שתף קטע נבחר
הטיסה הוחמצה בגלל שכרטיס הטיסה לא היה ברור
השטיח המעופף הנפיקה כרטיס טיסה שלא נוסח כראוי, ונוסעים שרצו להגיע מאיטליה לארץ הגיעו לשדה התעופה הלא נכון. הם פוצו ב-80% ממחיר הכרטיס החלופי שקנו בכסף מלא

בית המשפט קבע, כי חברת השטיח המעופף הנפיקה כרטיס טיסה לא ברור, ממנו ניתן היה להבין כי חזרת הנוסעים ארצה היא ממילאנו ולא מורנה. לפיכך, עליה לפצות את הנוסעים בגין הכרטיסים שרכשו במחיר מלא בשדה התעופה במילאנו.

 

התובעים, משתתפי חוג ברידג', פנו למנהל מועדון הברידג' בבקשה להצטרף לטיול שפרסם עבור משתתפי החוג לאזור ציריך וסביבתה. השטיח המעופף שימשה כסוכנת הנסיעות והנפיקה את כרטיסי הטיסה ואת שוברי האירוח בבתי המלון.

 

לפי התוכנית, היציאה מתל-אביב והנחיתה במילאנו נקבעו ליום 14.7.06 והחזרה ממילאנו לתל אביב נקבעה ליום 21.7.06. התובעים ביקשו ממנהל מועדון
הברידג', כי תינתן להם האפשרות להישאר בעיר מילאנו למשך מספר ימים נוספים ולחזור ארצה בגפם. לאחר בירור עם השטיח המעופף, בקשתם נענתה בחיוב.

 

ברם, כשהגיעו התובעים לטיסה היעודה ב-24 ליולי בשדה התעופה במילאנו, הסתבר להם כי אין כלל טיסה כזו. התובעים פנו לחברות התעופה בשדה במילאנו על מנת למצוא טיסה היוצאת לישראל ממילאנו. לבסוף, נמצא להם מקום פנוי בטיסה בחברת אליטליה. התובעים שילמו בגין הטיסה מחיר מלא, בסך 957.36 יורו לכל אחד ובתוספת של 90 יורו שכר טרחה.

 

לאחר בירור, הסתבר לתובעים כי הטיסה בה היו אמורים לשוב ארצה, יצאה משדה התעופה בעיר וורונה ולא ממילאנו.

 

כרטיס הטיסה לא נוסח כראוי

השופט יאיר דלוגין מבית משפט השלום בתל אביב, קבע כי קיימת אי בהירות ממשית בכרטיסי הטיסה שהנפיקה חברת השטיח המעופף לתובעים. יעד הנחיתה במילאנו ויעד החזרה מוורונה לא הופרדו, אלא נרשמו אחד ליד השני, כך שניתן היה להבין, כגרסת התובעים, כי החזרה ארצה היא ממילאנו.

 

 

לדברי השופט: " מסקנתי הנה כי כרטיס הטיסה שהונפק לתובעים על ידי הנתבעת לא נוסח כראוי".

 

נקבע, כי מועדון הברידג' ומנהלו וכן השטיח המעופף הפרו את חובת הזהירות הקונקרטית כלפי התובעים. עם זאת נקבע, כי יש לייחס לתובעים רשלנות תורמת בשיעור של 20%, שכן הם לא אשררו את טיסתם חזרה. לדברי השופט: " לו אשררו התובעים את טיסתם חזור, סביר בעיני כי הייתה מתגלה טעותם".

 

השופט קבע, כי על השטיח המעופף חלה אחריות מלאה לשפות את מועדון הברידג' ומנהלו, בכפוף לרשלנות התורמת של התובעים. נפסק, כי יש לפצות את התובעים בסך של 8,768 שקלים (שהם 80% מעלות כרטיסי הטיסה שרכשו בשדה התעופה במילאנו).

  

לפסק הדין - לחצו כאן

 

לאתר המשפט הישראלי"פסקדין"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
כל התגובות לכתבה "הטיסה הוחמצה בגלל שכרטיס הטיסה לא היה ברור"
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים