שתף קטע נבחר

מכונית שנוסעת על אוויר מגיעה לייצור סדרתי

בתום 14 שנים של פיתוח, פרויקט המכונית המתודלקת באוויר יוצא לדרך - בזכות הודו. הבשורה: ממלאים אוויר במיכל ונוסעים 200 ק"מ בלי זיהום ובעלות מצחיקה

זה לקח 14 שנה - ועכשיו זה יוצא לדרך: פרויקט מכונית האוויר הצרפתית של חברת MDI מתקרב לייצור. יש להודות שהחזון של גיא נגר, מהנדס פורמולה 1 לשעבר, שאפתני: לייצר מכונית עם מנוע שפועל בלחץ אוויר ולא מזהם את הסביבה. אבל עכשיו מתברר שהחזון הזה עומד להפוך למציאות, בעקבות חתימה על הסכם שיתוף פעולה בין MDI לבין טאטא ההודית. זו האחרונה, מומחית בייצור מכוניות זולות, תעמוד גם מאחורי הרכבת הצרפתייה הידידותית.


גיא נגר עם מנוע האוויר והמכונית החדשה. 14 שנות פיתוח (צילום: רויטרס)

 

 

העיקרון מאחורי המכונית של MDI הוא כזה: למכונית מנוע קטן הפועל בלחץ אוויר ומספק 25 כ"ס ו-6.3 קג"מ. צנוע, אבל בהחלט מספק: עם משקל עצמי של כ-700 ק"ג (הודות למרכב פיבר-גלס), למכונית האוויר יהיו ביצועים נאים - טווח נסיעה של 200 ק"מ (או 10 שעות עבודה לערך), ומהירות מרבית של כ-100 קמ"ש. די והותר לשימוש העירוני לו היא מיועדת.

 

כדי למלא אוויר להמשך השימוש, תוכלו לחבר את המכונית לכל שקע חשמלי - וכך להפעיל מדחס אוויר פנימי. התדלוק, שמחירו כמחיר החשמל בלבד, יימשך שלוש-חמש שעות. אבל אם אתם ממהרים, תוכלו גם להיכנס בעתיד לתחנת דלק בה יותקן מדחס ייחודי, ולמלא שם אוויר תוך דקות ספורות. המחיר למיכל מלא יהיה פחות משני יורו, או כ-10 שקלים בלבד.


 

ב-MDI עדיין לא מפרסמים את מחיר המכונית, אך היא לא צפויה להיות זולה במיוחד. השיווק יתבצע ככל הנראה בעיקר במדינות מתפתחות, מכיוון שנכון לעתה אין למכונית תקינה אירופית שתאפשר את שיווקה ביבשת הקלאסית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המרכב לפני צביעה
צילום: רויטרס
ובשלבים מוקדמים
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים