שתף קטע נבחר

הרכבת מבקשת - אפשרו לנו להוריד מחירים

רכבת ישראל מסכמת את שנת 2008 עם עלייה של יותר מ-10% במספר הנוסעים השנתי, ומבקשת מהאוצר לאפשר לה להוזיל משמעותית את מחיר הנסיעה בשעות השפל

רכבת ישראל מבקשת ממשרד האוצר: אשרו לנו להוזיל כרטיסי נסיעה בשיעור של 20% עד 25% בשעות השפל. מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק הראל, אמר היום (ד') כי פנה למשרד האוצר בבקשה להוזיל את כרטיסי הנסיעה ברכבת. לדבריו, אפשר להוזיל את הכרטיסים משמעותית בשעות בהן הרכבת אינה עמוסה. בנוסף חשף המנכ"ל כי הכנסות הרכבת ממכירת כרטיסים הגיעו ב-2008 לחצי מיליארד שקלים, וכי מספר הנוסעים עלה ב-10.5% לעומת השנה שקדמה לה.

 

את הוזלת כרטיסי הנסיעה מבקשים ברכבת להחיל על שעות השפל בכל יום כמעט - בין 09:00 ל-15:00, ובין 19:00 ל-06:00. ברכבת מסבירים כי בכך הם מעוניינים לנסות ולמשוך נוסעים לשעות הפחות עמוסות, כדי להקל על הלחץ בשעות השיא. עם זאת יש לציין כי שעות השיא ברכבת קשורות באופן ישיר לנסיעות מהבית לעבודה ובחזרה, וקשה להניח כי ההוזלה במחיר הכרטיס תהיה משמעותית דיה כדי לשנות את השימוש ברכבת.


צילום: גלעד קוולרצ'יק 

 

ברכבת ישראל סיכמו היום שנה מוצלחת: לדברי מנכ"ל הרכבת, בגלל העליה הניכרת במספר הנוסעים והגידול בהכנסות, הוקטן הגירעון התקציבי בחצי. בנוסף, ההשקעות בעבודות פיתוח עלו בשנה החולפת באופן ניכר. על-פי נתונים שהוצגו היום, ברכבת משתמשים מדי יום כ-130,000 נוסעים בממוצע. להערכת הראל, מספר הנוסעים ברכבת ב-2009, צפוי לגדול בשיעור של 11-13% לעומת 2008. הראל גם הבהיר היום כי השקעת העתק בפיתוח שנרשמה בשנה החולפת, כ-1.7 מיליארד, תגיע ב-2009 לכמעט שלושה מיליארד שקלים.

 

ברכבת מדווחים גם כי בשנה החולפת נרשהם דיוק ממוצע של 91.3% - הנתון הטוב ביותר שרשמה הרכבת בעשור האחרון. בהתאם, מדווחים שם כי במספר כרטיסי הפיצוי על איחורים, נרשמה ב-2008 ירידה ניכרת לעומת 2007 - מכ-91 ל-52 אלף. יש להזכיר כי איחור של הרכבת נרשם כיום כאשר יש פער של יותר מחמש דקות בין זמן ההגעה המתוכנן ליעד וזמן ההגעה בפועל. בעתיד, ובעקבות פתיחת מרכז השליטה החדש, יבדקו זמני הגעה ויציאה של הרכבת מכל תחנה בנפרד, והדיווח על רמת הדיוק יהיה פרטני יותר - כך מסבירים היום ברכבת.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים