שתף קטע נבחר

אחרי 37 שנים: יש תחבורה ציבורית ברהט

37 שנים לאחר שהוקמה ו-15 שנים אחרי שהוכרזה כעיר, רהט זוכה סוף-סוף לתחבורה ציבורית רשמית של מדינת ישראל, שתפעל גם בשבת

העיר רהט הוקמה בשנת 1972 והוכרזה רשמית כעיר ב-1994, אבל עד היום לא היו בה שירותי תחבורה ציבורית רשמיים. המצב הזה משתנה כעת, עם תחילת הפעלתו של מערך הסעות המוני של חברת "נרקיס גל", שזכתה במכרז להסעת תושבי רהט בתוך העיר וממנה לערים אחרות. התחבורה הציבורית ברהט תפעל שבעה ימים בשבוע.

 

ברהט מתגוררים כיום כ-43,700 בני אדם, והיא העיר ה-33 בגודלה בישראל. למרות זאת ולמרות ששטחה יותר מ-19,000 דונם - מספרים דומים לאלה של הוד השרון - ברהט לא הוצע מעולם שירות תחבורה ציבורית, למעט מסיעים פירטיים שהציעו שירות חלקי.


אוטובוס - גם ברהט (צילום ארכיון: רועי צוקרמן)

 

במשרד התחבורה פרסמו מכרז להפעלת ארבעה קווים עירוניים וארבעה בינעירוניים, והזוכה בו - חברת "נרקיס גל", תציע לתושבי העיר הבדואית הגדולה בישראל, את האפשרות לנסוע באוטובוס למספר יעדים. בין היתר יוצעו קווים המחברים את העיר לבאר-שבע הסמוכה, למכללת ספיר ולתחנת הרכבת להבים-רהט. קו נוסף יסיע נוסעים בין השוק הבדואי במרכז רהט לבין הישובים חורה ולקיה.

 

מחיר הנסיעה ברהט יהיה נמוך יותר מבמרכז הארץ, ודומה לאזורי עיירות הפיתוח - 2.3 שקל לנסיעה עירונית, 8.1 שקל לנסיעה בינעירונית. כמו כן, בדומה לחברות הסעה אחרות, יוצעו גם כרטיסים מוזלים לנוסעים הזכאים לכך, למשל ילדים, נוער וקשישים, וכרטיסי חופשי-חודשי "רב-קו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לרהט, גם באוטובוס
צילום: ג'ורג' גינסברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים