שתף קטע נבחר

האם העיתונים יעברו לפייסבוק?

מקומון אמריקני החליף את האתר שלו בעמוד פייסבוק. הרשת החברתית מנסה להתחרות בטוויטר ככלי לדיווח חדשותי - האם פייסבוק מנסה להפוך לפלטפורמה עיתונאית? ספוילר: כן

<< מיוחד: Live Blogging מאירוע אפל ב-2 במרס

 

אתר Rockville Central, שמסקר חדשות מקומיות המתרחשות באיזור מרילנד בוושינגטון, עובד דירה. למה שזה יעניין אתכם? בגלל שבאתר החליטו להעביר את כל הפעילות, הדיווחים והכתבות לפייסבוק – ולפייסבוק בלבד.

 

המעבר נעשה עקב הכוח הגובר של פייסבוק בקהילת העיתון. "תמיד התרחשו אצלנו שתי שיחות במקביל", סיפרה סינדי קוט גריפית'ס, עורכת האתר, ל-Nieman Journalism Lab. "שיחה אחת היתה באתר והשניה בעמוד הפייסבוק שלנו. למה לאלץ את השתיים להתחרות, כשהן נובעות מאותה הקהילה?"

 


אתר רוקוויל המקורי

 


עמוד מקומון רוקוויל בפייסבוק

 

עמודי פייסבוק יעילים מאוד ככלים לקידום סיפורים חדשותיים באמצעות לייקים, הערות, ושיתופים. אך העברת עיתון חדשות שלם לרשת החברתית היא ללא ספק תקדים מעניין.

 

עד כה השתמשו אתרי חדשות ותוכן בפייסבוק כמנתב צפיות מפייסבוק כלפי חוץ - אל האתר שלהם. מנגד, כפתורי הפייסבוק והטוויטר באתרי תוכן משדלים את הגולשים להכניס את העיתון למרחב האישי שלהם ברשת החברתית. לאחרונה החלה פייסבוק להתקדם לצעד הבא – הפיכת פייסבוק לפלטפורמה עיתונאית בזכות עצמה.

 

בפייסבוק מתכוונים להשיק תוכנית עיתונות חדשה ומחפשים עובד שיאייש את משרת ניהול התוכנים, כך לפי אתר The Next Web. המטרה של התוכנית היא לשנות את התפיסה המקובלת שרשת החברתית היא רק לפלטפורמת הפצה, אלא שהיא גם מתאימה ליצירת לתכנים שהמקור שלהם הוא פייסבוק. כלומר, בדומה לעיתונאות הטוויטר, פייסבוק רוצים שהעיתונאים יתרגלו לדווח ממש מתוכה.

 

לדווח מהפרופיל

היתרון והחיסרון של פייסבוק על טוויטר בגזרה העיתונאית נמצאים במורכבות שלה; מצד אחד צריכת תוכן עיתונאי בפייסבוק תתבסס על העדפותיו האישיות של כל משתמש ותעניק לכל אחד את המידע שמעניין אותו. מצד שני, פייסבוק לא נוח או מתאים במתכונתו הנוכחית בתור אתר לצריכת תוכן חדשותי ארוך - למשל כתבות מגזיניות. טוויטר לעומת זאת, מוגדרת מעצם הגבלתה לפוסטים של 140 תוים ככלי תקשרותי מתומצת, שמתאים לעדכוני עיתונות קצרים מהשטח.

 

עוד נקודה בעייתית העולה ממעבר תקשרותי טוטאלי לפייסבוק הוא שמרבית אתרי התוכן חיים מפרסומות, ובפייסבוק המרוויח מפרסום הוא, כמובן, פייסבוק. אם ברשת של זאקרברג מתכננים לשכנע עיתונאים ואתרי תוכן לעבוד מתוכה, הם יצטרכו לחשוב על תמריצים מספקים לא רק בחזית ההפצה התקשורתית, אלא גם בחזית ההכנסות. היא כבר נקטה בשיטה דומה כשהמירה את מרבית אפליקציות המשחקים שבה לשיטת תשלום במטבע פייסבוק הווירטואלי.

 

אפשר לנשום לרווחה: ג'ימייל ישוחזר >>

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
העיתונות החברתית - העיתונות המקוונת נעה לכיוון פייסבוק
מומלצים