שתף קטע נבחר

סקר: החרדים מעדיפים קניות ברמי לוי ובשופרסל

האוכלוסיה החרדית מוציאה 3 מיליארד שקל בשנה על מוצרי מזון, המהווים כ-6.7% מכלל ההוצאה של האוכלוסיה בישראל. 28% מהחרדים ציינו כי הם נוהגים לערוך את קניותיהם ברשת רמי לוי. 18% מבצעים את הקניות ברשת שופרסל

3 מיליארד שקל בשנה – זהו הסכום שמוציאה האוכלוסיה החרדית על מוצרי מזון, וזאת מתוך ההוצאה הכוללת של כלל האוכלוסיה על מזון, שעומדת על 45.3 מיליארד שקל בשנה. הוצאת האוכלוסיה החרדית על מזון, מהווה כ-6.7% מכלל ההוצאה של האוכלוסיה בישראל, על אף שהחרדים מהווים כ-9.6% בלבד מכלל האוכלוסיה. נתונים אלה עולים ממחקר חדש שערכה קבוצת גיאוקרטוגרפיה, בראשות פרופ' אבי דגני.

 

 

רשת המרכולים המועדפת על החרדים היא רשת השיווק של רמי לוי - 28% מהם ציינו כי הם נוהגים לערוך שם את קניותיהם. 18% מבצעים את הקניות בפורמטים השונים של רשת שופרסל.  

 

על פי המחקר, הקניות בשווקים מהוות כ-9% מסל קניות המזון לבית בישראל. נתח השווקים בסל של האוכלוסייה החרדית עומד על 7.2%, מעט פחות מהממוצע הארצי, וזאת מסיבות של הקפדה על כשרות. לעומת מגזר החרדי, נתח קניות מוצרי המזון של האוכלוסיה הרוסית בשווקים עומד על כ-14%.  

 

מהמחקר עולה, כי מעל מחצית מהאוכלוסיה החרדית, כ-56%, מקפידים מאוד על רכישת מוצרי בריאות וטבע בתחום המזון, ורק 12% מהם רוכשים מוצרי פרימיום כגון סוגי בשרים, דגים או גבינות מיוחדות.

 

39% מהחרדים מחזיקים במנוי טלפון סלולארי אחד, ו-31.7% מחזיקים במנוי של יותר מחברה אחת. סלקום (45.5%) ואורנג' (40%), הן מפעילות הסלולאר המועדפות במגזר.

  

על פי המחקר, עד סוף שנת 2022 צפויה האוכלוסיה החרדית בישראל למנות כמיליון נפש. כיום עומד מספר החרדים בישראל על 735,520 נפש. לדברי פרופ' דגני, "השוק החרדי הישראלי מהווה עתודת גידול עתידי לכל יצרן ומשווק. מדובר באוכלוסיה המכפילה את עצמה בתוך 23 שנים (בין 1999 ל-2022) - תופעה לא שגרתית במדינה שאיננה מדינת עולם שלישי". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
חרדים (צילום אילוסטרציה)
צילום: רויטרס
מומלצים