שתף קטע נבחר

הקלטות נעלמו - הווקמן חוגג 30

לפני שני עשורים נגני הקלטות של סוני היו הצלחה גדולה. כעת ממשיכה סוני עם המותג הוותיק אך לא מצליחה להתחרות ב-iPod שהשתלט על שוק הנגנים הניידים

לפני שלושים שנה השיקה חברת סוני את הווקמן, גאדג'ט שעשה מהפכה בדרך שבה אנשים מאזינים למוזיקה, אך במרוצת השנים והעידן הדיגיטלי איבד את מעמדו לטובת ה-iPod.

 

הוצאת המכשיר הנייד לנגינת קלטות באחד ביולי, 1979, עזרה להפוך את החברה היפנית לענקית אלקטרוניקה. החברה מכרה 30,000 ווקמנים בחודשיים הראשונים לאחר ההשקה, ומכרה 50 מיליון יחידות במשך העשור שלאחר מכן.

 

"הייתי סוגר את העיניים, ומדמיין אנשים רצים עם ווקמנים, על מנת לראות כיצד הצירים צריכים לנוע", אמר בעבר נובוטושי קיהארה, מי שעיצב את הווקמן. הוא סיפר שאז השרטוטים הראשונים של הנגן הנייד נעשו על נייר. אחד ממייסידי סוני, מאסורו איבוקה, העלה את הרעיון לאחר שבנסיעות שלו האזין לקלטות על גבי נגנים גדולים מדי.

 

בתחילה חנויות לא ששו למכור אותו כי חשבו שמוצר ללא יכולות הקלטה לא יצליח, אך זה השתנה מהר ועד היום נמכרו 385 מליון יחידות של המותג ווקמן, כולל נגנים דיגיטליים הממשיכים לשאת את השם.

 

בחברת סוני אומרים שהשם ווקמן נבחר בין השאר בשל הפופולריות של סופרמן באותם זמנים, ומאחר שהוא היה מבוסס על מוצר בשם פרסמן. שמות אחרים שעלו הם "Soundabout" בארה"ב ו-"Stowaway" באנגליה, אך לאחר שילדים כבר החלו לבקש "ווקמן" מהוריהם נשאר השם הזה.

 

סוני המשיכה לנסות ולשווק ווקמנים (מותג שמוצמד גם לטלפונים סלולרים של החברה), אך לא הצליחה להוות איום על חברת אפל, שמכרה 100 מיליון נגני iPod בתוך שש שנים מההשקה של הנגן הראשון שלהם ב-2001, מה שהפך אותו לנגן המוזיקה שנמכר הכי מהר בהסטוריה. מאז הגיעו המכירות כבר ל-200 מיליון.

 

כעת מקווה החברה שהווקמן החדש עם מסך המגע בדגמי ה- X-series יעזור להחזיר את המותג לתודעת הצרכנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים