שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הכירו את המקצועות הכי נחשקים
    הכוריאוגרפית רוני פרידמן הקימה את סטודיו "נעים" בפלורנטין ומנהלת אותו, עדי יהלומי נוהגת ב"מיני קופר" עם פחית של רד-בול

    רוני פרידמן, בת 32

    כוריאוגרפית והבעלים והמנהלת של סטודיו "נעים"

     

    מנהלת סטודיו אחראית על בניית לוח שיעורים דינמי ועל בחירת המורים המתאימים ביותר.

     

    קצת על התפקיד: אחרי שחזרתי מלימודים בניו יורק, רציתי לרקוד ולא התחברתי למקומות הקיימים בארץ, אז החלטתי להקים מקום שיהיה בו נעים. הקמתי

    את סטודיו "נעים" לפני כחמש שנים בפלורנטין, ומאז אני מנהלת אותו.

     

    איך הגעתי לתפקיד: התחלתי לעבוד ככוריאוגרפית בגיל 15, כשירון כפכפי הגיע לבית הספר שלי לעזור לנו בהצגת הסיום של כיתה ט'. הוא שאל מי רוצה לעשות את הכוריאוגרפיה, והתנדבתי. הוא מאוד התלהב והציע לי להיות הכוריאוגרפית של להקה חדשה שהוא הקים, ה"שכנים של צ'יץ'". מובן שהסכמתי. מהר מאוד התחלתי לעבוד ככוריאוגרפית בהרבה מקומות ובמחזות זמר גדולים כמו "הלב", "פיטר פן" ו"נסיך האגדות", ולימים הייתי הכוריאוגרפית של נועה תשבי, יעל בר־זוהר,

    יהודה לוי ועוד. 

     

    קיבלתי את הג'וב בזכות: הרבה מאוד אומץ. למדתי הרבה על אחריות, מסירות ועבודה קשה. אני חושבת שבשביל להקים עסק בארץ צריך בעיקר הרבה כוח רצון והתמדה.

     

    החלק הכי מגניב בעבודה שלי הוא: ליזום כל הזמן פרויקטים חדשים - שיעורים מיוחדים ואירועים מגניבים. אני גם מלמדת שיעורי יוגה לקהילה בסטודיו.

     

    החלק הכי מבאס הוא: כשיש שיעור מחול או יוגה שאני אוהבת בזמן שאני צריכה לעבוד, ואני לא יכולה להיכנס לשיעור. וגם כשנתפסים השרירים.

     

    תקנאי בי כי: אל תקנאי באף אחד... אם יש משהו שאת רוצה מספיק בשביל לקנא, זה אומר שאת צריכה לעשות אותו.

     

    העובדה הכי פחות ידועה על כוריאוגרפיות היא: יש לי בסטודיו מיטה, ולפעמים אני ישנה בה.

     

    פסגת השאיפות שלי היא: הייתי רוצה שמדונה וג'וליה קמרון יצפו במופע שיצרתי, "יומנים". חוץ מזה הייתי רוצה לעבוד בחווה של טיפול בפילים צעירים באפריקה ולהקים משפחה.

     

    אם לא הייתי כוריאוגרפית, הייתי: משיטה יאכטות ועושה המון יוגה ומדיטציה.

     

    עצה ששווה את משקלה: הקפידי על פעילות גופנית לפחות פעמיים בשבוע.

     

    איך תפתחי סטודיו – הטיפים של רוני פרידמן:

    • אם את חולמת להקים עסק, כדאי לבדוק כמה שיותר פרטים, להכין תכניות ולהתייעץ עם אנשים בעלי ניסיון בתחום.
    • יזמי פגישת ייעוץ במט"י (עזרה וייעוץ לעסקים קטנים), שיבדקו את רווחיות העסק ויכוונו אותך בצעדייך הראשונים.
    • התאזרי בהמון סבלנות, התמדה ואופטימיות.
    • אי אפשר באמת להתכונן לכול לפני שמתחילים, בסופו של דבר לומדים הרבה גם תוך כדי תנועה.

     

    עדי יהלומי, בת 30

    מנהלת תקשורת ואירועים ב"רד בול" ישראל.

     

    מנהלת תקשורת ואירועים אחראית על שיתופי פעולה והפקת אירועים.

     

    קצת על התפקיד: אני אחראית על הדגשת הזוויות המעניינות והחדשניות בכל אירוע ופרויקט שבו המותג "רד בול" מעורב, ועל ניהול אתר האינטרנט של החברה. הפעילות שלי בתחום התרבות כוללת מתן חסויות ושיתופי פעולה לפרויקטים בתחום המוזיקה, האמנות, הלייף סטייל והאופנה.


    רד בולית" בנשמה. עדי וה"מיני קופר" (צילום: גיא פיטשון)

     

    איך הגעתי לתפקיד: עבדתי כתקציבאית בכירה במשרד פרסום, והמשרד שלי זכה במכרז לעבודה עם "רד בול". ב"רד בול" בדיוק חיפשו בדיוק אדם שמתאים לתפקיד, והבוס שלי המליץ עליי. עברתי ריאיון באנגלית מול המנהל האזורי של "רד בול" (איטלקי מהמם), והשאר היסטוריה.

     

    קיבלתי את הג'וב בזכות: בעיקר בזכות זה שיש לי אישות "רד בולית", וגם בזכות הניסיון שלי בתחום השיווק. כדי לעבוד בחברה את חייבת להיות עצמאית, חדשנית, בעלת ביטחון עצמי גבוה, לא קונפורמיסטית, בעלת הומור עצמי, מקצועית, מבריקה, קרייאטיבית, כנה, אוהבת חיים ולא צפויה (לאו דווקא בסדר הזה).

     

    החלק הכי מגניב בעבודה שלי הוא: להיות חלק מהפעילויות הכי חדשניות ומעניינות. כמובן גם לטייל בעולם בין אירועים שונים של המותג, ולהתמחות בעולמות תוכן שונים ומגוונים - ספורט אקסטרים וספורט מוטורי, הפקות סרטים ואירועים, שיווק, קשרים עם עיתונאים ומובילי דעה בכל התחומים ועוד.

     

    החלק הכי מבאס הוא: להיות חלק מאסטרטגיה בינלאומית וממטה שלא תמיד מבין את השוק והמציאות הישראלית. מהסיבה הזו הרבה רעיונות מקומיים לא יוצאים לפועל, ויש הרבה דברים שהמתחרים שלנו יכולים לעשות (וכך לכבוש את השוק) ואנחנו לא יכולים.

     

    תקנאי בי כי: אני מטיילת מלא בעולם, ומותר לי לנהוג ב"מיני קופר" עם הפחית.

     

    העובדה הכי פחות ידועה על מנהלות תקשורת ואירועים: שהן מדברות לפחות עם 30 אנשים ביום, ולאף אחד מהם אין מושג איך השני נראה. הן משפיעה על דעת הקהל הרבה יותר ממה שבן חושבות.

     

    פסגת השאיפות שלי היא: להיות מנהלת שיווק בחברה בינלאומית, ובכל זאת להצליח לגדל בעצמי את הילדים שיהיו לי.

    אם לא הייתי מנהלת תקשורת ואירועים, הייתי: מעצבת פנים או סופרת.

     

    עצה ששווה את משקלה: תמיד לנסות להתנהל בטוב. עצבים וגישת "מגיע לי", שיש להרבה לקוחות, רק גורמים לספקים לבצע את העבודה שלהם בפחות חשק, ולהגיע לתוצאות בינוניות.

     

    איך תהיי מנהלת תקשורת ואירועים – הטיפים של עדי יהלומי:

    • כדאי ללמוד תקשורת, מינהל עסקים או קורסים מקצועיים של שיווק ותקציבאות.
    • איך מתחילים? נכנסים לתחום התקציבאות (יח"צ, פרסום או קד"מ), הפקה או ע' הפקה, או שפשוט נמצאים בזמן הנכון במקום הנכון ומכירים את האדם הנכון.
    • כדאי לייצר קשרים עם אנשים משפיעים בתחום, למשל מנהלי לקוחות במשרדי יח"צ.
    • בריאיון, חשוב להדגיש את יחסי אנוש שלך. זו התכונה שתפתח לך דלתות ותעשה לך שֵם.

     

     


     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הכירו את המקצועות הכי נחשקים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רוני פרידמן
    צילום: עינת בייזר
    עדי יהלומי
    צילום: פיני סילוק
    כתבו לנו
    מומלצים
    מומלצים