שתף קטע נבחר

חושדים במוסך? יש אפשרות לדעה נוספת

חברה חדשה מציעה שירותי ייעוץ לבעלי מכוניות, שאינם מאמינים להערכות המחיר וקביעות המוסך בו הם מטפלים. איגוד המוסכים: אנחנו לא נגד, אבל אין להם כלים לבדוק ולאבחן מכוניות חדשות

במוסכים לא ממש אוהבים את זה, אבל לאחרונה החל לפעול שירות חדש, שיכול לסייע לכם להתמודד עם התחושה שבמוסך תמיד "עובדים עליכם". מדובר בשירות אותו מספקת חברה בשם דרייבר, המציעה שלוש אפשרויות שונות לבעלי מכוניות פרטיות הנתקלים בבעיה - כולן בתשלום כמובן.

 

החל בהתייעצות טלפונית בעלות של 120 שקלים, עם מומחים שכולם בעלי תעודות הסמכה, וחלקם בעלי תעודות מנהלי מוסך שפרשו לגמלאות - כך החברה. השירות הזה מוצע החל מרגע גילוי התקלה, אך גם לאחר הערכת עלות תיקון רכב שנויה במחלוקת, שהעביר לידיכם בעל מוסך. במקרה זה, הייעוץ רלוונטי רק לתיקונים שעלותם עד 3,000 שקלים, ובמקרה של ייעוץ חוזר, יעלה המחיר ל-165 שקלים.

 

החברה מציעה גם שיחה של יועץ מטעמה עם אנשי המוסך המטפל-מתקן, כדי להבין באיזו תקלה מדובר והאם יש צורך לתקן אותה, ובאיזו עלות. שירות זה ניתן לתיקונים בכל סכום, ומחירו עומד על 165 שקלים. האפשרות השלישית כוללת זימון יועץ מטעם החברה אל המוסך, לצורך פגישה עם אנשי המקצוע שם. עלות השירות תעמוד על 400 עד 600 שקלים, בהתאם למרחק בו נמצא המוסך מערים מרכזיות.

 

לכאורה נשמע השירות כמו תוספת ראויה לשוק הרכב המקומי, במיוחד עבור מי שאינו בקיא ברזי הרכב, ואינו בוטח בממצאי - או ביושרת - המוסכניק. וכאלה, גם אתם בוודאי יודעים, יש לא מעט. אלא שכדאי לקחת בחשבון כי אתם עשויים לקבל חוות דעת שאינה טובה כמו זו שהמוסך מסוגל לספק. כדאי לזכור כי לצורך דיאגנוזה למשל, לא יכול המומחה של חברת הייעוץ להעניק שירות הולם, בעיקר לא לבעלי רכב חדש ומורכב.

 

בנוסף, כדאי גם לזכור כי יש לא מעט סיבות להניח כי בעלי המוסכים לא יצאו מגדרם כדי לסייע למי שמייצג בעל מכונית חשדן. גם מכיוון שמדובר בכבודו המקצועי, וגם מכיוון שלעיתים יש למוסכניקים בהחלט מה להסתיר. ובכל מקרה, אתם מכירים איש מקצוע החובב ביקורת, או גילוי טעויות שעשה? עובדה, אנשי חברת הייעוץ הודו כי לא פעם הם נתקלים בסירוב לאפשר למומחים מטעמם להיכנס אפילו למוסך, שלא להזכיר סירוב לשיחת טלפון.

 

לדברי רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, "לא צריכה להיות בעיה למוסכניק, לאפשר ללקוח שלו לקבל חוות דעת שנייה. אני ממליץ לבעל רכב שחושש שהדיאגנוזה שקיבל מוטעית או יקרה מדי, לקבל חוות דעת כזו במוסך אחר, עדיף כזה המתמחה בתיקון מכוניות מאותו סוג, אשר מצויד בהתאם. אני לא ממליץ להסתפק בכזו שניתנת על-ידי "מומחה", שאינו יכול במקרים רבים לבצע בדיקה מלאה. אלא שזה עניינו של בעל הרכב. איגוד המוסכים אינו מתכוון לנקוט עמדה רשמית בנושא, מלבד המלצה להעדיף לבדוק את הרכב במוסך מורשה", כך לוי.

 

בחברת הייעוץ לעומת זאת, יודעים לספר על רכב בו נדלקה נורית המעידה על תקלה בממיר הקטליטי. במוסך הומלץ לבעל הרכב להחליף שני ממירים בעלות של 7,500 שקל האחד. לאחר פנייה למומחה הסתבר כי כל שנדרש היה כדי להעלים את האזהרה, הוא לאתחל את מחשב ניהול הרכב, באמצעות ניתוק המצבר. העלות - 400 שקלים בלבד. במידה והתקלה לא תיעלם, כך חברת הייעוץ, יוחזר כספו של הנהג..

 

ובעניין זה ראוי לציין כי ההחזר הכספי או האחריות לגבי חוות הדעת (שניתנת גם בכתב), אינה מעוגנת בכתב, אלא תלויה ב"רצון הטוב", של דרייבר. אנחנו ממש לא אוהבים את זה, מיותר כמעט לציין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דני סלומון
אנשי מקצוע מעניקים ייעוץ
צילום: דני סלומון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים