שתף קטע נבחר

יד שנייה מרמאי סימפטי

מה אתם יודעים על המכונית שברצונכם לרכוש, ואיך אתם יכולים לדעת מי נהג בה בעבר. בני ברק מנסה לעשות סדר בשאלת ה"בעלים הקודמים"

רכישת רכב מיד שנייה סובלת כבר שנים מתדמית שלילית. במקרים רבים אתם קונים רכב מבלי לדעת מי נגד מי, ובשל מחסור בפרטים, קונים מכוניות מנוכלים שדואגים להסתיר מכם מידע חשוב על עברו של הרכב: מי היו הבעלים הקודמים, כמה בעלים היו, הקילומטרז' שהרכב עבר, ההיסטוריה התאונתית שלו ועוד.


תגיד, איך הגיע לכאן כל הבוץ? (צילום: גבי מנשה)

 

כמה אתם מפסידים? מאות ואף אלפי שקלים. בשיתוף עם עורך מחירון המכוניות המשומשות יצחק לוי, בדקנו את המשמעות הכלכלית של העלמת פרטים, כמו סוג הבעלות, מספר הבעלויות, הקילומטרז' שעבר הרכב או תאונות שאירעו לו בעבר. הרי לכולם ברור שכדי למנוע את ההפסד יש לתת תשומת לב יתרה למה שכתוב ברישיון הרכב. אחרי שמזהים מה יש לתקן, צריך הרי לחשב כמה אפשר להפחית ממחיר הרכב.

 

אבל לא על כל דבר אפשר לעלות: במכוניות שהיו בעבר בשירות חברת ליסינג או בבעלות חברה ונמכרו לידיים פרטיות, רישיון הרכב אינו מספר את כל ההיסטוריה, אלא יופיע בו רק רישום של מספר הבעלים הקודמים. לא מי הם היו. מוכר נוכל יכול לספר שהרכב היה בבעלות הדודה מחדרה שנהגה בו למכולת וחזרה, ולא תהיה לכם כל דרך לבדוק את העובדות.

 

הדרך היחידה לעלות על ההיסטוריה של בעלות הרכב, מסורבלת ולא תמיד ניתנת לביצוע: מי שקונה רכב יכול ללכת עם המוכר למשרד הרישוי, ושם לברר מי הבעלים הקודמים. אם מדובר ברכב יד שנייה - ניחא. אבל ללכת לחפש מספר רב של בעלים אחורה, שיסכימו לבוא איתכם למשרד הרישוי לבירור פרטים, זו משימה כמעט בלתי אפשרית.

 

מבלי לדעת מה היה בעבר, אתם עלולים לקנות רכב שהיה בבעלות קיבוץ, חברת החשמל, עירייה, ועוד גופים ציבוריים כאלה שנוהגים להשתמש ברכב באופן מסיבי - שרשרת בעלויות המורידה מערכו של הרכב עד ‭.35%‬ ואם מסתירים מכם את ההיסטוריה שלו ודורשים מכם מחיר הקרוב אפילו למחיר המחירון, דעו לכם שהאכילו אתכם צפרדע אמיתית.

 

לעומת זאת, רכב שהיה בעבר בבעלות חברת השכרה (ומאבד ‭8‬-‭18%‬ מערכו‭,(‬ בית ספר לנהיגה (המאבד ‭20%‬ מערכו) או שימש כמונית (ומאבד ‭35%‬ מערכו), ימשיך לשאת את אות הקין הזו לכל ימי חייו באמצעות רישום ברישיון הרכב. גם רכב שנקנה במכרז של מינהל הרכב והיה בעבר בשירות משרד הביטחון, משרד החקלאות או של כל משרד ממשלתי אחר (מאבד כ-‭15‬-‭35%‬ מערכו), יישא את אות הקין "מדינת ישראל" ברישום ברישיון הרכב.

 

הסיבה לכך היא שרכב כזה עבר מיד ליד, נסע הרבה ולא תמיד בכבישים סלולים ובטוחים. אל תטעו: הרישום לא נועד להעלות את הגאווה של בעל המכונית, אלא להראות את הירידה במחיר. ומן הסתם, הדברים בולטים עוד יותר בכלי רכב שעבר תאונות. בכל מקרה, אל תוותרו על בדיקה מקיפה של הרכב, המעידה על תאונות קודמות שעבר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"אני אומר לך, האוטו לא ראה מוסך בחיים"
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים