שתף קטע נבחר

ארקיע: להביא לסיום השביתה. לפיד: נסייע

יממה לפני השביתה הצפויה בנתב"ג, מנסים הצדדים להגיע לפתרון שיוריד אותם מהעץ. מנכ"ל ארקיע ביקש לקיים פגישה דחופה עם נציגי הממשלה. מנכ"ל אל על: המדינה צריכה להשתתף במלוא הוצאות הביטחון. שר האוצר: נסייע בהוצאות הביטחון

מנסים למנוע את החרפת השביתה, יממה לפני שיתוק נתב"ג. מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, פנה אמש (יום א') לשר התחבורה ישראל כץ ולשר האוצר יאיר לפיד בבקשה לקיים פגישה דחופה של הצוות שמונה על ידי הממשלה להביא לסיום השביתה של חברות התעופה, שהוכרזה בעקבות אישור הסכם "שמיים פתוחים". לדבריו, יש לבנות אמון הדדי שיוביל לפתרון.

 

עדכונים נוספים בעמוד הפייסבוק של ynet

 

שמיים פתוחים סגורים:

תקועים בארץ ובעולם בגלל השביתה: "כעס וייאוש"

עיני סוגר המדינה: נתב"ג יושבת ביום שלישי

 

"השביתה הנמשכת גורמת נזק כלכלי למשק, לציבור הנוסעים ולחברות התעופה. יש לנסות להביא לסיום מהיר של השביתה תוך הבטחת חוסנה של התעופה הישראלית על אלפי עובדיה", אמר טפר. בנוסף פנה המנכ"ל למשרד ראש הממשלה, רשות התעופה האזרחית ולהסתדרות בבקשה דומה.

 

מנגד אמר לפיד היום כי הוא הורה לאנשי אגף התקציבים למצוא דרכים חדשות לסייע לחברות התעופה עם הוצאות האבטחה שלהן.

 

״שמיים פתוחים הם עובדה מוגמרת. זהו הסכם טוב ונכון לאזרחי ישראל, לכלכלה הישראלית ולתיירות הישראלית", אמר שר האוצר. "יחד עם זאת, יש להתייחס לבעיות המיוחדות של החברות הישראליות, הנובעות בעיקר מצרכי האבטחה הייחודיים שיש להן, ושאותן ניתן לפתור. הוריתי לצוותים המקצועיים במשרדי להביא לפתרון שיסייע לחברות התעופה הישראליות במציאות המתחדשת של השמים הפתוחים. השביתה הזו הייתה מיותרת מתחילתה והיא מיותרת גם כעת".

 

כיום, מממנת ממשלת ישראל 60% מהוצאות האבטחה של חברות התעופה הישראליות, שעומדות על כחצי מיליארד שקל בשנה. על פי הסכמים בין משרד האוצר לחברות, המדינה תגדיל את המימון ל-80% (תוספת של 100 מיליון שקל בשנה) אם החברות יסכימו ליישם את הסכם שמיים פתוחים.

 

כעת, נראה כי במשרד האוצר מוכנים לתקצב את הסיוע לחברות התעופה בסכום נוסף, על מנת להביא את השביתה לסיומה. אתמול אמר מנכ"ל ישראייר ל-ynet כי תמורת מימון מלא של הוצאות האבטחה מוכנות החברות להסכים ל"שמיים פתוחים".

 

תקועים בנתב"ג (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
תקועים בנתב"ג(צילום: רויטרס)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)

 

מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, התבטא גם הוא בנושא היום ואמר כי "החברה מכבדת את ממשלת ישראל ואת החלטתה בנוגע להסכם 'שמיים פתוחים".

 

שקדי הוסיף: "אנחנו פונים לממשלה כדי שתפעל באופן מיידי להסדרת הנושאים השונים, שיאפשרו תחרות הוגנת ושוויונית, בראשם השתתפות המדינה במלוא הוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות".

 

דיון בצווי מניעה

במקביל מגיעות השביתות לפתחו של בית המשפט. בית הדין הארצי לעבודה ידון בשעה 17:00 בישיבה מצומצמת בעתירות שהגישו התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר להוצאת צווי מניעה נגד שביתת ההסתדרות שמתוכננת מחר בבוקר בנתב"ג. בדיון ישתתפו הנשיאה נילי ארד וחברות התעופה כמשיבות. אם לא ייפתר הנושא בישיבה המצומצמת, ייערך דיון בפני מושב מורחב בשמונה בערב.

 

התאחדות התעשיינים עתרה אמש לבית הדין בבקשה לצווי מניעה נגד עובדי חברות התעופה אל על,

ישראייר וארקיע, השובתים מאתמול בבוקר, וכן נגד נתב"ג שאמור לשבות מחר בבוקר. לעתירה הצטרפו היום הנהלת רשות שדות התעופה וכן איגוד לשכות המסחר.

 

בעתירה של איגוד לשכות המסחר נכתב כי אין עילה חוקית לשביתה המתוכננת. "אין כאן מאבק על תנאי עבודה, אלא יציאה כנגד החלטה בבסיס מדיניות כלכלית: החלטה לחתום על הסכם 'שמיים פתוחים' שמשמעו פתיחת שוק התעופה הישראלי לתחרות, יצירת מקומות עבודה והוזלת מחירים לרווחת הציבור כולו", נכתב בעתירה.

 

שחר חי, אביטל להב ובילי פרנקל
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
לפיד בהפגנת עובדי התעופה
צילום: גיל יוחנן
נמל התעופה בן גוריון
צילום: רויטרס
מומלצים