שתף קטע נבחר

הגידול ברווחי הפול: 20 מיליון שקל

בעקבות הגידול ברכישת אופנועים חדשים עם נפח מנוע גדול מבעבר, גדלו באופן ניכר גם הכנסות הפול, בו מבוטחים כיום באופן גורף האופנוענים. האם יוזיל לכן הפול את גובה הפרמיות? כרגע זה לא נראה ככה

הפול - המאגר הישראלי לביטוחי רכב המשמש בעיקר את רוכבי האופנועים - ירוויח השנה מעל 20 מיליון שקל מביטוח אופנועים חדשים, בזכות זינוק ברכישת כלים דו-גלגליים בנפח של יותר מ-51 סמ"ק. נתח המכירות של אופנועי 50 סמ"ק ירד מ-60% ל-5% בלבד, ולעומת זאת גדל נתח השוק של אופנועים גדולים יותר, המשלמים תעריפי ביטוח גבוהים בהרבה.

 

השינוי שהנהיג משרד התחבורה בדרגות הרישוי לרכב דו-גלגלי, מביא לגידול ניכר בהכנסות הפול, בו מבוטחים כיום באופן גורף כל האופנועים. התקנות החדשות, שנכנסו לתוקף עוד בראשית 2007, מאפשרות להוציא רישיון נהיגה לרכב דו-גלגלי בנפח מנוע עד 125 סמ"ק, באמצעות מבחן שליטה בלבד - לבעלי רישיון נהיגה למכונית. במקביל, כל מי שהחזיק ברישיון רכיבה לאופנוע בנפח עד 50 סמ"ק, קיבל אוטומטית רישיון לרכיבת אופנוע בנפח עד 125 סמ"ק.


אילוסטרציה

 

והשינוי הזה גרם למהפך בהרגלי הרכישה של הרוכבים המקומיים. אם בעבר נרשמו כ-60% ממכירות רכב דו-גלגלי לזכות קטנועי ואופנועי 50 סמ"ק, הרי שמאז השינוי ירד נתח השוק שלהם לכ-5% מכלל מכירות רכב דו-גלגלי. חלקם של כלים דו-גלגליים גדולים יותר, בנפח של 51 עד 125 סמ"ק, גדל משמעותית לכמעט 53% מסך המכירות בארץ. כלים בנפח 125 עד 250 סמ"ק, אחראים לכ-30% מכלל המכירות.

 

אבל מה שלא השתנה, הוא מחיר הביטוח. בעבר הוחלט שצריך לעודד שימוש בכלים קלים, ולכן זכו קטנועים ואופנועים בנפח 50 סמ"ק ומטה, לתעריף מוזל בביטוח החובה. כלים גדולים יותר, משלמים תעריף גבוה משמעותית. למרות השינוי בהרגלי הרכישה, מצב זה לא השתנה: אופנוע בנפח 50 סמ"ק (רוכב יחיד) משלם כיום 2,297 שקל. במקרה של ביטוח לכל רוכב, עולה המחיר ל-2,871 שקל. אם האופנוע הוא בבעלות עסק - משרד שליחויות למשל - יהיה התעריף 2,983 שקל.

 

לעומת זאת, תעריף הביטוח לאופנועים בנפח מנוע מ-51 ועד 250 סמ"ק, גבוה משמעותית: לרוכב יחיד התעריף הוא 3,479 שקל, ואילו פוליסה בה לכל רוכב מותר לעשות שימוש בכלי, תקפיץ את המחיר ל-4,349 שקלים.

 

עקב השינויים בנתוני המכירה ותעריפי הביטוח שלא השתנו, יגרוף הפול רק ממכירות חדשות של שנה זו, תוספת הכנסות של 22-20 מיליון שקל, לעומת שנים קודמות. וככל שיעברו השנים, הכנסותיו ילכו ויגדלו, שכן מצבת האופנועים הקטנים תלך ותפחת, ואילו זו של האופנועים הגדולים - המשלמים פרמיה גבוהה משמעותית - תגדל. מנכ"ל הפול, יעקב אלחדיף, סירב להתייחס לנתונים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המעבר לנפח מנוע גדול יותר משפר את ריווחי הפול
צילום: ויז'ואל/פוטוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים