שתף קטע נבחר

2013, המגמות החמות

הביקושים למיני יגדלו, המהפכה הסינית מתחילה לצבור תאוצה, כלי רכב אוטומטיים הם כבר לא בחירה אוטומטית והרכבים החשמליים עדיין לא מחשמלים את הנהג הישראלי. גד בירון על שנת רכב מרתקת במיוחד

מהפכה, ובקטן. תזכורת קצרה: עד לפני שנים מעטות קטגוריית המיני בישראל הייתה כמעט שולית, ממש מיני. ואז, הגיעה סוזוקי אלטו, עם תג מחיר מפתיע ומפתה של 60 אלף ש"ח – והשאר היסטוריה.

 

האלטו הפכה ללהיט מבוקש, קטגוריית המיני הפכה פופולרית במיוחד, ובעיקר התרחבה מאוד. הצרכן יכול לבחור היום בין שפע מכוניות מיני איכותיות, וליהנות מכל היתרונות של הקטגוריה: מחיר ידידותי (בין 60-77 אלף שקלים), חניה קלה יותר, חיסכון משמעותי בדלק (מנועי המיני הם קומפקטיים וחסכוניים ומגיעים לכל היותר ל-1200 סמ"ק), ולרוב, גם מרווח פנים סביר לחלוטין. התחזית: המצב הכלכלי והמחיר המזמין, ימשיכו ויחזקו את קטגוריית המיני. כן, לפעמים משתלם לחשוב בקטן. 

 

 

הדרכים מובילות (גם) לסין

נכון, אנחנו עדיין לא שם. שוק הרכב הישראלי עדיין לא אימץ בחום מיידי רכבים סיניים, אבל נדמה שהמגמה ברורה, ושתוך מספר שנים עלויות היצור הזולות יהפכו את הרכבים הסיניים לפופולריים מאוד גם בשוק הישראלי (ע"ע הקוריאניות).

 

בינתיים, MG הבריטית-סינית, ממשיכה להעמיק את פעילותה בשוק הישראלי, ולקראת סוף 2013 היא עתידה להשיק את MG3, הסופר מיני החדשה והמסקרנת שלה. התחזית: זו בהחלט רק ההתחלה.

 

עבודת יד

לכאורה, דגמים ידניים ב-2013 היו אמורים להיות מנת חלקם של חובבי נהיגה מושבעים בלבד. בפועל, המצב הכלכלי ותג המחיר האפשרי, מולידים ביקושים הולכים וגדלים לדגמים ידניים.

 

ב-2013, ישראלים רבים יעדיפו לשלם פחות, ועל הדרך, ליהנות מחוויית נהיגה אותנטית, חיה ומעורבת יותר. שורה תחתונה: ב-2013, רכב אוטומטי, הוא כבר לא הבחירה האוטומטית של הנהג הישראלי.

 


פורסם לראשונה 26/05/2013 07:49

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים