שתף קטע נבחר

הרבי המרקד לא נח

15 שנה חלפו מאז פטירתו של הרבי המרקד, אבל החומרים המוזיקליים שלו לא מפסיקים להתחדש. הקלטות ישנות שנמצאו, חידושים לסקיצות שהשאיר, וכמובן ערב המחווה השנתי

שבוע לאחר צאתו של הדיסק "Songs Of Peace" – הקלטת קונצרט של רבי שלמה קרליבך משנת 1973, שהתגלתה לה באחד המרתפים, ובשנה שבה להקת "להבה" יחד עם חזקי סופר משחררים לפתע ביצוע ל"ניגון חנוכת הבית" שנמצא באיזה בוידעם, השאלה אם קרליבך ז"ל ממשיך להלחין שירים ממקום משכבו בהר המנוחות כבר נשמעת די הגיונית.

 

15 שנים לאחר פטירתו אפשר כבר בהחלט לדבר על "מורשת קרליבך", כשחוץ מעשרות הדיסקים שלו שתוכלו למצוא בחנויות - כמעט ולא תמצאו זמר שלא הכניס איזה קאוור קרליבכי לרפטואר שלו. ועוד לא דיברנו על הספרים שמתחילים להיכתב, ובהם מאות סיפורים על האיש הקסום שהשאיר רושם אדיר על כל מי שפגש בו במהלך חייו הסוערים.

 

בשבוע שעבר חל יום פטירתו, וכבכל שנה גם במוצ"ש האחרון ניתנה הזדמנות לאלפי החסידים להצטופף בבנייני האומה לערב שכולו קרליבך.

 

אין יורש

הרב ישראל מאיר לאו, שהיה אורח הכבוד של הערב, הפתיע בסיפור מרתק על עלילות קרליבך אי-שם בשנות ה-70. שלמה כ"ץ עלה לבמה גם הוא עם סיפור מרגש במיוחד, והמשיך בביצוע דואט יייחודי עם אביו הזמר אבשלום כ"ץ לשיר היפהפה "פארו עליי ופארי עליו". הערב נערך בסימן השבת של קרליבך, והילדים המוכשרים לבית סלומון - הפעם ללא האב בנציון - זכו לפתוח את הערב ב"לכו נרננה" ו"מזמור לדוד" המפורסמים כל-כך ומושרים היום בעשרות, אם לא מאות בתי כנסת ברחבי העולם.

 

במהלך הערב שוב הוכח עד כמה המוזיקה של שלמה קרליבך מיוחדת ברב-גוניות שלה ומצליחה לגעת בקהל רחב כל-כך של אנשים ואמנים, כשעל במה אחת עלו החזן אשר היינוביץ', חיים דוד סרצ'יק, אהרן רזאל וצמד רעים המיתולוגי שזכו לקבל לחנים טריים היישר מהתנור הקרליבכי בשנות עלומיהם.

 

כשנשאלו, המשתתפים במופע לא הצביעו על יורש יחיד לקרליבך, אלא על רק תופעה כוללת, ואם כך - בינתיים כנראה שנצטרך להמשיך להתפלל שיימצאו עוד ועוד תגליות ארכיאולוגיות מתקופתו של הרבי המרקד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים