שתף קטע נבחר

בדרך ל"מומחיות": אל תעתיק, תגזים או תתפזר

הגזמה, העתקה מאחרים, התפזרות לתחומים רבים מדי, וזניחת המאמצים באמצע הדרך, הן ארבע טעויות נפוצות שאנשים עושים כשהם מנסים למתג את עצמם כמומחים בתחום כלשהו. ממה להימנע וכיצד? בפנים

הגזמה, העתקה מאחרים, התפזרות לתחומים רבים מדי, והזנחת התהליך באמצע הדרך, הן ארבע טעויות נפוצות שאנשים עושים כשהם מנסים לחדד את המיתוג שלהם – כלומר, את האופן שבו הם נתפסים כאנשי מקצוע בעיני אחרים. הנזק של הטעויות האלה בבירור עולה על התועלת שבניסיון לחזק את המיתוג האישי. אז ממה כדאי להימנע בדרך להצלחה?

 

 

העתקה:

הכי קל זה לאתר אנשי מפתח בתחום שלך, ו"ללמוד" מהם. אבל למידה צמודה מדי היא זיוף, ואין דבר שאנשים מגלים מהר יותר מזיוף. כל מה שלא כתוב בשפה שלכם, שלא שואב מהעולם שלכם ולא תואם את האישיות שלכם, ייראה ככה. אז חבל. מה לעשות?

  • תתאמצו קצת יותר.
  • תפרסמו קצת פחות.
  • תישארו בתוך התחום שנכון לכם ומייצג אתכם.

  

הגזמה:

אנשים קמים בבוקר ומסתערים על הרשת: מגלים את הרשתות החברתיות, מקימים בלוג, פותחים חשבון באתר פרסום מאמרים, ומתחילים להעלות תכנים. העלאה מאסיבית מדי, בזמן קצר מדי, של תכנים רבים מדי, נראית כאילו קמת בבוקר והחלטת לספר לכל העולם, בכל האמצעים, על היחוד שלך. טוב... לא בהכרח. מה לעשות?

 

  • אז תרגיעו, קחו את הזמן, ותחשבו טוב לפני כל פעולה, וירטואלית או מציאותית, שאתם עושים.
  • התרכזו בשיוף תכנים וסייעו לתפיסתם כאיכותיים - כמות אינה מדד לאיכות, לעיתים דווקא ההיפך.

 

התפזרות:

ככל שתתמקדו יותר, כך תתבלטו יותר בתחום שלכם. אם תקפצו ותידחפו בכל פעם שיש איזו התרחשות באיזושהי זירה מקצועית, המיתוג שלכם יהיה של נודניקים, בכל מקום אפשרי ובכל זירה. זאת במקום להיות נוכחים עקביים בזירה שלכם, להתמחות ולהרחיב את הבנתכם בתחום הספציפי כך שתתפשו כאנשי מקצוע מובילים. מה לעשות?

 

  • בחרו את התחום שבו תחושו שמחת-עשייה.
  • לימדו את התחום ופעלו רק בתוכו.

 

הזנחה:

כשמתחילים הרפתקה חדשה, למשל של מיתוג אישי מקצועי – מתלהבים, משקיעים זמן, משקיעים מאמץ. אבל כשהזמן עובר ההתלהבות פוחתת, כמו בכל דבר בחיים, ואז מתחילים להזניח. שזה הצד השני והמוטעה לא פחות של ההגזמה לעיל. אם תיכנעו להזנחה תיראו בדיוק כמו מי שעשה חצי עבודה, לקח הפסקה ולא חזר. זה, בלשון המעטה, לא מיתוג מקצועי איכותי ומרשים במיוחד. מה לעשות?

 

  • תכננו לטווח רחוק.
  • הגדירו זמנים קבועים ליצירת תכנים.
  • פעלו במסגרות זמן הגיוניות.

  

אז לפני שאתם יוצאים לדרך, תחשבו טוב אם אתם יודעים מה הנקודה שבה אתם רוצים להתמקד, אם יש לכם מה להגיד, ואם יש לכם אורך רוח והתמדה. עשו זאת, וצלחתם את המשוכות הראשונות ליצירת מוניטין.

 

הכותבת, דנית ניצן, היא עורכת התוכן ויועצת למיתוג אישי ב-AllJobs דרושים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים