שתף קטע נבחר

אם מפעלים יעבדו בשבת בתעשייה יוכלו להוריד מחירים

מי שאומר שחברות המזון מרוויחות כמו חזירים - משקר והרבעון הראשון של 2013 היה הגרוע זה 40 שנה עבור ענף המזון - כך טוען גדי לסין, מנכ"ל שטראוס. אחד הפתרונות לדעתו: עבודה בשבת. מנכ"ל תנובה: מקור הרווח הבא יהיה שיווק לקהלי נישה

"הרבעון הראשון של 2013 היה הגרוע ב-40 השנה האחרונות עבור ענף המזון והמשקאות בישראל. מכירות כספיות של מינוס 4.7% ריאלי, זו הגדרה של מיתון, אך יש סימני התאוששות באפריל ומאי", כך אמר היום (ג') גדי לסין, מנכ"ל ונשיא שטראוס גרופ, בכנס מזון בעידן החדש שנערך בכפר המכביה.

 

  • רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו את דעתכם בפייסבוק שלנו , ואת התגובות הנבחרות נפרסם לכולם

  

לשטראוס ישראל היה דווקא רבעון טוב, אך לסין לא חושב שזה בזכות רווחים מוגזמים. "מרוויחים כמו חזירים? זה שקר. אנחנו לא מרוויחים מעל הממוצע העולמי", אמר.

 

משרדי שטראוס בפתח תקווה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
משרדי שטראוס בפתח תקווה(צילום: מוטי קמחי)

 

לפי לסין, המוצרים בישראל יקרים בגלל המע"מ הגבוה ובגלל שמפעלים מושבתים 15% מהשבוע, בשל שמירת השבת. לדבריו פנה לשר הכלכלה נפתלי בנט, כדי שיאפשר לשטראוס להפעיל מפעלים בשבת בעבודה של לא יהודים. לטענתו, השר נוטה להסכים לכך.

 

"יבוא לא יוריד מחירים, כי השוק פה פתוח לחלוטין לייבוא למעט מוצרי חלב. תראו כמה מותגי שוקולד יש פה. גם תחרות נוספת לא תוריד מחירים. ישראל היא סופר תחרותית. צריך להוריד מע"מ ב-10% ואז המוצרים יוזלו וצריך לתת לנו לעבוד בשבת, מה שיוריד בעוד 8% את המחירים לצרכן ובנט קשוב לזה.

 

"יש לנו 40 מפעלים בעולם - רובם עובדים בשבת. רובם עם כשרות מהודרת לחרדים. למשל מפעל סברה בארה"ב".

 

למרות שרוב חברות המזון העלו מחירים בסוף 2012 תחילת 2013, לסין טוען שמאז המחאה קשה לחברות המזון להעלות מחירים. "אנחנו חיים במציאות חדשה, שבה בעצם אנחנו היצרנים לא יכולים לעבוד בהוראת קבע", אמר. "פעם, החיים היו קלים: לוחצים על כפתור ומעלים את המחירים. עכשיו אי אפשר לעשות את זה, בגללההמחאה אך גם כי הצרכן לא יכול לשלם. הדבר האחרון שיצרן רוצה לעשות זה להעלות מחירים".

 

יוניליוור: העתיד נמצא במכירות באינטרנט 

איציק תמיר, מנכ"ל החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה), אמר: "לנו היה רבעון לא טוב. הצרכן עדיין רוצה לצרוך מזון ותמיד ירצה, אך יש סימנים של ירידה במכירות. אפשר לסגור את המפעלים בישראל ולייבא הכל מאירופה השאלה אם זה מה שטוב למדינת ישראל".

 

מנכ"ל תנובה אריק שור חושב שמקור הרווח הבא של התעשייה יהיה בשיווק מוצרים לקהלי נישה. "השיווק לנישות קטנות של צרכנים משנה את כללי המשחק בתעשיית המזון ומהווה מנוע הצמיחה שלה".

 

בתנובה מחלקים את הצרכנים לשוחרי בריאות (30%), חובבי מותגים (10%), צרכני נוחות (17%), מונעי מחיר (19%) ואלה המנסים לאזן בין הצרכים השונים (17%). לאלה אפשר להוסיף 30% צרכניים מגזריים: ערבים וחרדים, למשל.

 

"גם סגמנט הבריאות מורכב מסוכרתיים, רגישים להשמנה, צמחונים, טבעונים, רגישים ללקטוז, רגישים לגלוטן ובעלי לחץ דם גבוה", אמר.

 

"כיוון שהצרכנים מבקשים התייחסות אישית, חברות נותנות להן מענה ממוקד ככל הניתן. תנובה השיקה חלב דל לקטוז שמהווה רק 1.4% נתח שוק כספי מהקטגוריה - כיוון שצרכני הנישה הם מנוע הצמיחה העתידי של החברות".

 

מנכ"ל יוניליוור ישראל ענת גבריאל טוענת שהעתיד נמצא במכירות מזון באינטרנט: "ההיערכות שלנו ובמיוחד של הקמעונאים, צריכה להיות לקראת מכירות דיגיטליות. זה העתיד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
גדי לסין, מנכ"ל ונשיא שטראוס גרופ
צילום: סיון פרג'
איציק תמיר, מנכ"ל החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה)
אריק שוק, מנכ"ל תנובה
צילום: דנה קופל
ענת גבריאל, מנכ"ל יוניליוור ישראל
מומלצים