שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    עלו ברשת: המונה ליזה אצלכם בבית
    מאיפה מגיעים המוצרים שלנו, מאגר תמונות מוזיאון הלובר, כמה סלסה צריך לחבילת צ'יפס, העולם הופך לתת מימי, כיצד מעשנים קופסת סיגריות שלמה בבת אחת ועוד אתרים שווה להכיר

    הפייבוריט: המקור

    מרבית המוצרים שאנחנו צורכים מפותחים במקום אחד, מיוצרים ומורכבים במקום שני ונמכרים במדינות שונות בעולם. קוראים לזה גלובליזציה, ואפילו קפיטליסטים מושבעים יודו שיש לה השלכות בעייתיות, כמו ניצול עובדים, שימוש בחומרים מסוכנים לסביבה עוד מיני היבטים שנוח לנו לשכוח כשאנחנו קונים DVD ב-1.90 ש"ח. באוניברסיטת MIT החליטו לשנות את התמונה, או ליתר דיוק להקל עלינו לראות אותה, והשיקו את אתר SourceMap: "פלטפורמה למחקר, שיפור ושיתוף שרשרת האספקה שמאחורי המוצרים שאנחנו משתמשים בהם יום יום".

     

    האתר, שנמצא בשלב בטא, מאפשר לכם לצפות במפת העולם שעליה מצויין מקום ייצורם ומקורם של רכיבים שונים - החל ממזון וכלה במחשבים ניידים. הודות לשימוש בגוגל מפות, תמונות, מידע טקסטואלי ממאגר הרכיבים וסרטוני וידאו, הגולשים/צרכנים נחשפים למידע שעד כה לא היה סיכוי לקבל אליו גישה, למשל על מסעותיהם ורכיביהם של דיסק קשיח, עפרון או המבורגר. כמשתמשים רשומים, תוכלו להוסיף מפות אישיות משלכם, שעוקבות אחרי מוצרים ספציפיים או להוסיף למפה קיימת, במידה ויש לכם מידע על אודות רכיב או מקום ייצור מסוים. את כל זה אפשר גם להטמיע בבלוג שלכם או להדפיס.

     

    שימושון

    מגלים את אמריקה - "המדריך הלא שגרתי למטייל בארצות הברית" אמנם לא מגשים את ההבטחה המגולמת בשמו (הוא לא ממש מדריך והוא די שגרתי), אבל הוא בכל זאת יעיל ושווה ביקור בטרם תצאו לתור את צפון אמריקה. האתר מחולק על פי מדינות או תחומי עניין - המבורגריות, חופים, פאבים עתיקים, קבוצות כדורסל וכיוצא באלה - ומספק מידע תמציתי על אודות כל מדינה והאטרקציות השונות הפזורות ברחבי ארה"ב: מפות, כתובות, עובדות טריוויה, המלצות על מסעדות, פארקים ואתרים תיירותיים ואפילו הצעות למסלולי טיול בעקבות סדרות וסרטים או לאורך כביש 66 המיתולוגי (שלח: שגב לייבוביץ)

     

    במקרה הצורך - "המסביר לצרכן" הוא בלוג חדש ומעניין, שמציע סקירות על מוצרים, שירותים וחברות מנקודת המבט של הצרכן הפשוט. "המסביר הוא בסך הכל עוד צרכן שאוכל במסעדותיכם, נהנה (ולפעמים קצת פחות) משירותי התקשורת שלכם, לן במלונותיכם ומוציא לא מעט כסף על המוצרים שאתם מציעים", נכתב בעמוד האודות, שמבהיר באופן חד משמעי מה מטרותיו: להעלות את המודעות הצרכנית של הקהל הישראלי.

     

    טובתן של החברות ונותני השירותים משנית בהקשר הזה, וטוב שכך. מגוון התחומים בהם מטפל הבלוג רחב, וכולל למשל בנקאות, אוכל ותקשורת והתכנים בו נעים בין סקירות גאדג'טים לתלונות אמיתיות של צרכנים על חברות תקשורת, מסעדות ומשרד כרטיסים (הבלוג מזמין צרכנים ובלוגרים עצמאיים לשלוח אליו טקסטים), ועד פוסט שמותח את המושג צרכנות ומתייחס להגירה השלילית מת"א כאל כשלון שירותי.

     

    עידן התמימות - "האתר למועמד הפוליטי" פונה לקהל מצומצם יחסית - אנשים שרוצים להיכנס לפוליטיקה. אבל ריכוז התכנים שבו עשוי לשמש ככלי לימודי של ממש גם לקהל הרחב, בחושפו את התהליך הפוליטי כפי שהוא מתרחש מאחורי הקלעים. גולת הכותרת של האתר הוא מדריך בן 160 פרקים, שחיבר בעליו, איש יחסי הציבור אורן שמיר, שמבטיח להסביר ה-כ-ל על ניהול קמפיין פוליטי. עוד באתר: קישורים לידיעות רלוונטיות בעיתונות, מידע על התפתחויות משפטיות בתחום ובקרוב גם מאגר נאומים.

     

    Repeat - קהילת חובבי המוזיקה ממשיכה להעשיר את הרשת הישראלית, והשבוע מדובר ב-LifeMusic, שגם הוא רוצה להיות פורטל המוזיקה של ישראל ומציע מגוון שירותים: מידע על אמנים, עדכוני חדשות, יצירת פלייליסט אישי, לעיין במילים לשירים, לעקוב אחרי הופעות ולקחת חלק פעיל ברשת החברתית של האתר (שלח: אורי פאר)

     

    מוזיקת עולם - אם תרצו לא רק להאזין למוזיקה, אלא גם ליצור אותה, Thounds הוא מקום טוב להתחיל בו. השירות המקוון החביב הזה מאפשר לכם להקליט קטע מוזיקה באמצעות המחשב ואז לשתף אותו עם שאר משתמשי האתר ברחבי העולם או לפרסמו בפרופיל שלכם ברשתות חברתיות מובילות, כדי שגולשים אחרים יוכלו להאזין לו או להוסיף לו קטעים משלהם.

     

     

    בלי תור - אין לכם כסף לנסוע לפריז? ואולי הגעתם לעיר הבירה של צרפת אבל ביזבזתם את ימי החופשה על בליסת מעדנים ושיטוט בגנים? בכל מקרה - לא הספקתם לבקר בלובר. עכשיו הבעיה הזו תעיק על מצפונכם התרבותי הרבה פחות, משום שאתר Atlas העלה לאחרונה ממשק באנגלית למאגר התמונות של כל היצירות שנמצאות במוזיאון הנודע (כ-30,000).

     

    מנוע החיפוש מאפשר לאתר יצירות על פי שמן, שם האמן, קטגוריה, חומר ועוד משתנים ומציג בפניכם טבלה עם תמונות, תיאור ומידע על מיקומה בבניין אדיר המימדים. את התמונות האהובות עליכם תוכלו להוסיף לאלבום אישי ולהדפיס אותו, כדי שבפעם הבאה שתחפצו להביט במונה ליזה לא תצטרכו אפילו אינטרנט.

     

    על כל שאלה תשובה - אפשר לבלות שעות באתר ההומור האמריקני Cockeyed, אבל יש בו שני מדורים שווים במיוחד: how much is inside ו-Incredible Stuff I Made. בראשון תוכלו להתחקות אחר כמויות של חומרים שמצויות בתוך מוצרים. לדוגמה: כמה פופוקורן תייצר לכם אריזת גרעיני תירס, כמה סלסה נדרשת לטבילת חבילת צ'יפס, כמה נייר יש במיליון דולרים וכמה דם יש בגוף האדם.

     

    אחד המבחנים החדשים והמושקעים ביותר הוא מחשבון הסנדביצ'ים, שלמרבה הצער רלוונטי רק לתושבי ארה"ב (חישובי העלות הם בדולרים ומתייחסים אך ורק למוצרים הנמכרים בארה"ב), אבל עדיין מרתק לעיין בו ולנסות להשוות לרכיבים ומחירים מקומיים.

     

    במדור השני תמצאו עשרות שכלולים והאקים פרטיים שעשה מפעיל האתר, ביניהם נעלים המצויידות בקפיצים, קינדל מעץ, גלובוס מעיסת נייר, פסל של אלביס ועוד מיני שטויות משעשעות.

     

    מי צריך פוטושופ - PhotoSketch הוא יישום מהפכני, שמאפשר לשרבט איורים של חפצים, בעלי חיים או מוצרים, לרשום את שמם באנגלית (למשל, Mercedes או Basketball) ולהוסיף תיאור של הרקע הרצוי, והוא יאתר צילומים של כל אלה באינטרנט ויתפור אותם יחדיו לכדי קובץ גרפי חדש. האלגוריתם שמאחורי הקלעים משלב חיפוש עם טכנולוגיות זיהוי תמונה ומרכיב מספר קולאז'ים מתאימים לבחירה. נכון להיום מדובר בהדגמה שפותחה על ידי מספר סטודנטים מסין (המציעים לעיין בקוד המקור שלהם), אבל האפשרויות הגלומות בה, אם תשולב בתוכנות או בשירותים מקוונים, מוגבלות רק על ידי הדמיון.

     

    מנה אחרונה

    פוטושופ על הטבע - באתר Worth1000 העלו פרויקט עיצובי, שקרא לגולשים לרתום את הפוטושופ שלהם לטובת יצירת חיות פאנקיסטיות. שווה.

     

    בקוטן טבעי - חברת ניקון ערכה תחרות צילום מאקרו תחת הכותרת "עולם קטן". בגלריה הזו תוכלו לצפות בצילומים הנהדרים של העולים לגמר.

     

    מוזיקה מעוצבת - חברת הניו מדיה Soundwalk חברה למעצב פיליפ סטארק, ומאפשרת להוריד או להאזין חינם לפסקול יומי שרקח סטארק. בכל רגע שבו תבחרו להאזין תושמע המוזיקה המתאימה לשעה מסוימת ביממה. האתר שווה שיטוט גם מעבר.

     

    מבנה קולנועי - Brickfilms היא קהילה מקוונת המוקדשת להפקת והצגת סרטוני Stopmotion שמבוססים על שימוש בקוביות לגו. מלבד גלריית סרטונים ואפשרויות לתקשר עם גולשים אחרים, אפשר למצוא באתר מדריכים רלוונטיים, הפניות למקורות מידע ותכנים משלימים וכן חנות מקוונת לערכות לגו ייחודיות.

     

    עין הדג - אשליה אופטית ממוחשבת, שתבלבל לכם קצת את המוח: מקדו את מבטכם במעגל הנע למשך 20 שניות ואז הרימו את העיניים ותראו את העולם הופך לתת ימי.

     

    חיים בהיסטוריה - גוגל העלתה למאגר הספרים שלה סריקות של גליונות Life Magazine משנות ה-30 עד ה-70, ומאפשרת לעיין בהם חינם. לבד מאפשרות חיפוש על פי תוכן או מילת מפתח, החברה שילבה את התכנים עם שירות המפות שלה, ומאפשרת לצפות במקומות המוזכרים בכתבות.

     

    גלישה השוואתית - אלא אם אתם מתכוונים להגר למדינה אחרת, מידע אודות עלויות האינטרנט ברחבי העולם אינו שימושי במיוחד; אבל הוא עדיין מעניין.

     

    הכה את המומחה - העיתונאי האירי מרקהאם נולן חש צורך להזהיר אתכם מפניהם של מומחי מדיה חברתית נקלים, שנוטים לגבות מפראיירים שונים סכומים שערורייתיים בתמורה לכלום בעצם. 

     

    העיקר הבריאות - הסטדנאפיסט הבריטי פיט פירמן מדגים כיצד מעשנים קופסת סיגריות שלמה בבת אחת. 

     

    עוגת החיים - הבלוגר טל טבקמן מנתח את הטכניקה שמאחורי עוגה צהובה, סרטון אנימציה משובח, וגם משל ביקורתי נפלא על העולם.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "עלו ברשת: המונה ליזה אצלכם בבית"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים