שתף קטע נבחר

המאבק באלימות נגד קשישים: ההסברה תועיל?

26,432 קשישים הגישו תלונה בשנה שעברה על אלימות. בעקבות העלייה החדה הוחלט לפתוח בקמפיין הסברתי לעורר את דעת הקהל לתופעה ולעורר יחס של כבוד והערכה למבוגרים. העלות: שלושה מיליון שקלים

המאבק באלימות נגד קשישים עובר לטלוויזיה. בשנת 2007 חלה עלייה דרמטית במקרי האלימות נגד קשישים, ובעקבות הנתונים המדאיגים השקיע המשרד לענייני גימלאים שלושה מיליון שקלים בקמפיין הסברה ארצי בנושא המאבק באלימות נגד קשישים, תוך חיזוק מעמדם של הזקנים בישראל.

 

מספר התלונות שהוגשו בנושא אלימות על ידי הקשישים בשנה שעברה עמד על 26,432. בעקבות הנתון הקשה יזמו במשרד לענייני גמלאים הקמת ועדה בין-משרדית למאבק באלימות כלפי קשישים. הוועדה הציגה בפני הממשלה את תוכניתה למיגור האלימות כלפי זקנים בישראל. הממשלה אישרה את ההחלטה, וקבעה כי יופקו "פרסומים לצורך העלאת מודעות ציבורית לנושא מניעת האלימות נגד קשישים והעלאת תחושת הביטחון בקרב הזקנים".

 

מטרת הקמפיין ההסברתי הוא לעורר את דעת הקהל לתופעת האלימות כלפי קשישים, והן לעורר יחס של כבוד והערכה לציבור המבוגרים בחברה. הקמפיין יעלה בערוצי הטלוויזיה, בתשדירי רדיו, בעיתונות הארצית ובאתרי אינטרנט רבים במספר שפות: עברית, רוסית, ערבית, אנגלית ואמהרית.

 

הקמפיין ילווה במוקד טלפוני ייעודי שמספרו - 8840*. המוקדנים במוקד ייתנו מענה לפניות בנושא ביטחון אישי והענקת סל ביטחון ושירותי הגנה וליווי לקשישים. המוקד יהיו פתוח ממחר ועד 29 במאי.

 

מנכ"ל המשרד לענייני גמלאים, ד"ר אבי ביצור: "הקמפיין הינו ציון דרך חשוב במלחמה להגנת הזקן. למאבק באלימות שמנחה את הקמפיין מצטרף עניין לא פחות חשוב: ליידע את הגמלאים בכלל והמבוגרים הבודדים בפרט כי יש מישהו שנלחם עבורם על האפשרות להזדקן בכבוד. עלינו להפסיק את המצב שבו זקנינו משמשים 'שקי אגרוף'".

 

עלות הקמפיין הפרסומי הוא שלושה מיליון שקלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי אהרון
אילוסטרציה
צילום: חגי אהרון
מומלצים