שתף קטע נבחר

בריטניה: מפרסמים לא יוכלו לעקוב אחרי גולשים

גוגל, יאהו, מיקרוסופט, AOL ועוד חתמו על הסכם לפיו יידעו כל לקוח על האפשרות כי המידע שנאסף עליו ישמש לצרכי התאמת פרסומות - זאת כדי למנוע פגיעה בפרטיות הגולשים

איגוד המפרסמים באינטרנט הבריטי הודיע על ניסוח קוד התנהגות שמטרתו להסדיר את תחום הפירסום ההתנהגותי - פירסום מפולח המותאם לגולש לפי אופי הגלישה שלו. זאת לפי דיווח של ה-BBC.

 

"פירסום התנהגותי" הוא תחום במסגרתו המפרסם מתאים את הפרסומת להרגלי הגלישה המסויימים של הגולש הצופה בה, בהתחשב בהיסטוריית הגלישה שלו. כך, למשל, לקוח שנוהג לגלוש בפורומים על מכוניות יצפה בפרסומות על כלי רכב או מוצרים נלווים. ספקית האינטרנט בריטיש טלקום כבר הודיעה כי תתחיל להפעיל מערך פירסום מסוג זה, שפותח על ידי החברה האמריקנית Phorm.

 

קוד ההתנהגות החדש שם דגש על מספר קווים מנחים: התראה, הסכמה והסברה. לפי העקרונות האלו, חברה שאוספת ויוצרת מאגר עם מידע על התנהגות הגולשים חייבת ליידע את כלל לקוחותיה על כך, לקבל את הסכמתם ולאפשר להם לסרב לאיסוף המידע עליהם, ולהסביר במפורט איזה שימוש ייעשה במידע וכיצד.

 

על ההנחיות החדשות חתמו כמה משחקניות המפתח בשוק האינטרנט הבריטי: AOL, גוגל, מיקרוסופט, יאהו ו-Phorm עצמה.

 

פגיעה בפרטיות

הפירסום ההתנהגותי נחשב לעניין שנוי במחלוקת, שזכה לביקורות נוקבות בעבר מצד אירגוני פרטיות. תעשיית הפירסום דוחה את ההאשמות על פגיעה בפרטיות הגולש וטוענת כי המידע נאסף באופן ששומר על האנונימיות של המשתמשים, ללא הפרטים המזהים הספציפיים.

 

"אין לחברות האלו את מספר הטלפון, השם או את הכתובת בבית של המשתמש", אמר נייט אליוט, מנהל מחקר בחברת פורסטר. אליוט הסביר כי 26 אחוז מהמפרסמים באינטרנט כבר משתמשים בפועל בשיטות פירסום מסוג זה, המוכרת שביניהן היא גוגל - עוד לפני נסיון ההסדרה העצמית של האיגוד.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
קווים מנחים לפירסום מפולח
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים