שתף קטע נבחר

"מלחמת האופל: התעוררות" - ערפדה בסטייל

קייט בקינסייל עדיין נראית נפלא בבגדי ויניל כשהיא כועסת, והאפקטים חביבים, אבל העלילה הדלה דומה באופן כמעט מטריד לסדרת סרטי "האויב שבפנים". זה לא חייב להפריע לכם

שני הדברים הכי טובים שאפשר להגיד על "מלחמת האופל: התעוררות" הם שנחמד לראות ערפדית שלא מתנצלת על כך שהיא מחסלת בני אדם סוף סוף, ושקייט בקינסייל עדיין נראית מעולה באוברול הוויניל השחור ההדוק שהיא לא החליפה מהסרט הראשון.

 

ביקורות סרטים אחרונות בערוץ הקולנוע של ynet:

 

עם יתרונות כאלה, די ברור שמי שמחפש עלילה מורכבת או משחק לא מוגזם, מקומו לא מול הסרט הנ"ל. מדובר במוצר פשוט, ארוז היטב באפקטים וקצר יחסית (פחות משעה וחצי) המיועד לחובבי ז'אנר הפנטזיה הגותי. אחרי שמורידים את סצנות האקשן בהילוך איטי בתלת ממד וכל הקלוז-אפים על מבטים דרמטיים רבי משמעות ומרובי התנשפויות, לא נשאר יותר מדי זמן לספר סיפור מורכב.

 

אותה גברת באותה אדרת

הסרט השלישי מבחינה כרונולוגית (אפשר להתעלם באלגנטיות מהשעמום שקדם לו והתמקד בסיפור עבר שלא כלל את בקינסייל והחליפה) בסדרת סרטי הערפדים ממשיך לעקוב אחרי סלין (בקינסייל, כמובן), ערפדית יפה שתודות לתרומת דם מהסרט הקודם, יכולה להסתובב גם באור השמש, אך מבלי שעורה ינצנץ (כמו ב"דמדומים").

 

 

העולם המעוצב בהקפדה מוגזמת של "מלחמת האופל" זהה לשלנו, רק שהגיבורים בו (שלבושים כמעט תמיד בגוונים של שחור ויקטוריאני משהו), הם שני גזעים שחיים יחד איתנו בחשאי: ערפדים ואנשי זאב המסוכסכים ביניהם בגלל סיבוכים משפחתיים ופוליטיים ברמת אופרת סבון קורעת לב.

 

קייט בקינסייל בחליפה צמודה. מה יכול להיות רע? ()
קייט בקינסייל בחליפה צמודה. מה יכול להיות רע?

 

בעוד שהסרטים הקודמים התמקדו בסכסוך הנ"ל, הסרט הנוכחי מציב בפני סלין מצב בעייתי חדש. בני האדם הרגילים, כלומר, כמונו - נטולי ניבים חדים ובגדי ויניל - גילו איכשהו שהם לא לבד, והתחילו לחסל ערפדים ואנשי זאב כאחד.

 

סלין נכלאת ומוקפאת על ידי מדען רשע (סטיבן ריאה, שהדרדר מעט מאז תפקידו כאירי המבולבל לגבי זהותו המינית ב"משחק הדמעות"), לאחר שהופרדה מאהובה ההיברידי, איש הזאב והערפד מייקל (סקוט ספידמן). היא מתעוררת ברבע השעה הראשונה של הסרט לאחר שילדה קטנה ומשונה בשם איב (אינדיה אייסלי), שהיתה כלואה יחד איתה משחררת אותה.

 

מייקל אילי כסבסטיאן מ"מלחמת האופל: התעוררות" ()
מייקל אילי כסבסטיאן מ"מלחמת האופל: התעוררות"

 

בעוד שאיב מגלה כוחות יוצאי דופן המגיעים עם אסתטיקה שגורמת לה להיראות כמו סמרה מ"הצלצול", סלין מנסה להבין מי נגד מי, להרוג כמה שיותר בני אדם, ולגלות אם מייקל חי או מת.

 

מלחמת גוג ומגוג

העלילה יכולה להוביל למקום אחד בלבד: שיתוף פעולה של שני הגזעים האויבים נגד האויב האמיתי, המין האנושי הרע והנחות. אבל, לא כך הוא. במאי הסרט, הצמד השבדי מאנס מארילנד וביורן סטיין, קיבלו תסריט שמוביל אותם למקום אחר, אבל לא בהכרח יותר מקורי.

 

נראה שהסרט עושה הכול, כדי לבדל את סדרת הערפדים נגד זאבים מ"דמדומים", בעזרת המון אלימות והרג, ולמתג אותה כגרסה החשוכה יותר של "האויב שבפנים" - סדרת סרטי הזומבים העתידנית שרצה במקביל לה זה קרוב לעשור.

 

מלחמת חורמה בבני האנוש. מתוך "מלחמת האופל: התעוררות" ()
מלחמת חורמה בבני האנוש. מתוך "מלחמת האופל: התעוררות"

 

על התסריט הפעם אחראים שישה אנשים שונים, ביניהם לן וייסמן שביים את שני הסרטים הראשונים בסדרה, ונשאר מעורב כמפיק. כמו במקרה של פול ס.וו. אנדרסון ומילה יובוביץ' מ"האויב שבפנים", גם ויסמן הוא במקרה גם בעלה של בקינסייל, ולא פעם נראה שהוא מגשים כאן פנטזיה קינקית לגבי עד כמה צמודים יכולים להיות המחוכים שבת זוגו לובשת.

 

עד כה בשתי סדרות הסרטים היו אלימות של גיבורה יפה בעלת כוחות וגמישות על נגד יצורים פנטסטיים. ההבדל העיקרי היה שלבקינסייל יש שיער כהה ובגדים שחורים והיא פועלת בעיקר בלילה, בעוד שיובוביץ' ג'ינג'ית והולכת מכות גם ביום.

 

כעת התווסף ל"מלחמת האופל" מוטיב הניסויים המדעיים הקונספירטיביים שהיה חסר, בצירוף יכולתה של בקינסייל להסתובב באור השמש. התוספת המבורכת הזו לא מעבה את העלילה, חלילה, אבל מאפשרת להראות גם את הכוכבת בזוויות נוספות, כולל כשהיא מוטלת על רצפת מעבדה נטולת בגדים.

 

מה זה משנה אם הגיבורה היא מוטציה גנטית או ערפד, ואם היא נלחמת בזומבים, אנשי זאב או בני אנוש? העיקר שאפשר ליהנות מחיטוביה ולשמוע את קולה במונולוג דרמטי בפתיחה ובסיום של כל סרט, שמבטיח לנו שנקבל עוד מאותו דבר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קייט בקינסייל חוזרת. גם בלי בגדים
לאתר ההטבות
מומלצים