עצמאי בשטח: Vessel
יופי, מקוריות ועולם מופלא ומגוון לחקור: צרו חיים ממים ותמרנו אותם כדי לתקן את העולם במשחק החידות המקורי ביותר מאז Braid. ביקורת משחק
עוד ב-games.co.il:
- האם יותר דסמונד באססינס קריד זה דבר טוב?
- שוק המשחקים ההמוניים בסין - 6.6 מיליארד דולר
- Ghost Recon Future Soldier מגיע למחשב ביוני
הסיפור של Vessel מתחיל עם המצאת צורת חיים מלאכותית בשם Fluro על ידי המדען הצעיר ארקרייט. הפלורו נוצרים מתוך זרעים שנראים קצת כמו עיניים אנושיות, וברגע שהזרעים האלו נוגעים בנוזל כלשהו, הם מתפתחים וצומחים ליצור שלם. כמו בסיפור הפרנקנשטייני הממוצע, הכוונה המקורית ביצירת חיים חדשים הייתה נאצלת, לפחות מנקודת מבט מסויימת: הפלורו יכולים להפעיל מכונות אוטומטיות במפעלים, מכרות ושאר סביבות מסוכנות על מנת שבני האדם לא יאלצו לעמול בתנאים קשים ומסוכנים כאלה.
בפועל, החיים שוב הוכיחו שאי אפשר לשלוט בהם כמו במכונה: לאחר שהפלורו הפכו לתושבי קבע כמעט בכל מפעל על פני כדור הארץ והביאו למהפכה תעשייתית שנייה, הם החלו לעבור מוטציות בלתי צפויות. נוצרו זנים חדשים של פלורו שהתנהגו בצורה פרועה ואף השביתו את המכונות אותן היו אמורים לתפעל. כעת העולם כולו מצפה לפתרון מבריק מצד ארקרייט שיפתור את המשבר, וכאן נכנס השחקן לתמונה.
לבה לכיבוי שריפות
בתחילת המשחק תמצאו את עצמכם עם זרעי פלורו בסיסיים ומיכל מים, בעזרתם תוכלו לגדל את הזן המקורי של הפלורו. זה יודע לבצע פעולה בסיסית אחת: לחיצה על הכפתור הקרוב ביותר. לאחר מספר חידות קלילות שמהוות הקדמה למשחק, תתחילו להיתקל בסוגי פלורו נוספים. למשל, כאלה שמתרכבים ללבה במקום למים, או כאלה שבמקום ללחוץ על כפתורים יעקבו אחריכם.
שני שליש - שליש
אחד הדברים שווסל מצליח לעשות בצורה מצוינת הוא לשמור על עקומת למידה הנבנית בהדרגה, מבלי לייאש את השחקן. את רוב החידות ניתן לפתור במספר דקות, מספר הזרעים בהם ניתן להשתמש הוא בלתי מוגבל, ותמיד יש ברזים עם הנוזלים הנדרשים לפתרון החידה הנוכחית בקרבת מקום.
יש לעקומת הקושי המטפסת באיטיות הזו גם חסרונות: רוב המנגנונים השולטים במכונות באותו האזור דומים למדי אלו לאלו, והמשחק לא מאוד מאתגר בשני השלישים הראשונים שלו, בטח שלא כמו Braid או המצב מרובה המשתתפים של פורטל 2. המשחק נעשה קשה יותר בשליש האחרון, עם זינוק חד ברמת האתגר - ואולי לא היה מזיק איזון מחדש של עקומת הקושי כך שתתקדם מהר יותר בהתחלה, לאט יותר בסוף.
חיים מבוססי מים
למרות שווסל זמין כרגע רק למחשב האישי, צורת השליטה הנוחה ביותר, היא דווקא עם גיימפד, כאשר סטיק אחד משמש לתזוזה והסטיק השני לכיוון צינור המיכל שמשמש אתכם לשאיבת והשפרצת נוזלים. עם זאת, וסל רחוק מאוד מלהיות משחק פלטפורמה ולא דורש תגובות מהירות ויותר מדי חוש תזמון. רוב הקטעים הקשים יותר, כאלה שאפשר למות בהם, הם אופציונאליים לחלוטין, כך שגם אם אתם לרוב נרתעים ממשחקי פלטפורמה, וסל עדיין יכול להתאים לכם - החידות הן העיקר הכאן, לא הריצה-קפיצה.
הגרפיקה יוצאת הדופן משלבת היטב בין דו ממד לתלת ממד בלי להשתמש באפקטים מיותרים ולהעמיס על המסך. דרישות המערכת הגבוהות מן הסתם קשורות יותר לפיזיקת הנוזלים , שיוצרת אינטראקציה יפה וזורמת בין המים ושאר נוזלי המשחק לגיבור, לעצמים ולמנגנונים ומעניקה לעולם המשחק חיים יחודיים.
מועדון אקסלוסיבי
במחיר של 15 דולר בלבד, ועם עשר שעות משחק לפחות (לא כולל אזורים סודיים), וסל הוא תענוג צרוף לכל חובב פאזלים. גם אם הוא לא המשחק הכי מאתגר בעולם, העובדה שכל אזור בו פותח שלל אפשרויות חדשות הודות לסוגי הפלורו המשתנים, גורמת לווסל להיות אחד המשחקים שבאמת אפשר להגיד עליהם שהם ממציאים את עצמם שוב ושוב מחדש. בכך הוא מצטרף למועדון אקסקלוסיבי של משחקים כגון World of Goo ו – Braid, שלא מפסיקים לצמוח ולהתפתח קונספטואלית לכל אורך המשחק. הבעיות הטכניות מאכזבות, אבל מתחתן יש יצירת מופת לגלות.
יאהבו: חובבי חידות שמרגישים שהם ראו כבר את הכל
ישנאו: אלו שחשבו שמדובר בחיקוי של Super Mario Sunshine