג הודעה על כך - בצירוף מפת ניווט מפורטת. בניסאן מגדירים את המערכת הזו כ"משחק תופסת", והיא חלק מחווית נסיעה אקטיבית.

 

למעשה, בניסאן ממשיכים להפליא בתיאורים בומבסטיים - כמקובל במכוניות התצוגה היפניות - ומסבירים שהראונד בוקס מדמה את חווית הישיבה בבר ספורט: כמו לצפות במשחק כדורגל מעניין, להרגיש חלק ממנו, אבל לא להיות במגרש. או כמו רכבת הרים, שם החוויה של הריגוש מלווה בידיעה שאין באמת סכנה. הבנתם את העיקרון. בכל מקרה, כחלק מכך, התקינו היפנים פתחים בתחתית הדלתות, כדי לאפשר לנוסעים לראות את הכביש בזמן תנועה, מה שגורם לתחושת מהירות.

 

אינטימה

מכונית שנייה שתוצג בתערוכה, היא האינטימה. כאן מדובר כבר ביוקרתית גדולה (אורך של 498 ס"מ ובסיס גלגלים של 282.5 ס"מ), עם ארבעה מושבים. זוהי ככל הנראה הקרובה ביותר לייצור מבין ארבע המכוניות שיוצגו בטוקיו, וייתכן כי

מדובר ביורשת לאחת ממכוניות הסאלון הגדולות של ניסאן המשווקות ביפן וארה"ב. הצגת האינטימה עם מנוע טורבו-דיזל (V6), עשויה לרמוז גם על תוכניות שיווק באירופה. 

 

בכל מקרה, האינטימה נהנית מעיצוב מודרני, עם קווים רכים ומוטיב המדמה גלים. מוטיב זה ממשיך לתא הנוסעים, שם הוא משולב בתאורה רכה וגוונים בהירים ליצירת אווירה נינוחה, כך מוסרים בניסאן. כדי להקל על הכניסה למכונית, היא מצוידת במושב נוסע קדמי המסתובב על צירו, כמו גם בדלתות אחוריות הנפתחות הפוך. שני פריטים אלה עשויים להגיע לייצור סדרתי, אך אין לכך עדיין אישור רשמי.

 

וגם NV200

שלישית ואחרונה בינתיים היא ה-NV200, מסחרית קטנה עם טוויסט. בניסאן מסבירים שהיא פותחה ככלי עזר לצלם ימי, ומותאמת לחלוטין לצרכיו. כך למשל יש לה תא אחסון לציוד צלילה וצילום, עמדת עריכה לתמונות ומקום לשני נוסעים - צלם ועוזרו. ה-NV200 אינה גדולה, עם אורך של 438 ס"מ, רוחב של 170 ס"מ, גובה של 184 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 280 ס"מ. עוד נמסר כי למכונית זו חישוקי "20.

 

לצד שלוש מכוניות אלה, והפיבו 2 עליה כתבנו בעבר, תציג ניסאן בטוקיו גם מערכת עזר לנהג, הכוללת ארבע מצלמות לסיוע של 360 מעלות בתמרון. כמו-כן תיחשף בתערוכה מערכת המונעת בסיוע רדאר קירבה מיותרת לרכב הנוסע מלפנים, ומנוע דיזל המתאים לתקני הזיהום המחמירים של ארה"ב. כן תוצג מכונית הספורט החדשה והמסקרנת GT-R, שפרטים ראשונים אודותיה פורסמו לאחרונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים