שתף קטע נבחר

ההסתדרות למשרד התמ"ת: "להדפיס זיכויים בדיו לא מחיק"

מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות: בחנויות רבות נמסרות לצרכנים אישורי זיכוי שתוכנם נמחק במשך הזמן, וכשהם מנסים לממשו - הם נתקלים בקשיים. יש לחוקק חוק שיסדיר את הענין

מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, פנה השבוע במכתב לממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, בו דרש להורות לסוחרים להנפיק זיכויים הכתובים או מודפסים בדיו שאינו מחיק או על נייר שלא יאפשר את מחיקת הכתוב.

 

על פי לוינסון, תלונות של צרכנים מלמדות שברשתות שיווק ובבתי עסק שונים

נמסרים לצרכנים אישורי זיכוי המודפסים על סרט של הקופה הרושמת. רבים מהצרכנים גילו כי בתוך זמן קצר מאוד – לעיתים אף לא יותר מחודש מאז נמסר להם הזיכוי – נמחק לחלוטין כל תוכנם, ולמעשה הם מחזיקים בידיהם פיסת נייר ותו לא.

 

צרכנים שמנסים לממש זיכוי מעין זה, נתקלים לעיתים במכשולים שמערימים עליהם בעלי הרשתות והחנויות. ברוב המקרים, משיבים ברשתות לצרכנים כי פיסת נייר זו אינה מוכיחה שנמסר להם הזיכוי.

 

"משמעות הדבר היא", כותב עו"ד לוינסון לקמחי, "כי כספם של הצרכנים נותר בידי הרשתות המוסרות זיכויים שמודפסים בדיו מחיק – בעוד הצרכן לא קיבל כל תמורה. זו תופעה חמורה, בוודאי כאשר אין מדובר במקרה יחיד".

 

לוינסון דורש מקמחי, שהוראה ברוח זו תיכלל בחוק או בתקנות שיסדירו את העניין. לוינסון מציין במכתב, כי עניין הזיכויים ככלל הוא מהבעיות היותר מטרידות בתחום הצרכנות בישראל, בין השאר עקב מגבלות שונות וקשות שמטילים הסוחרים על יכולתם של הצרכנים להשתמש בפועל באישורי הזיכוי שבידיהם. עקב כך, מדגיש לוינסון, יש להסדיר את כל סוגיית הזיכויים בחקיקה, ובהקדם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים