שתף קטע נבחר

זמן האמת של טוויטר: גוגל ומיקרוסופט בעניין

שתי ענקיות האינטרנט הודיעו על שילוב מסרים של משתמשי טוויטר במנועי החיפוש של כל אחת מהן. למה זה חשוב ולאן כל זה מוביל? גל מור עם הפרשנות

נניח שהייתם מנותקים מהעולם למשך כמה שעות. כיצד תדעו מה חדש? הדרך המסורתית (מלבד הבערת מדורות ומשלוח פקס) היא לפתוח את אתר החדשות החביב עליכם או פורטל תוכן.

 

אך אלה החדשות הרשמיות – הן אינן בהכרח רלוונטיות אליכם או מעניינות אתכם. משתמשים חדשים בודקים בטוויטר או בפייסבוק, כאשר האחרון משמש יותר כאגרגטור (אוצר) של עדכונים אישיים מחברים וטוויטר מספק עדכונים מקצועיים יותר. דרך טוויטר אפשר לעלות בקלות על שובל של דיונים מעניינים בזמן אמת. טוויטר הופך לכלי חיפוש יעיל בזמן אמת – עבור חדשות ודעת הקהל גם יחד.

 

והנה שאלה נוספת – אתם אוחזים בסמארטפון כלשהו ועומדים מול בניין שבנה גאודי בברצלונה. אתם רוצים לדעת יותר על המבנה. האם תשתמשו בחיפוש בגוגל או תחפשו בטוויטר את הציוצים האחרונים של גולשים מהמקום? סביר להניח שהחיפוש בגוגל יקדם אלא אם כן קרה משהו בזמן אמת – נניח הפגנה מול הבניין – ואז רק טוויטר ולא גוגל יספק לכם את ההקשר של החיפוש להווה.

 

כאן ועכשיו

תקשורת בזמן אמיתי, Real Time, היא התפתחות מהותית מאוד בתולדות הרשת. החיבור בינה לבין מדיה חברתית חשף שכבה נוספת בפעילות המקוונת – כזו המתנהלת כאן ועכשיו ומחברת בין תכנים לאנשים עם קישורים רלוונטיים. ככל שהתופעה תלך ותגבר, כלכלת תשומת הלב תתמקד בזמן האמת וכך תספק פרנסה לסדרה חדשה של עסקים ושירותים.

 

מי מרוויח ממגמה זו? פייסבוק, טוויטר, Daily Booth, מנועי חיפוש בזמן אמת כמו Scoopler או Topsy. מי מאבד גובה כתוצאה מחוסר נוכחותן בזמן אמיתי? Bing של מיקרוסופט וגוגל.

 

כפי שאפשר להבין מהדוגמה לעיל, החיפוש בזמן אמת לא צפוי להחליף את החיפוש הרגיל, הארכיוני בגוגל, אלא להוסיף לו שכבה נוספת ובכך להעשיר את השירות הקיים. כך הכריזו במקביל מיקרוסופט וגוגל על שילוב ציוצים של טוויטר לתוצאות החיפוש במנועים של כל אחת מהן.

 

עם Bing Twitter החדש שלה, מיקרוסופט סתמה את הגולל על Bingtweets.com. כמה כח העסקה הזו מעניקה לטוויטר. העמוד הראשי של השירות כולל שדה חיפוש וענן תגיות המציף נושאים פופולריים עכשיו בטוויטר כמו “ילד הבלון”, “פעילות על-טבעית”, "דם אמיתי" או Windows 7. השירות אינו זמין בשלב זה מחוץ לגבולות ארה”ב וכל ניסיון לחפש ציוצים לא מחזיר אף תוצאה.

 

הקהילה במקום מקדמי אתרים?

אם יעבוד כצפוי, מנוע הטוויטר של בינג יבצע אינדוקס בזמן אמת של ציוצים ויציע למחפשים מידע מהשניות האחרונות ללא הכפלות, ספאם ופורנו – חלק מהבעיות שטוויטר סובל מהן. נוסף על כך, בינג יציג את הקישורים הכי נפוצים שהופצו בין משתמשים בטוויטר בהקשר של בקשת החיפוש שלכם. “במקום להציג תוצאות חיפוש כרגיל, בחרנו להציף שני ציוצים פופולריים כדי לספק למשתמשים טפח מהתחושה הקהילתית (sentiment) באשר לנושא המדובר”, נמסר ממיקרוסופט. רדמונד מתכוונת גם לשלב עדכוני סטטוס מפייסבוק בתוצאות החיפוש של בינג, אך לא נמסר תאריך מוגדר להוספת התכונה הזו.

 

לעומת מיקרוסופט, תוצאות שיתוף הפעולה בין גוגל לטוויטר ייראו רק בעוד כמה חודשים. “עדכונים בזמן אמת כמו אלה בטוויטר אינם רק דרך להעברת מחשבות ותחושות בין אנשים אלא גם מקור חשוב לחדשות עבור אחרים אודות נושא מסוים”, הסבירה גוגל בפוסט שפורסם הלילה.

 

התוצאה של המהלכים האחרונים היא רווח למשתמשים, חדשנות למנועי החיפוש, צעד אדיר לטוויטר והמחשה נוספת לעומק השינוי המתחולל במדיה בחודשים האחרונים. מלבד הוספה של שכבת זמן אמת, טוויטר מספק שירות חשוב נוסף לגוגל וגם למיקרוסופט – הוספת אותה "תחושה קהילתית" למנועי החיפוש שלהם, באמצעותה הם יוכלו לטייב את התוצאות.

 

התפתחות חשובה נוספת בזכות העסקה הזו: נמצא המודל העסקי של טוויטר. לא ידוע כמה בדיוק משלמות גוגל ומיקרוסופט לחברה עבור שילוב הציוצים באינדקס שלה – בטוח שזה סכום של שבע ספרות לפחות. בקרב הזה מיקרוסופט ניצחה את גוגל בהפרש ניכר. אם תשכיל לנצל את הראשוניות של טוויטר אצלה ותמשוך אליה את הגולשים המתקדמים, Bing יהיה במקום אחר לגמרי בעוד כמה חודשים.

 

האם הקהילה היא שתחליף את מקדמי האתרים, תחום ה-SEO הקלאסי ותהפוך את מנועי החיפוש לנאמנים יותר לצורכי הגולשים? ואולי להפך, יטביעו אותנו במלל עכשווי בלתי פוסק? אלה שאלות חשובות ומוקדם מדי לענות עליהן.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים