סקירה: טלוויזיה LCD בגודל 37 אינץ' של טושיבה
למרות הגוונים האדמדמים מעט, טושיבה מצליחה לספק בדגם 37C3500E גוונים עזים ביחד עם רמת פירוט טובה - ולאחר כיול נכון - גם פירוט בחלקי התמונה הכהים
סדרת ה-C3500 היא בשלב אחד מעל הסדרה הבסיסית של טלוויזיות טושיבה (A) והיא מחליפה את הדור הקודם, C3000. דגם 37C3500E - מסך דק LCD - הוא HD Ready ברזולוציה של 1366X768 פיקסלים. הגימור נראה איכותי למדי והעיצוב אלגנטי, עם מסגרת שחורה מבריקה (גלוסי) כמיטב האופנה אשר נהוגה במסכי מהדור העכשווי.
את המראה השחור-מבריק, מעדן פס כסוף העוטף את המסגרת החיצונית, בתוספת רגל מעמד בצורת האות C, כל אלה שוברים את המראה המרבוע שאופייני למסכים דקים.
בצד ימין של המסך משולבות כניסות וידאו מסוג S-Video וקומפוזיט, בצירוף כניסת אודיו ויציאה לאוזניות. מאחור, היצע החיבורים כולל כניסות וידאו מסוג קומפוננט, קומפוזיט, שתי כניסות HDMI, כניסה לאות מחשב (VGA) וכניסות ויציאות אודיו. מקומן של חיבורי הסקארט נפקד מכאן, הן מגיעות בדגמי החברה האירופאים - היקרים בהשוואה.
השלט הרחוק סטנדרטי למדי, תפריטי המכשיר דורשים הסתגלות קלה.
- עוד ב-dtown: סרווין ווגה VE12 - רמקול בולדוזר
מתחברים לממיר
החיבור מתאפשר דרך HDMI וגם S-Video. צפינו בתוכנית אוכל בערוץ 10 - אתגר לא פשוט עבור מעבד המסך שמצליח לעשות כאן עבודה נאותה; עדיין מורגשת העובדה שמדובר במקור וידאו לא איכותי כל כך.
ממרחק של שני מטר ניתן לצפות בפיקסלים רוחשים ברקע הצבעוני אבל המעבד עושה את עבודתו ומצליח לרכך חלק מבעיות הפיקסליזציה.
גם "סקס והעיר הגדולה" נראה בסדר גמור, אם כי בחלק מהסצינות מתגלה מעט רעש רקע צבעוני (צפיה ממרחק שלושה מטריפ מקטינה את האפקט).
במבט ראשון, גוון התמונה עושה רושם אדמדם מדי לטעמי ובכלל, אופי הגוונים נוטה לכיוון ה"חום אדמדם".
טושיבה מספקת אפשרות לכיוון פרטני של 6 צבעים נפרדים בתמונה ואכן, טיפול יחידני באדום הסורר משפר את המצב.
כאשר התוכנית המוצגת על המסך מגיעה במקור (מחברת הכבלים או הלווין) באיכות טובה, ניתן אף להנות משדורי טלוויזיה באיכות SD.
פרק בסדרה "הפלישה" מדגים כי גם וידאו באיכות שאיננה HDTV יכול להיות מפורט, בעל תמונה חלקה וגם מגוון גוונים רחב בתמונה.
ה-37C3500 מצליחה להתמודד עם קווים אלכסונים בתמונה ולא להפוך אותם למזוגזגים.
עוד ב-dtown: אוזניית BT דגם BlueAnt Z9
אבחנה גבוהה ושחור עמוק
מעבר לאיכות וידאו HDTV מקפיץ כמובן את איכות התמונה. פניו של דנזל וושינגטון בסרט "פילדלפיה" מדגימים אדמומיות קלה שעדיין נשארה בתמונה, בשילוב חדות החושפת פרטים רבים ושיפור באיכות עיבוד הווידאו ביחס לדורות המסכים הקודמים.
מעבר חד אל הגבהים, לוקח אותנו אל פסגת גורדי השחקים בעיר ניו יורק: סצינת הסיום של קינג קונג. מסך הטושיבה כולל מנגנון "מתיחת שחור" אשר מעמיק את השחורים בתמונה אך במחיר של איבוד פרטים וגוונים כהים בחלקי התמונה הכהים.
ביטול מנגנון זה מוציא החוצה פרטים רבים, כדוגמאת השערות בפרוותו של הקוף הענק, צפייה במסך בעל הפירוט המודגש, מגלה במספר סצינות את העובדה כי מדובר בדמות מצויירת (אנימציה ממוחשבת) לעומת מסכי CRT למשל, שם קשה יותר להבחין בעובדה זו.
מהאוויר אנו עוברים אל הים: הטיטניק. גם כאן נבחר בחלקו האחרון של הסרט, הפעם במטרה לבחון את איכות הניגודיות. הסצינה בה טובעת אוניית הענק מספקת תמונה בעלת אלמנטים מאתגרים: גוף ענק ומואר של אונייה, רקע ים ושמיים אפל וממעל כוכבים נוצצים, כל אלו עלולים להוות אתגר לכל מסך דק.
הטיטניק נמצאת בעיצומו של תהליך השקיעה, חציה עומד באויר, זוהר באלפי מנורות בוהקות, המסך אינו מציג שחור עמוק לחלוטין בחלקי התמונה הכהים אבל עדיין מתמודד בכבוד עם האתגר.
כאשר זוית המצלמה משתנה ומראה את האוניה מרחוק, כגוף קטן בתוך החלל האפל הענק של שמיים ומים, מחשיכה לפתע גם התמונה במסך: זוהי פעולתו של מנגנון הניגודיות הדינמית אשר מזהה סצינה בעלת "אופי" חשוך ומחליש בהדרגה את מנגנון התאורה האחורית של המסך.
כך נמנעת התופעה של "אפור מואר" במקום השחור שאמור להופיע במקור.
החשכה זו של התאורה איננה מתרחשת באופן מיידי אלא לאחר מספר שניות, מה שגורם לעיתים לשינוי תאורה מאוחר בסצינה (זו תופעה שמשותפת למסכים רבים). טושיבה מספקת גם את האופציה לביטול מנגנון זה (נקודה לחיוב) וגם את האפשרות לקבוע את חוזק התאורה האחורית. ובכלל, ביחס למסך שאמור להיות מסדרת כניסה, מספקת טושיבה פרמטרים רבים בהם יכול להעזר הצופה בעת כיול התמונה.
חיבור מחשב
חיבור דרך HDMI מעלה כי אין תמיכה ב-NR דרכו (אם כי התמונה היתה חדה למדי גם במצב זה). מעבר לחיבור ה-PC (מסוג VGA) מציג על המסך תמונת NR חדה וברורה למהדרין, אשר מאפשרת לצפות בסרטים וגם לגלוש באינטרנט ולערוך מסמכי טקסט (ברזולוציית 1366X768 פיקסלים).
במצב זה ניתן לכוון פרמטרים כגון גודל התמונה והזזה שלה לכיוונים השונים על מנת להגיע להתאמה עם המסך. דרך חיבור ה-VGA, הופכים צבעי התמונה לפחות עזים, גם הנטיה לגוון אדמדם נעלמת כמעט כליל, צבע העור, לדוגמא, הופך לטבעי יותר.
בחיבור זה אפשרויות הכיוונון מצטמצמות לבהירות / ניגודיות / טמפרטורת צבע ותאורה אחורית, ללא שליטה על פרמטרים מתקדמים אחרים.
סיכום
איכות עיבוד הוידאו בתכני טלוויזיה "רגילים" השתפרה ביחס לדורות הקודמים, עדיין ניתן לראות פה ושם רקעים עם פיקסלים "רועשים" אך בסה"כ ההתמודדות עם איכות השידורים בארץ טובה בהחלט ביחס למסך ברמת התקציב שלו. טושיבה דגם ה-C350037E כולל גם מספר מצבי מתיחת תמונה אשר בסך הכל עושים את העבודה גם בהתאמה של תכני 4:3 למסך ה-16:9.
זוויות הצפיה טובות למדי, צפייה מהצד מבהירה במקצת את גווני התמונה אך לא ברמה מודגשת מדי, ניתן בהחלט לשבת בזוית מול המסך. זליגת אור: בימים הראשונים, ניתן היה להבחין בזליגה קטנה מהפינה הימנית תחתונה, לאחר מכן נעלמה התופעה ולא נצפו בעיות בתחום זה.
טושיבה מצליחה לספק בדגם זה מסך שמתהדר בגוונים עזים, ביחד עם רמת פירוט טובה ולאחר כיול נכון גם פירוט בחלקי התמונה הכהים. החברה מספקת גם את האפשרות לבחור בין ניגודיות סטטית של הפאנל או להשתמש במנגנון הניגודיות הדינמית שמעלה אותה פי כמה.
Toshiba LCD 37C3500E
יתרונות: עיבוד וידאו, איכות תמונה בשידורי טלוויזיה רגילים ו- HDTV, תמיכה באותות וידאו עד 1080p /24
חסרונות: גוונים נוטים לכיוון האדמדם, אין חיבורי סקארט.
שורה תחתונה: חוויה מהנה בתנאי צפיה שונים ובתכנים מגוונים.
ציון:
מחיר מחירון: 8,290 ש"ח
אחריות: 3 שנים (ניופאן)
גודל | 37 אינץ' |
מידות | רוחב 920 מ"מ גובה 613 מ"מ עומק 122 מ"מ. משקל 20.7 ק"ג |
רזולוציה
|
1366X768 פיקסלים |
ניגודיות | 1,500:1 |
ניגודיות דינמית |
7,500:1 |
בהירות | 500cd/m² |
זוית צפיה | 178° |
מהירות תגובה | 6.5ms |
אותות וידאו | 1080p 50/60/24 |
מחברים | 2xComponent, 2xComposite, שתי כניסות HDMI 1.3, כניסת S-Video |
צריכת חשמל | 175 וואט |
סקירות קודמות