שתף קטע נבחר

אודי מציגה מתחרה חדשה למיני

יצרנית היוקרה של פולקסווגן תחשוף בתערוכת טוקיו רמז עבה לסופר-מיני חדשה, עמוסת טכנולוגיה, שאמורה להתחרות ראש-בראש במיני של ב.מ.וו. קבלו תמונות ופרטים על המטרו-פרוג'קט, שם זמני

קבלו את המתחרה הרצינית ביותר שתהיה לב.מ.וו מיני הפופולרית - אודי A1 החדשה. אם לדייק, זו אודי מטרו-פרוג'קט (MetroProject, פרויקט עירוני), רמז ברור במיוחד לסופר-מיני חדשה, שתגיע תוך כשנתיים לכביש ושמה כבר בין הכוונות את המיני המוכרת.

 

המטרו-פרוג'קט - שנחשפה היום בתערוכת טוקיו, מצביעה על יורשת מודרנית ל-A2 הכושלת והנשכחת של היצרנית. מכונית זו הייתה אמנם חדשנית ומעניינת, כולל מרכב אלומיניום חוסך משקל ותכנון מבריק בתא הנוסעים, אך מחירה הגבוה גזר את דינה בטבלת המכירות. בישראל למשל, היא לא שווקה מעולם.


אודי מטרו-פרוג'קט. תגיע לייצור בשינויים לא גדולים, אנחנו מקווים

 

המכונית החדשה, כפי שניתן להבחין בתמונות, תהיה אמנם שגרתית מקודמתה בתפקיד חלוצה-עירונית, אבל העיצוב החיצוני ימשיך את קו אודי המוכר, כשמהצד בולטת בהעדרה קורת B (מאחורי הדלתות הקדמיות). אבל אל חשש, היא תהיה כנראה בדגם הסדרתי. מי שלא יהיו, הם חישוקי "18 המוגזמים, עם צמיגי 225-35. גם הסבכה הקדמית צפויה ככל הנראה להתמתן בדרך לפס הייצור.

 

תא הנוסעים נראה אף הוא בוסרי, אם כי הרוח הכללית ככל הנראה תמשיך גם לדגם הסדרתי. ואם כך, מדובר בפזילה של ממש לכיוון המיני הפופולרית של ב.מ.וו, באמצעות שימוש שופע בגווני כסף ומתגים מסוגננים. גלגל ההגה השטוח בחלקו התחתון, הפך בשנים האחרונות לסימן היכר בדגמי אודי הסופר-ספורטיביים. וכן, זה בפירוש אומר שתהיה גם גרסת ביצועים לאודי-מיני.

 

הנעה קדמית, אחורית, או כפולה - במכונית אחת

המטרו-פרוג'קט שמוצגת, מצוידת במערכת הנעת כלאיים (היברידית) מתוחכמת, עם מנוע בנזין ומנוע עזר חשמלי. יחידת הבנזין בעלת מגדש טורבו, בנפח 1.4 ליטר, מספקת 150 כ"ס ו-24.4 קג"מ שמגיעים לגלגלים הקדמיים. מנוע החשמל, שמספק 41 כ"ס ו-20.4 קג"מ נוספים, מעביר את כוחו לגלגלים האחוריים. וכך, יכולה המטרו-פרוג'קט לנוע בהנעה קדמית, אחורית, או משולבת - הנעה כפולה.


 

באודי מספרים כי כאשר נעשה שימוש במנוע החשמלי לבדו, המטרו-פרוג'קט אינה פולטת כל זיהום ויכולה לנסוע עד 100 ק"מ ובמהירות של יותר מ-100 קמ"ש. כשהמצברים מתרוקנים, ניתן להטעינם באמצעות שקע חשמלי או בסיוע מנוע הבנזין. תצרוכת הדלק של מכונית התצוגה עומדת על 20.4 ק"מ לליטר בממוצע, ופליטת המזהמים על 112 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ. הביצועים, בסיוע תיבת המצמד הכפול של פולקסווגן (DSG), עומדים על 7.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 201 קמ"ש.

 

המטרו-פרוג'קט היא סופר-מיני בעלת מידות אופייניות לקבוצה. אורכה 391 ס"מ (כתשעה יותר מה-A2), הרוחב עומד על 175 ס"מ (+7.5), ואילו ממד הגובה צנוע ב-16 ס"מ - 140 ס"מ בסך הכל. בסיס הגלגלים צמח מ-240.5 בעבר, ל-246 בדגם התצוגה. ולמרות הצמיחה במידות, מפתיע לגלות כי אודי מדווחת דווקא על צמצום בנפח תא המטען, מ-390 ליטר ב-A2, ל-240 בלבד במטרו-פרוג'קט. לעומת המיני של ב.מ.וו מציגה האודי מידות דומות מאד, למעט ממד האורך. המיני קצרה בלא פחות מ-20 ס"מ.

 

קטנה, אבל עם שפע טכנולוגיה

אודי מנצלים את תשומת הלב שבחשיפת מכונית התצוגה כדי להפגין גם שרירים טכנולוגיים. אחד מפרטי האבזור המסקרנים ביותר הוא מערכת פיקוד ניידת. מדובר במעין טלפון נייד מתוחכם, שמשמש כמפתח למכונית וכקודן למניעת הנעה. הרכבת הטלפון בקונסולה הקדמית מאפשרת שליטה בשלל פקדים, בהם מערכות הניווט, השמע והווידאו. חלק ממערכות אלה - בקרת אקלים למשל - ניתנות להפעלה גם כשנמצאים מחוץ למכונית.


 

ועוד יתרון של הפיקוד הנייד: במקרה של פריצה למכונית תתקבל התראה ויזואלית וקולית במכשיר, המשמש גם כאיתוראן. במקרה והרכב יוצא מטווח הקליטה של רשת ה-WLAN (תקשורת מחשבים אלחוטית), עוקב המכשיר ומדווח לבעל הרכב היכן מכוניתו נמצאת בכל רגע נתון. כל מה שנשאר הוא לשלוח לשם את המשטרה.

 

טכנולוגיה נוספת בה מצוידת המטרו-פרוג'קט, נקראת "בחירת הנעה". מדובר בשליטה אלקטרונית על תגובת המנוע ומערכת הכלאיים, בשני מצבים לבחירת הנהג: "יעילות", שהופכת את תגובת המנוע ודוושת המצערת לאיטיות לטובת חיסכון בדלק, ותפעול מערכת הכלאיים כמה שניתן. במצב זה מודיעה המערכת לנהג כיצד יוכל לחסוך יותר בכל רגע, למשל על-ידי סגירת המזגן והחלונות.

 

המצב השני מכונה "דינמי", ובו מוסב כל כוח המנוע החשמלי לטובת שיפור מרבי של הביצועים. הנהג יכול לבחור גם בכיולים שונים למערך המתלים - נוחות או ספורטיבי, כדי להתאים את התנהגות המכונית לאופי הנהיגה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סביבת הנהג
מנוע חשמלי ממוקם מאחור
הכניסו את הטלפון למקומו - ותניעו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים