שתף קטע נבחר

סושי בנתב"ג: בתפריט: 89 ש' בקופה: 98 ש'

לקוח כתב בפייסבוק כי למרות פער של 9 שקלים לרעתו, בין המחיר הרשום בתפריט סניף רשת פריים, לבין המחיר ששילם בקופה, המוכר סירב להחזיר לו את ההפרש כחוק. פריים: "כבר כשנה שהמחיר בתפריט הוא 98 שקל. יתכן שקיבל בטעות תפריט ישן. מדובר במוכר חדש, בזמן עומס, ועד שקיבל הרשאה לפיצוי - הלקוח כבר עזב"

על טעויות משלמים: סניף נתב"ג של רשת הסושי פריים, הציג "קומבינציית סושי דגים" במחיר 89 שקל באחד התפריטים ומכר אותה בקופה ב-98 שקל. לקוח שהסתמך על התפריט כעס מאוד. ברשת טוענים שמדובר בטעות בתום לב, תפריט ישן שהשתרבב לערימת התפריטים, אבל עיקר הטעות של הרשת היתה בסירבול במתן החזר כספי ללקוח - ההפרש בין המחיר המוצג בתפריט לבין המחיר בקופה - על פי חוק.

 

 

"אז למה אסור לכם להזמין סושי בפריים ברשתות שדות התעופה?", כתב הלקוח בפוסט בפייסבוק, ששותף ב"סטטוסים מצייצים" וזכה לאלפים רבים של שיתופים, "כי בתפריט שלהם כתוב שקומבינציית סושי דגים עולה 89 שקל, אבל קיבלנו חשבון של 98 שקל. טעויות קורות, נכון? אז זהו, שלא: כשהפננו את תשומת לב הקופאי אל הטעות הוא השיב ב'וואלה אחי, אתה צודק אבל ככה זה במחשב'. כשענינו ב'למה זאת בעיה שלנו' הוא התקשר לבעלים/מנהל שהבהיר שזאת בעיה שלנו וסירב להשיב את הכסף. אז זהו שזאת עכשיו לא רק בעיה שלנו, אלא בעיה שלהם ושל הסטטוס הזה בפייסבוק ובשייר שתתנו לסטטוס הזה".

 

הסטטוס הכועס ()
הסטטוס הכועס

 

יותר מ-9,000 שיתופים עד כה ב"סטטוסים מצייצים" ()
יותר מ-9,000 שיתופים עד כה ב"סטטוסים מצייצים"

 

עשויה להיות עילת תביעה של עד 10,000 שקל

במקרה בו קיים פער בין המחיר שהוצג לבין המחיר בקופה, המחיר על גבי המוצר או לצידו הוא המחיר המחייב ולא המחיר בקופה, כך לפי חוק הגנת הצרכן. ההוראה הזאת נוצרה בעקבות תופעה של עוסקים שהטעו צרכנים בכך שהציגו מוצר שמחיר נמוך לצידו, לשם פיתוי הצרכן לקנייה. בקופה נחשף מחירו הגבוה, אבל אז או שהיה מאוחר מדי, או שהצרכן כבר "נקשר" למוצר. גם אם מדובר בטעות בתום לב (רוב המקרים), חובה על העוסק לגבות מהצרכן את המחיר שלצד המוצר משום שעל מחיר זה הסתמך הצרכן כשהחליט לקנות אותו.

 

עוסק שמסרב להשיב את ההפרש, מסתכן בפיצוי עונשי: באתר המועצה לצרכנות נכתב כי: "חיוב לפי המחיר הגבוה בקופה וסירוב המוכר להחזיר לצרכן את ההפרש בין המחיר שהוצג על גבי המוצר לבין המחיר בקופה, יכול לשמש עילה לתביעת פיצוי ללא הכחת נזק של עד 10,000 שקל".

 

פריים: זה תפריט ישן. הצענו פיצוי אך המוכר התעכב

מנהל הסניף בנתב"ג צחי יצחק, אמר ל-ynet: "מחיר המנה הוא 98 שקל וזה מופיע בתפריט כבר קרוב לשנה - המנות השתנו (נראה שנוסף ניגירי טונה למנה מ.ק) והמחירים השתנו. יש לי עשרות תפריטים ובכולם מופיע המחיר 98 שקל. יותר מכך, על הקיר ליד הקופה, תלוי תפריט מוגדל שגם בו מופיע המחיר 98 שקל. מעבר לזה, אין לי בעיה להוכיח מתי ייצרו את התפריטים וכן להראות סרטי קופה חצי שנה אחורה ואפילו יותר מכך, שיוכיחו שהמחיר שנגבה על הקומבינציה הוא 98 שקל ולא 89 שקל".

 

הוא צילם את התפריט. יכול להיות שהשתרבב לשם תפריט ישן?

 

"יכול להיות שבמקרה נפל שם תפריט ישן. במשמרת היה עובד צעיר, חדש יחסית, שיתכן שהוציא מהמחסן תפריט לא עדכני".

 

העניין פה הוא לא הטעות שנפלה בתפריט, אלא שלא הוחזר לו ההפרש. למה?

 

"בשעות היום יש אחראי משמרת, אבל בלילה אין אחראי. העובד רצה לפצות את הלקוח, אבל כיוון שהוא עובד חדש, זה לקח לו זמן, כי אין לו הרשאות לעשות כאלה דברים. הוא התקשר לאחראית משמרת והיא אמרה לו לזכות את הלקוח לפי התפריט הלא תקין, למרות שהמחיר בו לא תקין.

 

"העובד היה אמור לזכות את הלקוח אחרי שהאחראית נתנה לו הרשאה להשתמש בקוד, אבל היה לחץ אטומי בקופה. הלקוח לא רצה להמתין ונעלם, או שהיה צריך להמריא, או שלא רצה פיצוי. זה לא נכון שלא הצענו לו פיצוי. גם עכשיו בפייסבוק הצענו לו קומבינציה או ארוחה חינם בפריים ברמת החיל".

 

פריים: בתפריטים החדשים - זה המחיר של קומבינציית דגים (צילום: רשת פריים) (צילום: רשת פריים)
פריים: בתפריטים החדשים - זה המחיר של קומבינציית דגים(צילום: רשת פריים)

"בנוסף, יש תפריט מעודכן שתלוי ליד הקופה", טוענים ברשת, אבל זה לא משנה - אם הצרכן הסתמך על תפריט ישן, עדיין מגיע לו ההפרש ותוך זמן סביר (צילום: רשת פריים) (צילום: רשת פריים)
"בנוסף, יש תפריט מעודכן שתלוי ליד הקופה", טוענים ברשת, אבל זה לא משנה - אם הצרכן הסתמך על תפריט ישן, עדיין מגיע לו ההפרש ותוך זמן סביר(צילום: רשת פריים)

 

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "הלקוח מוזמן לפנות למחלקת פניות הציבור ברשתות שדות התעופה ואנו נשמח לבדוק עבורו את הנושא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים