שתף קטע נבחר

במקום פלדה ואלומיניום: מכונית שיוצרה מבזלת

חברת הפיתוח הגרמנית EDAG, הידועה במכוניות תצוגה ייחודיות, תציג בתערוכת ז'נבה במרץ את ה"לייט קאר - אופן סורס", שיוצרה מבזלת

חברת EDAG, המספקת שירותי פיתוח וייעוץ לתעשיית הרכב, תציג בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ מכונית תצוגה חדשה. קוראים לה "לייט קאר - אופן סורס" (Light Car - Open Source), ומלבד השם המוזר בולטת העובדה כי היא מיוצרת מסיבי בזלת, תוצר ההתקרשות של לאבה הנפלטת מהרי געש.


זהירות! פקק מלפנים. הלייט קאר יודעת להזהיר את הנוסעים מאחוריה

 

עוד רעיונות של EDAG:

 

ב-EDAG מסבירים כי ניתן ליצור מבזלת חומר חזק וקל בדומה לאלומיניום וסיבי פחם, אך בעלות נמוכה בהרבה. כמו כן, הגרמנים טוענים כי סיבי בזלת ניתנים למיחזור באופן מלא, וכי בעולם יש מלאי כמעט אינסופי של חומר גלם. בזלת ניתן למצוא בכמויות נאות ברמת הגולן, וגם מרבית שטחה של איסלנד מכוסה בחומר זה.

 

הלייט קאר - אופן סורס, היא מכונית קומפקטית עם מנועים חשמליים בגלגלים. לא ידוע מה הספק המנועים, אך ב-EDAG מספרים על שימוש במצברי ליתיום-יון, שיאפשרו טווח נסיעה של 150 ק"מ בין טעינות. מכיוון שאין מנוע מרכזי או תיבת הילוכים, הלייט קאר מציעה בסיס גלגלים נדיב מאוד של 290 ס"מ. נתון דומה למכוניות פאר, אך עם אורך כללי של 400 ס"מ בלבד, כמו מכונית סופר מיני. כתוצאה מכך, תא הנוסעים של המכונית צפוי להציע שפע מרחב לחמישה נוסעים.


המרכב עשוי מבזלת

 

ויש בלייט קאר חידוש מעניין נוסף. במרכב המכונית שולבו משטחי זכוכית גדולים, המאפשרים להפוך אותה לתצוגה ניידת של מידע. באמצעות שיטת הקרנה ייחודית, הלייט קאר יכולה לשדר אזהרות לנוסעים מאחור, למשל על אי שמירת מרחק, סכנות מלפנים ועל בלימה פתאומית של הנהג שלה. שימוש במשטחי ההקרנה מאפשר גם להתאים את עיצוב המכונית לטעם הנהג, בדומה להתאמת שולחן העבודה על המחשב - כך על-פי EDAG. איך בדיוק זה מתבצע? נצטרך להתאזר בסבלנות עד לחודש מרץ, אז ייחשפו הפרטים בתערוכת ז'נבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
EDAG לייט קאר - אופן סורס
סלעי בזלת במדבר יהודה
צילום: לע"מ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים