שתף קטע נבחר

 

עלו ברשת: מבחן המרשמלו

שיטות מק'גייוור לסחיטת דיו מהמדפסת, ריקון רימון במהירות הבזק ואביזרי צילום בזול. ניהול מטלות פשוט, אתר לחובבי ג'אז, מבחן המרשמלו לילדים ואהבה רב זרועית. אתרים חדשים

פייבוריט: דור הביט

המגזינים הספרותיים "החוטם" ו"שחרזדה" השיקו לאחרונה גיליונות חדשים, המציעים לגולשים הישראליים שירים, סיפורים קצרים (חלקם מתורגמים), מסות ואיורים. שני האתרים נבדלים קמעה באג'נדה התוכנית - שחרזדה הוותיק יותר (עלה לרשת ב-2006) מדגיש את האמירה החברתית ומציע מאמרים פוליטיים, בעוד החוטם הצעיר (שהחל לפעול בסתיו

2008) מקפיד לשלב בכל גיליון איורים וציורים.

 

בעוד שחרזדה מציע מדורי אמנות, ביקורת ספרים ומאמרים חברתיים שקפאו בזמן ולוח אירועים וקישורים עדכני למחצה, באתר החוטם ניתן למצוא רדיו, שמציע להאזין לשירים - מולחנים או מוקראים - באופן מקוון, ופורום נטוש. ואגב פורום, גם בשחרזדה השיקו לאחרונה קבוצת דיון, הפרלמנט שמה, שאמורה לשמש "לליבון סוגיות מפתח בתחומי הספרות, האמנות והחברה על-ידי פרלמנט של בעלי-דעות המעוניינים להשקיע בשיח עמוק ורציני", אולם הגישה אליו אינה פתוחה לכלל הגולשים ומחייבת הרשמה ואישור ידני. וכאן בדיוק נעוצה הביקורת שלנו על שני האתרים הללו, שהקונספט שלהם רענן והצורך בהם גדול: מגזינים מקוונים לא יכולים להיות כל כך אנטי-אינטרנטיים ונטולי אינטראקטיביות ושיתוף קהילתי.

 

שימושון

מילה שלי - שאלו כל איש שיווק או מומחה אינטרנט, והם יאמרו לכם שאחד היישומים הפופולריים של האינטרנט הוא בתחום הצרכנות. על כך בדיוק מבוסס אתר "התרשמות", בעריכת איטו אבירם, שהמוטו שלו הוא "חוויתי, התרשמתי, רשמתי". באתר ניתן למצוא סקירות של כותבים שונים על מסעדות, בתי מלון, אטרקציות ובילויים, דיסקים, ספרים ומוצרים שונים, שרובן חיוביות וחלקן תמוהות (מה לעניין גירוש עובדים זרים או הרהור נוגה על חבילות חציר ולאתר המלצות צרכניות??).

 

חבל שלא כל הביקורות חתומות, אף אחת מהן אינה מתוארכת ולא ניתן להגיב, אבל לכל הטקסטים מצורפות תמונות איכותיות, פרטים על בית העסק וקישורים לכתבות נוספות בתחום. עם זאת, בהשוואה למתחריו "התרשמות" מקפיד על גילוי נאות: האתר אינו מסחרי, אך מאפשר לעסקים לפרסם בחינם הודעות על מבצעים שונים וכן מצהיר כי חלק מן הביקורות מבוססות על פניה יזומה לביקורת.

 

מאלתרים - מוזיקת ג'ז זוכה ליחס חם בישראל, אבל רק לפני מספר שבועות הושק פורטל שמוקדש לז'אנר: Jazz Music, שלמרות שמו הלועזי, מבטיח לרכז את כל מה שנוגע לג'ז ולישראל במקום אחד. מדובר באתר תוכן בהיקף מרשים, שאמנם סובל מכמה באגי-ילדות מינוריים, אבל בסך הכל מציע תמהיל מעניין, המשלב בין ביקורות והמלצות על דיסקים והופעות; כתבות על אודות ג'אז ומקורותיו וסגנונותיו השונים; אלמנטים קהילתיים; ושירותים פונקציונליים, כמו לוח אירועים, מידע על מועדונים ולוח מודעות. כמו כן תמצאו את מדור "פלייליסט", שמאפשר להוריד או להאזין לשירים ולאלבומים ללא תשלום. לדברי המייסדת, סיון שתיל ברעם, כרגע מדובר בגירסת הרצה שעוד יתווספו לה תכונות ותכנים, כך שיש למה לחכות.

 

משחק ילדים - "נימיגו" היא חברה לייבוא צעצועים, שמפיצה את מוצריה בחנויות שונות ברחבי הארץ וכעת מאפשרת לרכוש אותם גם באינטרנט. באתר ניתן למצוא מגוון רחב של צעצועים מעוצבים, המיובאים ממדינות שונות באירופה ומיועדים לילדים בני חצי שנה עד גיל תשע, כמו גם לאספנים בני כל הגילאים. האתר עצמו מחולק לקטגוריות נושאיות (כלי נגינה, משחקים לחצר או לים, יצירה, כלי רכב, פאזלים), ומאפשר גם לשוטט בין המוצרים על פי גיל, יצרן או מין, וכן מציע מוצרים ומבצעים ייחודיים לרוכשים דרך האתר.

 

תוכן ריחני - רשת Call Perfume הישראלית שידרגה לאחרונה את חנות הבשמים המקוונת שלה, ומלבד שינויים עיצוביים, הוסיפה שני פי'צרים מעניינים: הראשון הוא מגזין בשמים, הכולל כתבות כמו ההבדלים בין בשמי קיץ וחורף, המלצות לשימוש במספר בשמים בבת אחת ואילו בשמים פופולריים בערים ומדינות שונות. לצד אלה אפשר למצוא מדריך בחירת בושם, דיווח מכנס התעשיה FIFI, טיפים וטריוויה. הפיצ'ר השני הוא גלגל הצבעים, שמאפשר לבחור צבע ולקבל המלצות על בשמים מתאימים על פי איפיון ויזואלי - זהב, למשל, הוא אצילי וקלאסי, ורוד הוא רומנטי וירוק הוא טבעי ורענן. לזה מתכוונים כשאומרים ערך מוסף.

 

כולנו אלגוריתמים - "ארגון ההייטק הישראלי" היא עמותה רשומה, שמטרתה לקדם את תעשיית ההייטק ועובדיה. צוות המייסדים, המונה 18 נשות ואנשי הייטק, הצליח לגייס עד כה כמעט 2,000 מתפקדים/חברים (מתוך כ-300,000 איש העונים על הקריטריונים של "עובדי הייטק"). אלה יהנו מתמיכה, הדרכה ואולי אפילו בטחון תעסוקתי, אם כי בכל הזדמנות מודגשת העובדה שלא מדובר בתחליף להסתדרות.

 

וכן, למרות שעמוד השאלות והתשובות ארוך ומלא הסברים, לא לגמרי ברור מה המטרות המעשיות של העמותה, שמגדירה עצמה כ"ארגון לאומי, התנדבותי, סטארטאפ חברתי, עמותה ללא כוונות רווח, המאגדת את כל האנשים בכל תחומי ההייטק באשר הם". בכל אופן, נכון להיום האתר נמצא בתהליכי הקמה ואנשי הארגון משוועים למתנדבים בתחומים הרלוונטיים, כמו גם לתרומות כספיות ואחרות: זמן, רעיונות או סתם הפצה של הלינק ודבר קיומו של הארגון (שלח: איתי שמושקוביץ)

 

פשוט לעשות - טובעים בים של משימות ולא מצליחים לזכור איזו מטלה ביצעתם ואיזו עדיין ממתינה לטיפול? אתר SimplyGTD עומד בהבטחה שמסתתרת מאחורי שמו ומציע כלי לניהול משימות בסיסי: מקלידים את המשימות שיש לבצע (תומך גם בעברית) ומקבלים רשימה מסודרת שאותה אפשר להדפיס או לנהל באמצעות האתר, לרבות מיון, התאמת צבעים ומחיקת המשימות שהושלמו. השימוש באתר חינם ואינו דורש הרשמה, אבל מי שיבחר להירשם יוכל לשמור את הרשימות ולסנכרן אותן עם שירותים אחרים.

 

במקרה צילמתי - אחת הבעיות של אתרי שיתוף תמונות כמו פליקר, היא שהשיטוט בהם - הדפדוף בתמונות - כמעט אף פעם אינו אקראי ותמיד מבוסס על סינון ממוחשב (תאריך, מילות מפתח וכדומה). באתר Biscuit Tin החליטו להחזיר את המקריות לתמונה ובנו ממשק שמדמה צילומים הפרושים על שטיח ומאפשרים לכם לפתוח בכל פעם תמונה אחרת, לא משנה מתי צולמה, מי מופיע בה ולאן היא שייכת. כל מה שצריך זה להקליד את שם המשתמש וללחוץ Go. אגב, זה לא חייב להיות חשבון הפליקר שלכם; אפשר לעיין בצילומים של כל משתמש אחר באתר.

 

תגידו תקציב - למרות המהפכה הדיגיטלית, צילום מקצועי הוא עדיין תחביב יקר למדי, שמחייב השקעה במצלמות, עדשות ואביזרים שונים ומשונים. באתר DIY Photography מציעים דרכים יצירתיות לחסוך מעט בהוצאות ולשפר את יכולות הצילום שלכם בקלות. באתר תמצאו טיפים ומדריכים מצולמים ומפורטים לבניית מבזק מקצועי למחצה באמצעים ביתיים, שימוש חוזר בעינית של דלת כדי לצלם תמונות "עין הדג", שדרוג מצלמת סלולר עם חלפים של נגן DVD, המלצות על תוכנות חינם לעריכה ועוד יציאות מגניבות.

 

מקגייוור מגיש - ובאותו עניין, כתבה שפורסמה לפני חודשים אחדים בניו יורק טיימס, מציגה דרכים מהירות, קלות וזולות לשדרוג ותיקון בעיות הייטקיות למהדרין. לדוגמה: כיצד להגביר את עוצמת השידור של נתב אלחוטי, איך לסחוט את טיפות הדיו האחרונות ממחסנית ריקה, טיפ לייבוש סלולרי שנפל לאסלה ופתרון לאור חזק מדי בפלאש של מצלמה. לגמרי לגזור ולשמור.

 

מנה אחרונה

בזרוע נטויה - אם חשבתם שתמנונים הם סתם יצורים ימיים מרובה זרועות, סרט האנימציה הקצר והחמוד Oktapodi הוא סיפור אהבה משעשע ושובר מיתוסים, שעוסק בזוג תמנונים מאוהבים שצולחים את כל המכשולים. הסרטון נטול דיאלוגים והיה מועמד לאוסקר.

 

רק עוד רגע - "מבחן המרשמלו" הוא ניסוי סוציולוגי, שנערך לילדים ותכליתו לבחון דחיית סיפוקים. גולש בשם סטיב ו. החליט לתעד ניסוי כזה באמצעות חבורת ילדים, שתי מצלמות נסתרות ושקית מרשמלו. מתוק מתוק.

 

מוטב מאוחר - מעט באיחור, אבל עדיין שווה איזכור: חברת בניית האתרים נטקארפט הכינה ברכת שנה טובה מקורית במיוחד, שמציעה להציץ לעולם ה-Augmented Reality, המשלב בין העולם האמיתי לבין הסלולרי או המחשב. הכינו את המדפסת, מצלמת האינטרנט והדמיון.

 

תוכנית הגרעין - ראש השנה חלף עבר, אבל הרימונים נותרים איתנו גם אחרי ארוחת החג. בסרטון הבא תלמדו לרוקן רימון במהירות וביעילות.

 

מכל הלב - מופע אור-קולי מרהיב עין, שהתרחש בפסטיבל במזרח אנגליה. זווית הצילום בעייתית, אבל התוצאה הסופית מחפה על התקלות (שלח: עמית פל)

 

ציף ציף - בחור ברזילאי מצא בעיתון צילום של ציפורים יושבות על חמישה חוטי חשמל, שעורר בו אסוציאציות של תווים. הוא תלש את הצילום, הצמיד לו תווים על פי מיקומן של הציפורים ואת התוצאה העלה לרשת (שלח: עמית פל)

 

צוויץ צוויץ - הנער ג'ימי ו., בניגוד אליו, החליט לחקות קולות של חיות אלה ואחרות והעלה תצוגת תכלית ליוטיוב. דביל, אבל משעשע (שלח: עמית פל)

 

איך עושה לויתן - ולסיום פרק הקולות מן הטבע, באתר Ocean Explorer ניתן למצוא הקלטות של רעשים שנשמעים בתחתית האוקיינוס: מבליפים מסתוריים, עבור בלוויתנים מסוגים שונים וכלה בקולות שמשמיעות ספינות בכל מיני גדלים

 

חלק מהאתרים עלולים להיות לא זמינים בשל עומס גולשים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סי די בנק
האם ניתן לעמוד בפיתוי? מרשמלו
צילום: סי די בנק
מומלצים