שתף קטע נבחר

עכשיו זה רשמי: רנו מגאן החדשה בתמונות

הדור השלישי למגאן נחשף בתמונות ופרטים רשמיים, לאחר אין ספור שמועות והדלפות - ובלי העיצוב הנועז של הדור הקודם. אלינו יגיע רק באמצע שנה הבאה, ולא תהיה גרסת סדאן

רנו פרסמה תמונות ופרטים ראשונים על המגאן החדשה, דור שלישי למשפחתית הקומפקטית שהוצגה לראשונה ב-1995. הדגם החדש, שיהיה לטענת רנו גדול ואיכותי מבעבר, יוצג בתערוכת פריז באוקטובר. לישראל הוא צפוי להגיע רק באמצע שנה הבאה, בגרסת חמש דלתות בלבד - כך נמסר ל-ynet מחברת קרסו, יבואנית רנו. בשלב זה לא ידוע אילו רמות גימור ישווקו, מה יהיה המפרט הטכני או המחיר.


רנו מגאן החדשה

 

אילן טל, סמנכ"ל קרסו, אמר כי בדומה להפרדת הדגמים בטויוטה - קורולה רק כסדאן ואוריס כהאצ'בק - גם רנו תפסיק לשווק מגאן סדאן. דגם זה, שהפך בשנים האחרונות להצלחה בישראל בקרב ציי הרכב, יוצג בעוד כשנה ויקבל שם חדש. דגם זה יהווה בסיס גם למכונית החשמלית של רנו, שתשווק בסיוע חברת בטר פלייס של שי אגסי.

 

יותר גדולה, יותר קלה - ובעיקר שמרנית

עם המגאן החדשה, נראה שברנו העדיפו ללכת על בטוח. בניגוד לדור השני ובעל העיצוב השנוי במחלוקת, הפעם אין חידושים או עיצוב נועז במיוחד, פשוט קומפקטית שגרתית במרכב חמש דלתות. דימיון מסוים ניכר ללגונה החדשה יחסית, אך מעבר לכך המגאן 3 מצליחה להיראות בתמונות מקורית יחסית, אבל לא ממש מיוחדת.


 

בתא הנוסעים חל שינוי דרמטי לא פחות בהשוואה לדור השני, ומהתמונות מתקבל רושם של עיצוב מהודר ומוקפד מבעבר. ברנו מבטיחים שיפור לאיכות ההרכבה והחומרים, כמו גם למרווח בתא הנוסעים. לכך תהיה אחראית גם הצמיחה במידות: המגאן החדשה ארוכה מקודמתה בלא פחות מתשעה ס"מ, עם 430 בין פגוש לפגוש, לעומת 421 ס"מ בעבר. בסיס הגלגלים צמח רק במעט - 1.5 ס"מ - ועומד על 264 ס"מ. נתוני רוחב וגובה לא פורסמו. למרות היותה גדולה מעבר, המגאן החדשה תהיה קלה יותר בשמונה ק"ג, מה שיסייע קלות לתצרוכת הדלק ולביצועים.


 

ברנו לא מספקים מפרט טכני מלא של המכונית, ששיווקה באירופה יחל בנובמבר הקרוב. במקום הם מספרים באופן כללי על יחידות הכוח שיוצעו: החשובה ביותר עבורנו היא ה-1.6 ליטר, עם 110 כ"ס. מעליה יוצעו מנועי טורבו-בנזין עם 130 או 180 כ"ס, וגם מנוע 2.0 ליטר עם 140 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה. ומה עם ה-AL4 הידועה לשמצה? תיבת ארבעת ההילוכים האוטומטית ככל הנראה לא תופיע במגאן 3, ובמקומה יהיו תיבות חמישה ושישה הילוכים ידניות או אוטומטיות.


 

עבור פלח הדיזל, החשוב מאוד באירופה, יציעו הצרפתים מנועי טורבו בשישה הספקים: 85, 90, 105, 110, 130 ו-160 כ"ס. זה האחרון יוצע גם עם תיבת הילוכים אוטומטית, שם הוא יספק 150 כ"ס. המגאן החדשה תנצל את המוניטין שרכשה קודמתה בתחום הבטיחות, ותציע שלל אבזרי הגנה על הנוסעים, בהם בקרת יציבות (ESC), מגביל מהירות עם אזהרה בלוח המחוונים, תאורה מתכווננת לפי הסיבוב וכמובן - שש כריות אוויר לפחות.

 

בתחום אבזרי הנוחות, היא תצויד בחלק מהגרסאות במערכת ניווט תלת-ממדית, חיבור AUX לנגני MP3 שמאפשר תצוגת שירים בקונסולה המרכזית, בקרת אקלים מפוצלת עם שלושה מצבי פעולה וחיישני גשם ואורות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו מגאן 3
שמרנית
מד מהירות דיגיטלי, מד סל"ד אנלוגי
רנו מגאן 3
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים