שתף קטע נבחר
 

אל-על תפצה נוסעים שמזוודותיהם הגיעו באיחור

שני נוסעים עם אל על לטורנטו גילו כי שבע מזוודות מתוך התשע ששלחו הגיעו באיחור. כשחזרו לארץ, תבעו את החברה וזכו לפיצוי של 4,000 שקלים

שבע מתוך תשע מזוודות של שני נוסעים לטורונטו עם אל על הגיעו באיחור. בית המשפט לתביעות קטנות ברמלה קבע, כי החברה תפצה את הנוסעים ב-4,000 שקלים.

 

התובעים רכשו כרטיס טיסה בחברת אל על לצורך טיסה לטורונטו לאירוע החתונה של אחיו של התובע מס' 1. כשהגיעו התובעים לטורונטו התברר להם, כי שש מזוודות מתשע המזוודות שלהם לא הגיעו ליעדן במועד, אלא הגיעו רק בשעה 21:00, מספר שעות לאחר נחיתתם בטורונטו, ואילו המזוודה השביעית הגיעה ליעדה אך ורק יום לפני חזרתם ארצה.

 

התובעים בקשו, כי בית המשפט יפסוק להם סך של 17,800 שקלים בגין עגמת הנפש שנגרמה להם כתוצאה מהאיחור בהגעת המזוודות.

 

אחריות אל-על

השופט זכריה ימיני קבע, כי על-פי אמנת ורשה, קיימת הגבלת אחריות לגבי אבדן מטען או איחור בהגעתו, כאשר הפיצוי המרבי הינו כ-20 דולר לכל קילוגרם מטען.

 

לתובעים היו 9 מזוודות במשקל כולל של 203 ק"ג, דהיינו: המשקל הממוצע לכל מזוודה הינו 22.55 ק"ג. מאחר ששבע מזוודות לא הגיעו ליעדן במועד, הרי שהמשקל הכולל של המזוודות שלא הגיעו הינו 157.5 ק"ג. לפי חישוב זה הפיצוי המרבי הוא 3,150 דולר ארה"ב.

 

עם זאת נקבע, כי לאור העובדה שרוב הציוד בסופו של יום הגיע לידי התובעים, והציוד שרכשו נשאר ברשותם, הפיצוי הנאות בנסיבות העניין יהא 4,000 שקלים.

 

לפיכך, אל-על חויבה לשלם לתובעים 4,000 שקלים וכן הוצאות משפט בסך 500 שקלים.

 

לצפייה בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי - פסק דין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלעד קוולרציק
מטוס אל-על. ארכיון
צילום: גלעד קוולרציק
מומלצים