שתף קטע נבחר

ביקורת משחק מירוצים: Mario Kart Wii

חמוש בגלגל לבן מפלסטיק מנסה Mario Kart להתמודד מול משחקי המירוצים הבולטים של ימינו. האם הוא מסוגל לעמוד בתחרות?

לחובבי ז'אנר המירוצים אין מה להתלונן. דור המשחקים הנוכחי מלא במשחקים איכותיים כמו Forza Motorsport 2, Project Gotham Racing, Burnout Paradise, MotorStorm ו-GRID, שלאחרונה קיבל ציון מצוין של 90 אצלנו באתר.

 

מלבד העובדה שכולם משחקים טובים, יש להם שני מאפיינים משותפים: אחד, בכולם שולטים ברכבים המבוססים על רכבים אמיתיים במיקומים ומסלולים ריאליסטים פחות או יותר. השני הוא שאף אחד מהם לא זמין ל-Wii, ולמרות הפוטנציאל שטמון במערכת - משתמשיה טרם קיבלו משחק מירוצים איכותי.

 

 

Mario Kart לקונסולת ה-Wii מנסה לשנות את שתי עובדות האלו. עם 32 מסלולים, 24 דמויות לבחירה מהעולם המורחב של Mario, משחק רשת איכותי, אפשרויות שליטה חדשות, הומור וקלילות, ניתן להגיד שהוא בהחלט מצליח.

 

MarioKart החדש אינו ממציא מחדש את הגלגל, אך בהחלט מספק חוויית משחק כייפית ומומלצת לכל בעל Wii וחובב משחקי מירוצים.

  

קצת היסטוריה על Mario Kart

16 שנים עברו מאז שכותר Mario Kart הראשון הושק לקונסולת ה-SNES ומכר מעל לשמונה מיליון יחידות. ארבע שנים מאוחר יותר השיקה Nintendo את המשחק השני בסדרה ושדרגה את הסדרה עם גרפיקה תלת ממדית, עיצוב שלבים חדשני ותמיכה בעד ארבעה שחקנים. המשחק הפך באופן מיידי להיות אחד ממרובי המשתתפים הפופולרים ביותר עבור קונסולת ה-N64.

 

12 שנים חלפו מאז, ואחרי משחק המשך ל-GameCube ושניים לקונסולות הניידות של החברה, מציגה Nintendo את המשחק הבא בסדרה לקונסולת ה-Wii. האם מדובר בהצלחה מסחררת, או במשחק שקופא על שמריו?

 

מרגיש בבית ב-Wii

בדומה להחלטות של נינטנדו לגבי רוב המותגים הגדולים שלה, גם כאן החברה "הולכת על בטוח". המשחק לא מנסה לשנות את החוויה המוכרת של הסדרה, ורק מתמקד בפרטים הקטנים שיעשו את המשחק מהנה יותר. למרות שהמשחק שונה בכמה דרכים ממשחקי הסדרה הקודמים, למעריצי הסדרה אין מה לדאוג - כל מי ששיחק באחד מהמשחקים הקודמים ירגיש בבית.

 

עוד לפני תחילת המשחק צריך להזכיר את ההגה שמגיע באריזה עם כל עותק של Mario Kart. מדובר בתושבת לשלט של ה-Wii המעוצבת בצורת הגה ומאפשרת לנהוג ברכבים במשחק בצורה שמדמה נהיגה עם הגה אמיתי.

 

אפילו שבניגוד לציפיות, ההגה עובד ממש טוב, ומהווה תחליף ראוי לשלט הקלאסי, שלט ה-GC וה-WiiMote - לשחקנים מנוסים עדיף להשתמש בסטיק האנלוגי המדויק יותר.

 

עוד ב-Vgames: היצורים המוזרים ב-Spore

 

משחקיות שהתפתחה מאז ה-Cube

Nintendo הבינה את הרמז שהמעריצים שידרו לאחר הוצאת המשחק הקודם ל-GameCube, וזרקה את שיטת "שני הנהגים" שרק הפריעה לנו להתרכז במשחק. במקומה, המשחק מציג שני שיפורים חדשים שמוסיפים להנאה ולעומק של המשחק – אופנועים ומערכת פעלולים.

 

האופנועים מגוונים את הנהיגה ומצליחים לתת תחושה קצת שונה יחסית למכוניות. מערכת הפעלולים, התוספת הגדולה יותר, מאפשרת לכם לבצע טריקים כאשר אתם באוויר, אשר יתגמלו אתכם בתוספת מהירות לאחר הנחיתה. עם זאת, לא מדובר במערכת טריקים עמוקה כמו במשחקי אקסטרים, ולמעשה כל מה שעל השחקנים לעשות הוא ללחוץ על כפתור אחד לפני הקפיצה.

 

במשחק קיימים 32 מסלולים, כחצי מהם מסלולים חדשים והשאר חידושים של מסלולים ממשחקי הסדרה הקודמים. אולי מספר המסלולים מרשים, אך ההבדלים באיכויות השלבים - גדול.

 

חלק מהשלבים פשוט לא כיפיים, ולא תרצו לשחק בהם אפילו פעם אחת אחרי הפעם הראשונה, ולעומתם קיימים במשחק שלבים מדהימים שתרצו לשחק בהם שוב ושוב.

 

באופן כללי, השלבים החדשים יותר מהנים מהשלבים הוותיקים מכיוון שהם מעניקים בחירה גדולה יותר בניצול מערכת הפעלולים ומלאים ברמפות, קפיצות ו-Half Pipes מרעננים ומהנים.

 

האם אתם מעדיפים לנסוע תמיד ישר, או להסתכן עם קפיצה שיכולה להעניק לכם יתרון? בזכות השלבים מלאי קיצורי הדרך וקפיצות שלא חייבים לבצע, כל שחקן יבחר בדרך המשחק שלו.

 

ה-Power Ups דווקא מפריעים

כמו בכל משחק בסדרה, גם במשחק החדש ניתן לאסוף פריטים אשר משמשים לפגיעה במתחרים, מגבירים מהירות או עוזרים בדרך אחרת. שחקנים התלוננו על כך שבמשחקים הקודמים היה חוסר איזון בפיזור החיזוקים כך שהמובילים במירוץ קיבלו פריטים פחות מועילים מהאחרונים.

 

לצערנו, בכותר זה הבעיה אפילו יותר חמורה. במידה ומשחקים משחק מרובה משתתפים בו כל השחקנים באותה רמה הבעיה ניכרת פחות, אך כאשר משחקים לבד מול שחקני מחשב, מנסים לשבור שיאים או משחקים עם אנשים ברמות שונות, הבעיה מתגלה: השחקנים במקומות האחרונים יקבלו חפצים טובים שיפגעו בכולם (ובעיקר בשחקן המוביל), והשחקן במקום הראשון לא יקבל חפצים מועילים כמעט בכלל.

 

היה מייאש לשחק בתחרויות ברמה הגבוהה, ולהישאר מקום ראשון זמן רב, רק כדי לחטוף שרשרת של צבים כחולים מהשחקנים שמאחורינו ולהפסיד את היתרון שהצלחנו לצבור. למרות שיש היגיון מאחורי החלוקה, לדעתנו היא טעות- לא רק שהיא מובילה למרמור ותסכול, היא בעצם מבטלת את הכישורים הנרכשים של השחקנים.

 

אין לשחקן מנוסה ומיומן יתרון על שחקן מתחיל, כי הוא צריך "לשלם" על יכולותיו בכך שרצף המשחק שלו נפגע במהרה.

משחקי Nintendo בד"כ מתגמלים שחקנים בצורה מצויינת על השתפרות במשחק, אך לא במקרה הזה, וחבל.

 

גם ה-Power Slide חוזר – היכולת לבצע פניות חדות ולהרוויח תוספת מהירות. שימו לב, בתחילת מירוץ תדרשו לבחור אם אתם מעוניינים שהמהלך יבוצע אוטומטית או ידנית. אנו ממליצים לבחור באופציה הידנית מכיוון שהמהלך מוסיף עומק ואסטרטגיה למשחק. אופנועים אמנם אינם יכולים לבצע PowerSlide, אך בנסיעה ישרה הם יכולים להרים את גלגליהם בכדי לקבל אפקט דומה. אין שם בעיה עם השינוי שהמהלך הזה עבר (כל עוד הוא מבוצע ידנית), והדרך שבה הוא מבוצע באופנועים מרגישה נהדר וממשיכה להדגיש את הגיוון בין סוגי הרכב.

 

 

טעם רע באוזן

הגרפיקה של Mario Kart Wii לא תשאיר אתכם פעורי פה. השלבים החדשים והמקוריים נראים מצויין, רצים חלק לגמרי, עם אפקטים טובים, גרפיקה נקייה ועיצוב שיאה ל-Nintendo. לעומתם השלבים הישנים פשוט לא נראים טוב ומשאירים טעם רע בפה.

 

חיסרון נוסף הוא שכאשר משחקים עם חברים על גבי קונסולה אחת במסך מפוצל רמת הגרפיקה יורדת באופן ניכר.

 

מוסיקת הרקע והאפקטים הקוליים של המשחק עושים את העבודה, אך לא ישארו לכם בראש לאחר המירוץ. חשנו פספוס, מכיוון שהפוטנציאל גדול, ו-Nintendo יודעים לספק פס קול מצויין כשהם רוצים. פס קול מתאים יכול בהחלט להרים את המשחק ולהגביר את הריגוש בזמן המשחק. לאחר שיצאו ל-WiiI כמה משחקי דגל אשר הציגו מוזיקה וסאונד יוצאים מהכלל, חבל לראות את Mario Kart מפספס בגדול בנקודה הזאת.

 

החידוש הגדול ביותר

Mario Kart החדש מפתיע לטובה עם המשחק המקוון - עד 12 שחקנים יכולים לשחק און-ליין בקלות ונוחות. ניתן לשחק כנגד אנשים בכל העולם, והמשחק יחבר אותנו ישירות עם שחקנים בעלי דירוג דומה לשלנו (אך מכיוון שהניקוד מבוסס על הפסדים ונצחונות גם במשחקי און-ליין אחרים, ה-Match Making עדיין גרוע). קיימת גם אפשרות לשחק מול חברים רשומים, לראות את ההישגים הטובים ביותר שלהם ולנסות להתחרות בהם, אופציה אשר תאריך את אורך החיים של המשחק במידה ואתם אנשים תחרותיים.

 

החיסרון העיקרי שקיים במשחק מרובה המשתתפים הוא הפגיעה ב-Battle Mode. מצב זה תמיד היה אחד מהמועדפים עלינו, אפשר לארבעה שחקנים לשחק בצורת כולם-נגד-כולם בזירות המיועדות לכך, ולנסות לפסול את השחקנים האחרים. מסיבה לא מובנת, Nintendo לקחו אותו צעד אחד אחורה, וכיום ניתן לשחק בו רק בקבוצה עם מספר רב של שחקנים, מה שפוגע במשחק משמעותית.

 

לא טוב היות השחקן לבדו

אם אתם אוהבים לשחק לבד, Mario Kart יאכזב אתכם. המשחק מספק תחרויות ואתגרים, אך כל המירוצים מרגישים הרבה פחות כייפים ומעניינים כאשר משחקים כנגד אוייבים ממוחשבים. בנוסף, המשחק לא מושך אתכם לבצע משימות בכדי להשיג בונוסים, ומלבד הצורך לפתוח מסלולים חדשים לא תמצאו פה הרבה עניין. לאחר הצעד הגדול ש-Smash Bros עשה בנושא ה-Unlockables, חבל לראות את החיסרון הזה במשחק.

 

היתרון היחיד שקיים במצב השחקן היחיד הוא האפשרות להתחרות בביצועים של מפתחי המשחק. אם אתם שחקנים תחרותיים שרוצים להוכיח שאתם הכי טובים, אופציה זו תעניין אתכם. אך גם אם אין לכם גישה לרשת, ניתן לשחק במסך מפוצל עד ארבעה שחקנים (אופציה אשר משם מה מוזנחת בדור האחרון) וליהנות ממשחק מרובה משתתפים קלאסי ומהנה.

 

השורה התחתונה

בשנים האחרונות נוטים משחקי מירוצים להתקרב יותר ויותר למציאות: מודל נזק, גרפיקה ריאליסטית ומסלולים המבוססים על מקומות אמיתיים בעולם הם רק חלק מרשימת הקניות ששחקנים דורשים ממשחקי מרוצים, ו-Mario Kart ל-Wii אפילו לא מתיימר להציע אף אחד מאלה.

 

במקום זה, הוא מספק משחק קליל, נגיש וכיף, אשר למרות החסרונות שלו, מצליח להעלות חיוך על פנינו. אם אתם מחפשים משחק מירוצים מהנה, קליל ומצחיק שיספק לכם שעות רבות של משחק עם אנשים אחרים, און-ליין או במסך מפוצל, ושלבים משוגעים? Mario Kart יענה על בקשותיכם.

 

הטוב: משחק מירוצים מהנה וקליל, מצב מרובה משתתפים מצויין, עיצוב שלבים נהדר, תוספת אופנועים טובה.

הרע: חוסר איזון בקבלת חפצים, לא מחדש הרבה,  מצב מוגבל ופחות מהנה לשחק יחיד.

ו-Rainbow Cruise: חוזר ופסיכודלי מתמיד. רק חסר Purple Haze ברקע. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים