שתף קטע נבחר

ראלי יפן: שניים רבים, הירבונן זוכה

זה מה שקורה כששני אלופי ראלי רבים על הניצחון: שניהם לא הצליחו לסיים את המירוץ ביפן, והשאירו את הניצחון ליריבם מיקו הירבונן. הוא בטח לא מתלונן

שניים רבים, השלישי זוכה. ראלי יפן, שהסתיים היום (א') לפנות בוקר, הוא עוד הוכחה לכך שהחיים הם מה שקורה כשעושים תוכניות אחרות. מרקוס גרונהולם, נהג קבוצת פורד והמדורג ראשון בטבלת האליפות, הגיע ליפן כשהוא מקווה לנצל את יתרונה של הפוקוס WRC בתנאי המירוץ התובעניים של יפן. אולם, מייד אחרי שנטל אל ההובלה, בקטע הנהיגה הרביעי של המירוץ, גרונהולם והפוקוס "נפגשו" עם עץ שניצב לצד הדרך, והנזק שנגרם למכונית אילץ את הפיני לפרוש מהמירוץ.


מיקו הירבונן בדרך לדוכן המנצחים (צילום: איי פי)

 

המפגש הלא-מתוכנן של גרונהולם והעץ, עוררו שמחה בלתי מרוסנת בקבוצת סיטרואן. סבסטיאן לואב, אלוף העולם בשלוש השנים האחרונות והמדורג שני באליפות, כבר חיכך ידיים בהנאה ותכנן להירגע עד סוף המירוץ. לואב, שהיה במקום השני - אחרי בן-קבוצתו של גרונהולם, מיקו הירבונן, ידע שהניקוד שיקבל יספיק לו כדי לטפס למקום הראשון בטבלת האליפות. ואז הגיע קטע הנהיגה ה-13, ביום השני של הראלי (שבת): לואב וה-C4 WRC נחתו בתעלה בצד בדרך, ולא ממש הצליחו לצאת. לואב, במפגן של התנהגות לא הולמת לאלוף, האשים את הנווט בתאונה. אולם את הנעשה אין להשיב: לואב איבד הזדמנות יקרה מפז לעבור את גרונהולם, ולעשות צעד משמעותי לקראת זכייה באליפות רביעית.

 

וכמובן שאחרי פרישתם של שני הנהגים המובילים, ראלי יפן הפך להזדמנות עבור חבורת הצעירים של ה-WRC להפגין את כוחה. הירבונן, בן-קבוצתו של גרונהולם, ירש את ההובלה מהנהג הפיני כבר ביום הראשון, ושמר על המקום הראשון עד הסיום. זה נצחונו השלישי של הירבונן באליפות הראלי העולמית, והוא מחזק את מעמדו בקבוצת פורד, לקראת פרישתו של גרונהולם בסוף העונה הנוכחית.  


והנה הוא הגיע (צילום: איי פי)

 

במקום השני סיים בן-קבוצתו של לואב, דני סורדו, שלמרות מאמציו, לא ממש איים על ההובלה של הירבונן. במקום השלישי סיים הנינג סולברג (כן, האח-של), שנוהג בפורד פוקוס WRC של קבוצה פרטית. סולברג נהג בזהירות רבה ביומיים האחרונים של המירוץ, וזאת כדי להבטיח לעצמו פעם שנייה על דוכן המנצחים בעונת 2007. במקום הרביעי סיים בן-קבוצתו, מת'יו וילסון, כשהוא מקדים בפחות משלוש שניות את לואיס פרז-קומפאנק, שנוהג גם הוא בפוקוס WRC של קבוצה פרטית. אגב, עבור שניהם זוהי התוצאה הטובה ביותר בסבב הראלי העולמי.

 

מאנפרד סטול האוסטרי, שנוהג בסיטרואן פרטית, סיים במקום השישי. סטול איבד זמן רב ביום השני בגלל בעיות במצמד, שמנעו ממנו מלהתמודד בהצלחה עם שני וילסון ופרז-קומפאנק. במקום השביעי סיים פדריקו וילאגרה הארגנטינאי, בן-קבוצתו של פרז-קומפאנק, ובמקום השמיני סיים היפני קטסוהיקו טאגוצ'י, שנוהג במיצובישי איבו מקבוצה N.

 

ומה עם קבוצת סובארו, שהגיעה לראלי הביתי שלה עם המון ציפיות ועידוד של הקהל המקומי? שלושת הנהגים של הקבוצה פרשו עד ביום שבת בבוקר, ובכך רשמו את אחד המירוצים האומללים ביותר של הקבוצה.

 

ראלי יפן - התוצאות

1. מיקו הירבונן, פורד - 10 נקודות

2. דני סורדו, סיטרואן - 8 נקודות

3. הנינג סולברג, פורד (פרטית) - 6 נקודות

4. מת'יו וילסון, פורד (פרטית) - 5 נקודות

5. לואיס פרז-קומפאנק, פורד (פרטית) - 4 נקודות

6. מאנפרד סטול, סיטרואן (פרטית) - 3 נקודות

7. פדריקו וילאגרה, פורד (פרטית) - 2 נקודות

8. קטסוהיקו טאגוצ'י, מיצובישי (פרטית) - נקודה אחת

 

אליפות הנהגים

1. מרקוס גרונהולם, פורד - 104 נקודות

2. סבסטיאן לואב, סיטרואן - 100 נקודות

3. מיקו הירבונן, פורד - 84 נקודות

4. דניאל סורדו, סיטרואן - 53 נקודות

5. פטר סולברג, סובארו - 38 נקודות

6. הניג סולברג, פורד - 34 נקודות

 

אליפות הקבוצות

1. פורד - 189 נקודות

2. סיטרואן - 155 נקודות

3. סובארו - 73 נקודות

4. סטוברט-פורד - 73 נקודות

5. כרונוס-סיטרואן - 43 נקודות


עונת הראלי 2007 (לחצו על התאריך לסיקור)

עונת הראלי 2007 (לחצו על התאריך לסיקור)
המירוץ מתי
מונטה קרלו 21-19 בינואר
שוודיה 11-9 בפברואר
נורווגיה 18-16 בפברואר
מקסיקו 11-9 במרץ
פורטוגל 30 במרץ-1 באפריל
ארגנטינה 6-4 במאי
איטליה 20-18 במאי
יוון 3-1 ביוני
פינלנד 5-3 באוגוסט
גרמניה 19-17 באוגוסט
ניו-זילנד 31 באוגוסט-2 בספטמבר
ספרד 7-5 באוקטובר
צרפת 14-12 באוקטובר
יפן 28-26 באוקטובר
אירלנד 18-16 בנובמבר
בריטניה 30 בנובמבר-2 בדצמבר

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סבסטיאן לואב. הנווט אשם?
צילום: רויטרס
מרקוס גרונהולם. שברת - שילמת
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים