שתף קטע נבחר
 

איך דואגים למיתוג אישי? שאלות ותשובות

יש הרבה שאלות על מיתוג אישי שחוזרות על עצמן יותר מאחרות: איפה עושים את "המיתוג האישי" הזה? איך להגדיר את עצמי כמותג מקצועי? ולמה חשוב לדאוג להיראות טוב בגוגל? התשובות - בפנים

בזמן שאני משמשת יועצת מיתוג אישי ב-AllJobs, אני נתקלת בהרבה שאלות בעניין בניית ה"מותג" האישי-מקצועי – גם מצד מחפשי עבודה, וגם מצד יועצי הקריירה בחברה שנשאלים על ידי מחפשי עבודה איך לחזק את המותג שלהם כשהם מתחרים על תפקידים שונים.

 

 

יש הרבה שאלות על מיתוג אישי שחוזרות על עצמן יותר מאחרות - הנה שלוש השאלות המובילות והתשובות להן:

 

  • איפה עושים את "המיתוג האישי" הזה?

 

מיתוג אישי מתרחש בכל מקום שאתם פועלים בו – והוא לא צריך להיות קולני, לא צריך להיות מוגזם, לא צריך להיות הדבר העיקרי. אם אתם שכירים, כמובן שההגדרה שלכם בתוך החברה, במייל שאתם שולחים מהחברה ובניירת של החברה – תהיה קשורה בחברה ורלוונטית לגביה.

 

חתימת המייל חשובה

אז אבל איך ואיפה אתם קובעים איך תציגו את עצמכם? בכל מקום שבו אתם פועלים שאיננו תחת המטריה של המעסיק. שם תפעילו את המיתוג האישי שלכם.

 

המיתוג האישי יהיה נוכח באופן שבו אתם מגדירים את עצמכם בתיאור המקצוע בפייסבוק. וכמובן בהגדרת ה-Title המקצועי שלכם ב-LinkedIn. ובחתימת המייל שאליו אתם מצרפים קורות חיים (כאשר אתם שולחים מייל משירות דואר עצמאי ולא זה של החברה שמעסיקה אתכם). היא יכולה להופיע בראש דף קורות החיים שלכם. היא יכולה להיות האופן שבו תציגו את עצמכם בכנסים. והיא צריכה להיות לגמרי שלכם. כשזה נוגע למיתוג אישי – אתם קובעים.

 

  • איך להגדיר את עצמי כמותג מקצועי?

 

לא לפי הגדרת התפקיד הנוכחי ומקום העבודה הנוכחי אלא לפי המהות המקצועית שלכם. אתם מחזיקים בידע מסוים ובניסיון נצבר, וזו ההגדרה המקצועית שלכם. אז אל תציגו את עצמכם כמחזיקי תפקיד X בחברה Y אלא כבעלי ידע X וניסיון מקצועי Y.

 

Stock Market Specialist

יש ברשימת החברים שלי ב-LinkedIn איש הייטק שמגדיר את עצמו The Tech Guy – איש הטכנולוגיה, בשבילכם. מבחינתו זה אומר הרבה. כלומר, הכל. ויש גם Innovation Advisor – יועץ לחדשנות. שניהם מועסקים כשכירים, אבל עד שאני לא קוראת את הפרטים אני לא יודעת איפה. למה? כי המקום הנוכחי פחות רלוונטי מאשר ההגדרה המקצועית הספציפית שלהם, שהיא הנכס שלהם.

 

יש גם Stock Market Specialist – גם הוא מועסק (בבית השקעות גדול), אבל בתור specialist הוא יודע שמה שייקח אותו קדימה זה המומחיות שלו ולא שם המעסיק הנוכחי שלו.

 

  • למה חשוב לדאוג להיראות טוב בגוגל?

 

כי מעסיקים או מגייסי כוח אדם בודקים את השם שלכם בגוגל, וכדאי שיהיו להם שם רק הפתעות טובות. הרבה אנשים מתעלמים מהשאלה מה רואים כשמקלידים את השם שלהם בגוגל. וזו טעות. המציאות בשוק התעסוקה היא שמגייסים ומעסיקים עושים את הבדיקות שלהם ברשת, כשהם מרגישים חוסר ביטחון לגבי מועמד, או כשהם צריכים לבחור בין שניים-שלושה שנראים די דומים.

 

מה הסקרים אומרים? שחמישית מאנשי ההשמה מחפשים מידע ברשת על המועמדים (יש סקרים שטוענים שרבע). 22% מאנשי ההשמה בודקים את המופעים של המועמדים גם ברשתות חברתיות. ש-34% מתוכם הסירו מועמד מהרשימה עוד לפני שפגשו אותו, בהתבסס על מה שמצאו שם. ש-24% מאנשי ההשמה דווקא גילו דברים שעזרו להם להחליט בעד מועמד.

 

מכאן לא קשה להסיק את המסקנות – אין ברירה אלא להשתמש היטב בכלים של ניהול זהות מקצועית ברשת – לשלוט בתכנים שאתם מייצרים, לחשוב עליהם היטב, ולהעלות לרשת רק דברים שאתם שלמים איתם. כך תהיו בטוחים שגם מגייסת כוח אדם בכירה לא תסמיק כשהיא תיכנס לעמוד שלכם ברשת החברתית, או תקרא את הפוסט האחרון בבלוג שלכם.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איך עושים זאת?
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים