שתף קטע נבחר

אוהבי בעלי החיים נגד הפרסומת "חתול בשק"

צופים, גולשי אינטרנט וכמה ארגוני בעלי חיים מתרעמים על פרסומת לקופת גמל של חברת הביטוח "הראל" בה נראה כביכול חתול קשור בתוך שק. דרישה להורידה מהאוויר נשלחה לרשות השניה. החברה: לא נעשה שימוש בחתול אמיתי והדבר מצויין בפרסומת. אם מישהו נפגע אנו מתנצלים

גולשי אינטרנט מפיצים בימים האחרונים תלונות, שחלקן שוגרו גם ל-ynet, נגד פרסומת של חברת הביטוח "הראל", המשודרת בערוצי הטלוויזיה ואתרי האינטרנט. בפרסומת נראה סוכן מכירות ממולח מנסה לשכנע לקוח תמים להצטרף לקופת גמל, המיוצגת על ידי שק שבתוכו נמצא כביכול חתול, שזנבו מבצבץ החוצה והוא מיילל באי נחת.

 

עו"ד ענבל קידר-ניר שלחה הבוקר (ה') מכתב מחאה לחברת "הראל", לרשות השנייה, לערוץ 2 ולערוץ 10 בעקבות שידור הפרסומת, והביעה זעזוע עמוק מהתוכן הקשה המוצג בה. "הפרסומת עומדת בניגוד לכל ערך ומהווה עידוד של ממש להתעללות בבעלי חיים. גם אם בפועל לא נפגע בעל חיים במהלך צילום הסרטון, הרי שמראה הדברים על פניו די בו", ציינה במכתבה.

 

לטענתה, כללי השידור של הרשות השנייה הנוגעים לאתיקה בפרסומות קובעים כי בעלי הזיכיון לא ישדרו פרסומות שיש בהן "פגיעה בטעם הטוב, בכבודו של אדם או ברגשות הציבור", וביקשה כי הפרסומת תורד לאלתר. "האם היה משעשע לראות פעוט כלוא בתוך שק כאשר רק אחד מאיברי גופו מבצבץ החוצה והוא נאבק לצאת?"

 


מי פוגע במי? (צילום: מתוך פרסומת הראל קופות גמל)

 
גם לעמותת "תנו לחיות לחיות" הגיעו תלונות על הפרסומת ואמש פנתה דוברת העמותה, אתי אלטמן, אל מנכ"ל "הראל" בדרישה לדעת האם נעשה בפרסומת שימוש בחתול אמיתי או בבובה. "גם אני הזדעזעתי כשצפיתי בסרטון מאחר וזה עשה לי קונוטציה לא נעימה ליחס כלפי בעלי חיים", סיפרה אלטמן. "אנו מנסים לחנך מזה שנים את הציבור ואת הדור הצעיר נגד התעללות ופגיעה בבעלי חיים. כשאנשים רואים חתול בשק המוצג בנימה משעשעת, זה צורם. אני בטוחה שהדבר האחרון ש'הראל' רצו הוא להציג את עצמם כחברה המתעללת בחיות".
 
מחברת "הראל" ביקשו להבהיר שבמהלך צילום הפרסומת לא נעשה שימוש בחתול אמיתי, והדבר מצויין בכיתובית בתחתית המסך. "הביטוי 'לקנות חתול בשק' הינו מטבע לשון שנעשה בו שימוש תדיר על ידי הציבור כולו, לרבות על-ידי אנשים ששמירת ערכי החי חשובה להם", מסרו נציגי החברה.
 
"לפיכך, אין פסול בשימוש במטבע לשון זה, תוך המחשתו בדרך משעשעת שנועדה להעביר את המסר החשוב לציבור, כי על כל אדם לכלכל את צעדיו בטרם הוא מקבל החלטת השקעה בעלת משמעות גורלית לעתידו הכלכלי, לרבות בתחום הגמל. 'הראל' קשובה לרחשי לב הציבור, ולפיכך הקפדנו שלא להשתמש בחתול אמיתי, אלא שהשקענו את המשאבים הכרוכים בכך והדגשנו עובדה זו בקמפיין עצמו. התנצלותנו אם שלא במתכוון פגענו ברגשותיו של מי מהציבור".

 

מהרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו נמסר בתגובה כי "הנושא נבדק מול הזכיין".
 
  • האם אתם בעד שימוש בחיות מחמד בפרסומות? אם כן, הצביעו בעד. אם לא, הצביעו נגד

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חתול בשק. רק מטבע לשון?
צילום: ablestock
מומלצים