שתף קטע נבחר

הפתעה: אוטו איטליה תשווק בישראל רכב חשמלי

בשקט בשקט עשתה יצרנית איטלקית קטנה וחשמלית עלייה לישראל. השיווק בארץ יתבצע על-ידי אוטו איטליה, יבואנית פרארי. בסוכנות יודעים לספר כי שיווק מסחרי מתוכנן לחודש הבא. בעלת השליטה ביבואנית, חברת אוויס, אומרת כי אין בכוונתה לייבא את הרכב

בחודש הבא תושק בישראל מכונית חשמלית חדשה. אוטו איטליה, יבואנית פרארי ומזראטי, נערכת לתחילת ייבוא של מותג איטלקי נוסף: טאצארי (Tazzari). מדובר ביצרנית רכב צעירה שהוקמה בתחילת שנת 2010, ומייצרת מכוניות מיקרו חשמליות דו-מושביות. נוסחה פופולארית בצרפת למשל, שם חלק מהדגמים בקטגוריה  אף לא דורשים רישיון נהיגה. למרות שבאולם התצוגה של היבואנית מאשרים כי הטאצארי תשווק בעתיד, בחברת אוויס בעלת השליטה באוטו איטליה, מכחישים כי יש כוונה לשווקה בישראל.

 

 

טאצארי זירו (Zero) היא מכונית דו-מושבית זעירה, שמציעה לפי היצרנית טווח נסיעה של בין 150 ל-200 ק"מ (בהתאם לערכת המצברים הנבחרת). מהירותה המרבית עומדת על 100 קמ"ש. המנוע החשמלי שלה מפיק 20 כ"ס ומומנט של 15.2 קג"מ שעוברים לגלגלים האחוריים.

 

לפי היצרנית, זמן הטעינה יהיה תשע שעות משקע רגיל (220 וולט), טעינה מהירה תארך חמש שעות, וטעינת 80% באמצעות עמדה תלת-פאזית מיוחדת דורשת 50 דקות בלבד.

 

טאצארי שצולמה בישראל לפני מספר ימים (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
טאצארי שצולמה בישראל לפני מספר ימים(צילום: הלל פוסק)

 

מידותיה קטנות במיוחד (אף מאלו של סמארט פורטו) - עם אורך של 288 ס"מ, רוחב של 156 ס"מ, גובה של 142 ס"מ ומשקל עצמי של 542 ק"ג בלבד, כולל המצברים. נפח תא המטען בזירו עומד על 180 ליטר בשני תאים (30 + 150 ליטר).

 

 

בישראל יתרכז השיווק כפי הנראה בגרסת הזירו EM1 סיטי-ספורט (Zero EM1 City Sport), בעיקר עקב דרישת התקנות למערכת מניעת נעילת גלגלים בבלימה (ABS). מחיר גרסה זו באירופה מתחיל ב-24 אלף יורו (כ-116 אלף שקל), ובמחיר זה כלולים מצברים שמחירם בנפרד כ-4,000 יורו (20 אלף שקל) ומזגן במחיר כ-2,000 יורו (כ-10,000 שקלים) - אף הוא פריט חובה לפי התקינה הישראלית. ניתן לצפות לתג-מחיר דומה בישראל, תודות למיסוי הנמוך (מס קנייה של 8% בלבד).

 

משרד התחבורה בישראל לא יודע עדיין כיצד בדיוק להתייחס לבעיית אי העמידה בתקני הבטיחות העכשוויים, ונראה כי הפתרון האפשרי לבעיה זו יהיה אימוץ תקינת הקוואדרסייקל הנהוגה באירופה. לפי תקינה זו, המאפשרת אגב נהיגה בכלי רכב דומים ללא רישיון נהיגה, נדרשת רמת בטיחות מינימלית ועשויה להיקבע אף מדרגת מס שונה. במשרד התחבורה בוחנים בימים אלה יישום תקינה זו בישראל, בין היתר תודות ללחץ שהפעילה חברת קרסו, יבואנית רנו, המעוניינת בייבוא טוויזי הדומה.

 

 

באולם התצוגה של היבואנית מסרו ל-ynet כי שיווק מקומי מתוכנן כבר לחודש הבא, בהנחה כי ניתן יהיה להתגבר על חסמי התקינה ולקבל אישור מהמדינה. עם זאת, עדיין לא ברור כיצד יתגברו ביבואנית על היעדרה של בקרת יציבות אלקטרונית - שהפכה חובה לכל רכב חדש שנמכר בישראל מאז שנת 2010. למכונית זו גם אין כריות אוויר להגנה על הנהג או הנוסע.

 

בתגובה לפניית ynet, אמרו בחברת אוטו איטליה כי כרגע הם מעדיפים שלא להגיב לידיעה. בחברת אוויס, בעלת השליטה באוטו איטליה, אומרים כי אין בכוונתם לשווק את הרכב בישראל.


פורסם לראשונה 01/03/2013 10:42

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טאצארי זירו
בישראל בחודש הבא
טווח חשמלי של 200-150 ק"מ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים