שתף קטע נבחר

רנו מתקרבת לרכב חשמלי: קנגו בי בופ Z.E

פיתוח המכוניות החשמליות של רנו מתקדם, ולכן היא חושפת אב-טיפוס נוסף בדרך לחזון הירוק: קנגו בי-בופ Z.E. רנו חשמלית סדרתית בישראל - ב-2011

רנו חשפה תמונות ופרטים ראשונים על רכב חשמלי עתידי - הקנגו בי-בופ Z.E. רכב פנאי קטן עם מקום לארבעה נוסעים, ממדים המתאימים לקטגוריית המיני אבל הרבה מאד עניין מתחת לגוף. מדובר ברכב שמסמן את הכיוון החשמלי של היצרנית הזו - להזכירכם, בעלת עניין גם בחברת בטר-פלייס, זו המבטיחה לרשת את כבישי ישראל בנקודות טעינה מתוצרתה.


כך תוטען ה-Z.E משקע החשמל הביתי

 

 

טווח נסיעה - 100 ק"מ

הרנו הקטנה מציעה ממדים צנועים לאורך ולבסיס הגלגלים 387 ו-231 ס"מ בהתאמה, אך מפצה על-כך בנתוני רוחב וגובה הנגזרים מהקנגו החדש, עליו מבוססת הבי-בופ - 183 ו-181 ס"מ בהתאמה.

 

ה-Z.E מציעה מנוע חשמלי עם מצברי ליתיום יון - שממוקמים כולם מלפנים. המשמעות היא כי במקרה זה לפחות, לא ניתן יהיה לבצע החלפת מצברים מהירה, כפי שמציעים אנשי בטר פלייס. היחידה החשמלית מייצרת כאן 59 כ"ס ו-19.3 קג"מ, הספק ומומנט נמוכים בהשוואה לגרסת הדיזל של הבי-בופ (105 כ"ס ו-24.4 קג"מ), והביצועים בהתאם: מהירות מרבית של 130 קמ"ש בלבד, לעומת 169.

 

נתון מעניין הרבה יותר הוא טווח הנסיעה בין טעינות, מהבעיות העיקריות של הרכב החשמלי בינתיים. וגם כאן העסק אינו ורוד. 100 ק"מ בלבד, זה הטווח שמציעה הרנו הקטנה. עד 2011, כשיחל השיווק, מבטיחה רנו להגדיל את הטווח ל-160 ק"מ - טוב יותר, אך עדיין רחוק מאד ממכוניות דיזל או בנזין מקבילות.


 

ה-Z.E תדרוש בין שש לשמונה שעות טעינה מלאה, אך תעשה זאת - שוב, בשונה מהצעת חברת בטר פלייס - באמצעות שקע 220V רגיל הקיים ברשת החשמל הסטנדרטית. בנוסף תציע רנו אפשרות לטעינה משקע 400V ייעודי, שתאפשר טעינת 80% מהמצברים תוך חצי שעה.

 

אגב, נקודה נוספת שחשוב לזכור. רנו מצהירה כי המצברים יציעו בין 80% ל-100% מיכולת אגירת האנרגיה שלהם, למשך שש שנים בלבד. לאחר מכך, מבהירים הצרפתים, תפחת הקיבולת בהדרגה, ותחייב לבסוף החלפה מלאה של המצברים.

 

מתי אצלנו?

הקנגו בי בופ Z.E אינה מתוכננת לשוק הישראלי. בקרסו, יבואני רנו לישראל, מבהירים כי הרכב החשמלי המקומי יהיה משפחתי, במרכב סדאן שימושי, ויבוסס על מחליפת המגאן סדאן. רמז ראשון למראה קיבלנו בדמות הרנו-סמסונג SM3 החדשה שהוצגה בקוריאה. זו תגיע כיורשת המגאן סדאן, ואילו הדגם החשמלי יציע עיצוב מעט שונה. לדגם זה תהיה גם ככל הנראה אפשרות להחלפת מצברים מהירה בתחנות ייעודיות.


 

הרכב החשמלי הראשון של רנו בישראל, יוצע כאן משנת 2011. את הקנגו החשמלי ישווקו הצרפתים באירופה באותה שנה. ב-2012 מתוכננות שתי מכוניות חשמליות נוספות, שבשלב זה לא פורסמו עליהן פרטים כלשהם.

 

מלבד דגמי רנו, גם בעלת הברית ניסאן צפויה לשווק רכב חשמלי - ביפן וארה"ב מ-2010 ובשאר העולם מ-2012. כל המכוניות החשמליות של רנו-ניסאן יעשו שימוש במצברי ליתיום-יון המסופקים על-ידי חברת האלקטרוניקה היפנית NEC.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו קנגו בי בופ Z.E
תא הנוסעים
ארבעה מושבים, ללא שינוי מהדגם הרגיל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים