שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    מחקר חדש: סטרואידים פוגעים בתפקוד המיני
    מהמחקר עולה כי גברים שהשתמשו בחומרים המכילים סטרואידים, כדי לפתח שרירים, סבלו מאין אונות, מירידה בחשק המיני ולעתים אף מעקרות. עורכי המחקר מזכירים כי את התכשירים יש ליטול רק בפיקוח רפואי צמוד, בשל סכנה להיווצרות נזק בלתי הפיך

    גברים הנוטלים תכשירים המכילים סטרואידים, לבניית מאסת שרירי הגוף מתוך שאיפה לפתח שרירים מרשימים, פוגעים ביכולתם לתפקד מינית. כך עולה ממחקר שהציג ד"ר יחזקאל שוטלנד, מנהל המרכז לשיפור התפקוד המיני של שירותי בריאות כללית בחיפה, בכנס בינלאומי בנושא הפרעות בתפקוד המיני שנערך באוסטרליה.
    ד"ר שוטלנד מציין שבמעקב אחר קבוצת גברים שהיתה בטיפולו נמצא שהגברים שנטלו תכשירים אלה במשך כשנתיים וחצי סבלו מירידה בחשק המיני, מאין אונות, מעקרות, ואשכיהם היו קטנים מהממוצע. בדיקות מעבדה אישרו כי כמות ההורמונים הזכריים אצל הגברים הללו היתה נמוכה ותנועת הזרע ונפח נוזל הזרע היו ירודים.
    הבעיה היא, מציינים עורכי המחקר, שנערים וגברים צעירים רבים המתאמנים במכוני כושר, נוטלים תכשירים אלה לאורך זמן, וללא כל פיקוח רפואי.
    הגברים במרכז לשיפור התפקוד המיני טופלו על ידי הורדה הדרגתית עד להפסקה מוחלטת בנטילת התכשירים ומתן הורמונים כגון טסטוסטרון לאישוש המערכת ההורמונלית.
    ד"ר שוטלנד ציין כי חשוב ליטול את התכשירים בזמן ולהקפיד על פיקוח רפואי, כדי למנוע נזק בלתי הפיך לתפקוד המיני, ולסיבוכים אחרים העלולים אף להוביל לסכנת חיים.


    פרסום ראשון:,
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מחקר חדש: סטרואידים פוגעים בתפקוד המיני"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שרירים נפוחים, ירידה בהורמונים הזכריים (אילוסטרציה)
    מומלצים