שתף קטע נבחר

גרוטאות במצולות: זיהום מתכת במי נמל אשדוד

ל-ynet נודע כי המשרד להגנת הסביבה חוקר זיהום חמור מול חופי אשדוד שנגרם כתוצאה מהשלכת חלקי מתכת למים. הגרוטאות שהצטברו בקרקעית מונעות עגינה סדירה של אוניות

מצבורי מתכת גדולים, שהצטברו בים בחודשים האחרונים עקב פעילות של יצואני גרוטאות בנמל אשדוד, גרמו לזיהום חמור שאף שיתק חלקית את פעילות הנמל - כך נודע ל-ynet.

 

בעקבות התערבות המשרד להגנת הסביבה, שפתח בחקירה פלילית לבדיקת היקף הזיהום והסיבות שגרמו לו, הורה מנהל הנמל להפסיק לאלתר את הפעילות ברציפים 3 ו-4, מחשש שהמפגע מסכן אוניות עוגנות. בנמל אשדוד אישרו כי רק הבוקר שבו הרציפים לפעילות שוטפת.

 

כך מזוהם הים - תיעוד נפילת גרוטאות במהלך העמסה לאונייה בסרטון שהגיע לידי ynet:

במשרד להגנת הסביבה אישרו כי הצטברות הגרוטאות נמשכה כבר תקופה ארוכה, ולאחרונה, נשלח מפקח מטעם המשרד לבדוק את המצב מקרוב. בהמשך, נשלחו גם צוללנים לעומק המים על מנת לבחון את מצבור הגרוטאות והנזק שנגרם לסביבה הימית.

 

הגרוטאות שנשלחות לייצוא מהנמל, נושאות עמן לרוב שאריות של שמנים וחומרים מזהמים. בעקבות הביקורת שלח ד"ר כוכבי אזרן, מנהל נמל אשדוד, מכתב בו הוא מתריע על המפגע הבטיחותי בקרקעית הרציפים. ממכתבו של אזרן, שהגיע לידי ynet, עולה כי המתכות נאגרו לאורך כ-40 מטרים וגרמו לצמצום עומק המים באזור בכ-30%.

 

על פי בדיקת הנמל, מצבורי הגרוטאות בקרקעית המים סיכנו את הפעילות בו

ובמקום עומק של 11 מטרים, כפי שנדרש, נמצאו אזורים שבהם עומק המים מגיע ל-7.6 מטרים בלבד – גובה שאינו מספיק לעגינת אניות משא גדולות.

 

מנמל אשדוד נמסר בתגובה לכתבה כי "החברה מייחסת לכל סוגיות הגנת הסביבה חשיבות מכרעת והיא משקיעה סכומי עתק בנושא זה. בחודשים האחרונים בוצעה בחינה של הנושא ונערכו ניסויים לצורך בחינת אלטרנטיבות להעמסת הגרוטאות ברציפים 3 ו-4".

 

"במקביל בוצעו והסתיימו פעילויות פינוי ברציף 4 והחברה מצויה בימים אלה בשלבי סיום של פינוי ברציף 3 מערב. אתמול בוצע בנמל ניסוי מוצלח תוך שימוש באמצעים למניעת זיהום ים, בהשתתפות נציג המשרד להגנת הסביבה, ולכן הבוקר חודשה הפעילות ברציפים אלה", נמסר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים