שתף קטע נבחר

הממיר שימכור לכן יוגורט

אינטל פיתחה ממיר עם טכנולוגיה לזיהוי פנים שיציג לצופים פרסומות בהתאם לגילם ומינם. זו הזדמנות טובה לראות כיצד עולם הפרסום צופה בנו משתמש בטכנולוגיה כדי למכור לנו עוד מוצרים שאנחנו לא באמת זקוקים להם

נמאס לכם לצפות בפרסומות של חיתולים? יכול להיות שנמצא הפתרון (כן, חוץ מכיבוי הטלוויזיה). אינטל פיתחה ממיר חדש שינטר את פניהם של הצופים באמצעות תוכנה לזיהוי פנים, ויתאים עבורם את תשדירי הפרסומות הרלוונטיים ביותר. לפי דיווח ברויטרס, הממיר לא יבצע זיהוי ספיציפי של הצופה, אך יצליח לנתח האם מדובר בגבר או אישה, ילד או מבוגר.

 

עוד ב-ynet מחשבים:

 

באינטל מאמינים שהמוצר החדש יהפוך את הפרסום ליעיל יותר, מאחר שהוא יציג תוכן פרסומי שהוא הרבה יותר רלוונטי לצופה, אך הטיעון אינו משכנע את ספקי התקשורת. אלה ממאנים להעניק לאינטל רישיון להציע את המוצר לרשתות הטלוויזיה, כפי הנראה בעיקר כי הוא יפחית מעלות המדיה למפרסמים - ובכך יפחית את הרווחים של רשתות הטלוויזיה. למרות ההתנגדות, אינטל מתכנת להשיק את המוצר עד סוף השנה.

 

בנוסף, באינטל מתעקשים שהממיר לא רק יסייע בשיפור הגשת הפרסומות לצופים, אלא יספק כלי לבחינת רמת המהימנות של מדד נילסן, מערכת המודדת את הרייטינג. ברויטרס מציינים כי למרות שנילסן שולט בתחום הרייטינג, מנהלי רשתות טלוויזיה רבים מעבירים ביקורת על רמת הדיוק של הממצאים, וטוענים כי שיטת המדידה מיושנת לעומת האמצעים הקיימים בעידן הדיגיטלי. באינטל כמובן מאמינים כי המערכת לזיהוי הפנים תייעל גם את המדידה.

  

 

פרסום בפנים שלך

השירות שאינטל מציעה אמנם חדשני, אך הרעיון לחבר בין טכנולוגיית זיהוי פנים לפרסום אינו חדש. ב-2010 CNN פירסמה כתבה על ניצול הטכנולוגיה בטוקיו. שם לוחות המודעות הציגו תוכן מתחלף בהתאם לצופה. אך פרט להגשה רלוונטית של תכנית, המערכת גם מודדת את משך הזמן שהצופה נשאר עומד מול המודעה, ולפיכך גם את רמת העניין שלו בה.

  

למבוגרים בלבד

בסוף 2011 חברת ג'לו (Jell-o) ערכה קמפיין שנועד לקדם מכירות של קינוח למבוגרים. הדרך לליבו של צרכן עוברת כידוע דרך טעימות בחינם, ואכן החברה החליטה לחלק דגימות לצרכנים פוטנציאלים. כדי לעשות זאת, ולחזק את המיתוג הבוגר של המוצר, ג'לו הציבה מכונה שצויידה במצלמה ובמערכת לזיהוי פנים שהעניקה דגימות מוצר אך ורק למבוגרים. כאשר ילד ניגש למכונה כדי לנסות ולהוציא ממנה שוקולד, המכונה התחילה לצפצף ועל גבי המסך הופיע מסר מאוד פשוט: "מצטערים ילד, אבל אתה צעיר מידי כדי להעריך את הקינוח הזה. התרחק בבקשה כדי שהמבוגרים יוכלו ליהנות".

 

 

גברים רואים פחות

עוד דוגמה? בתחילת השנה עמותה בשם Plan UK, הדואגת לחינוך ורווחה של נשים וילדות במדינות מתפתחות, הציגה פרסומת על לוח מודעות שהשתנתה בהתאם למינו של הצופה. אם נעמדה אישה מול לוח המודעות, היא זכתה לראות את סרטון מלא, אך אם גבר נעמד מול המודעה הוא יכול היה לראות רק את הגרסה המקוצרת בילווי המסר, "איך זה מרגיש ששוללים ממך את הזכויות הבסיסיות?"

  

 

מראה שחורה

כן, כפי שאתם כבר יודעים הפרסום רודף אחרינו לכל מקום, גם לשירותים. לפני כשלושה חודשים השיקה חברת נובו-אד הישראלית טכנולוגיה המאפשרת הצגת של פרסומות על גבי מראות במתחמים ציבוריים. כאשר המערכת מזהה שמתקרב אליה אדם, הפרסומת שמופיעה על גבי המראה מתכווצת לרבע מגודל המראה, כך שהצופה יוכל להמשיך ולהיחשף למסר גם כאשר הוא מתבונן בבבואתו. אמנם במקרה זה לא מדובר במערכת שמזהה את פניו של האדם, אך גם הטגנולוגיה של אד-נובו מאפשרת התאמת סוג הפרסום לקהל יעד מסוים, בעוד שהמפרסם משלם רק עבור צופים שאכן ראו את הפרסומת.

  

 

מה דעתכם? הייתם מעדיפים להיחשף לפרסומות שרק רלוונטיות לכם, או שמדובר בפרסום מפחיד?

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים