חורף חם: רשתות האופנה החלו במבצעי סוף עונה
כיוון שמזג האוויר לא מעודד קניית סוודרים מעילים, מספר רשתות כבר הכריזו על מכירות סוף עונה או יצאו במבצעים נרחבים על פריטי קולקציות הסתיו-חורף. אם מזג האוויר לא יוצר הנעה מיידית לקנייה: אולי המבצעים ימשכו את הצרכנים לקולבים
הסתיו בקושי כאן, ובעולם האופנה מספר רשתות אופנה כבר הכריזו שהחורף כבר נגמר, והחלו במבצעי סוף עונה על קולקציות החורף שלהן.
גם בעונה שעברה הוקדמו מבצעי סוף העונה ליוני, אולם הפעם מדובר לא רק במועד מוקדם מהרגיל, אלא במכירות של מוצרים כמו סריגים ומעילים שהצורך בהם כמעט אפסי נכון לרגעים חמימים אלה. ההכרזה על מבצעי סוף עונה מגיעה אחרי שבחודש שעבר, מספר קניונים ובהם קבוצת קניוני ישראל וקניוני עזריאלי, יצאו בסייל חורף.
בעוד שרשתות קסטרו, הוניגמן, זארה, H&M, מנגו וטופשופ, מוכרות כרגע קולקציות סתיו-חורף במחירים מלאים, וברשת FOX אפילו לא הכניסו עדיין מעילים לחנויות, בגלל החום שממאן לעזוב, קבוצת ריטייל ישראל, המפעילה את רשת ml ורשת ml men, יוצאת השבוע במבצע סוף עונה רשמי, 2+2 על קולקציית חורף 2011, שכולל את כל פריטי החנות, כולל מעילים. רשת אופנת ג'אמפ יואת גם היא במבצע על פריטי החורף, ובהם סריגים, ז'קטים ומעילים, שימכרו ב-200-50 שקל.
גם ברשת אופנת הגברים CELIO כבר החלו למכור 2 סריגים ב-200 שקל, חולצות פולו שרוול קצר ב-69 שקל, וז''קטים, מעילים ודגמ"חים ב-200 שקל. המבצעים האלה יהיו בתוקף עד 30 בנובמבר.
רשת תמנון יוצאת במבצעים עד 30 בנובמבר, על קולקציית סתיו-חורף 2011. כל מכנסי הג'ינס נמכרים במחירים של עד 99 שקל. 3 חולצות טי מקולקציית סתיו-חורף ב-100 שקל. רשת האופנה האיטלקית REPLAY יצאה במבצע (עד 30 בנובמבר): קנה ג'ינס מהקולקציה החדשה קבל 2 חולצות טי מתנה.
בדיסקרט וברשת YOOP יצאו במבצע על הקולקציה הסתווית-חורפית שיסתיים ב-15 בנובמבר. בדיסקרט הכריזו שימכרו את כל הקולקציה ב-1+2, ומגוון פריטים אף נמכרים ב-99 שקל. גם ב-YOOP הכריזו על מבצע 1+2 (לא כולל ג'ינס). גם ברנואר יצאו במבצע שמבקש לחסל את מלאי החורף שאינו מתכלה: שני סריגים לנשים ב-199 שקל במקום ב-240 שקל.
אמצעי להגדלת המכירות
מבצעים שמדמים סוף עונה החלו גם בתחום ההנעלה. רשת נעלי TOGO יצאה במבצע, שיהיה בתוקף עד 15 בנובמבר, על קולקציית סתיו-חורף 2011: 50% הנחה על רכישת זוג שני, על כל הדגמים מקולקציית החורף החדשה לנשים וילדים. ברשת H&O מוכרים פריט שני מקולקציית ההנעלה לנשים ולגברים ב-100 שקל, ופריט שני מקולקציית הנעליים לילדים ב-50 שקל.
"אם מזג האוויר לא יוצר הנעה מיידית לקנייה, רשתות האופנה בארץ נאלצות להתחיל בפעילות שיווק, קד"מ ומכירות", אמר אבי מלכה, מבעלי קבוצת ריטייל ישראל. "בענף מבקשים כעת להגדיל את המכירות באמצעות מבצעים והנחות מוקדמות". לפי מלכה, וזה למרות שעל פי נתוני ריס חל גידול של כ-5.2% במכירות רשתות האופנה ברבעון השלישי של 2010, לעומת הרבעון השלישי אשתקד.
מוכרת בזארה אמרה לנו: "אנשים קונים מעילים, כדי להצטייד לקראת החורף, אבל כל עוד בקושי ירד גשם - המכירות של בגדי החורף הטיפוסיים חלשות".