שתף קטע נבחר
 

אפל: הפרטיות שלכם הכי חשובה לנו

לקראת השקת האייפון 6 ושירות התשלומים Pay, ולאור פרשת הדלפת התמונות, אפל מנסה להסביר ולהבהיר שהיא דואגת לאבטחה ולפרטיות

פרשיית הפצת התמונות של ג'ניפר לורנס וידעוניות אחרות הוציאה שם רע לאחסון בענן ועורר חששות בנוגע לשימוש בשירותים מקוונים. למרות שהפרשה הזו כנראה לא באשמה של אפל, והיה מדובר בעבודה של מספר חודשים שכללה פיצוח של סיסמאות או תזכורות לסיסמה, החברה הקימה עמוד באתר שמבהיר ומסביר את ענייני האבטחה והפרטיות. זאת לקראת הוצאת האייפון 6 לחנויות מחר (שישי) והשקת שירות התשלומים.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

לא מרוויחים מהמידע על הגולשים

"באפל, האמון שלכם הכי חשוב לנו", כותב מנכ"ל אפל, טים קוק, במכתב פתוח ללקוחות בעמוד החדש. "אבטחה ופרטיות הן בבסיס העיצוב של המוצרים שלנו, כולל iCloud ושירות התשלומים החדש Apple Pay". עוד הוא כותב כי "חשוב לנו להיות גלויים לגבי מה קורה עם המידע שלכם, לבקש רשות לשתף אותו איתנו ולאפשר לכם להתחרט בקלות ולבטל את השיתוף".

 

קוק מסביר כי בניגוד לחברות אחרות שנותנות מוצר חינם והופכות את הלקוח למוצר עבור מפרסמים, באפל מוכרים "מוצרים אדירים" ולא מרוויחים כסף מהתוכן או המידע של הגולשים. בהתחשב בעובדה שהאייפונים הם בן הסמארטפונים היקרים בשוק ונמכרים בהמוניהם, בנוסף למוצרים אחרים שאפל מוכרת ולהצלחה של שירים וסדרות ב-iTunes, לחברה אין באמת סיבה למכור מידע על גולשים. קוק מסביר כי יש פרסום עבור מפתחי אפלקציות והרדיו החינמי -אך הוא לא מבוסס על מידע פרטי.

 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

לבחור סיסמה חזקה

אפל מסבירה בחלקים אחרים באתר כי כל המידע שנשלח בהודעות מוצפן וכי לחברה אין אפשרות לפענח אותו. הגיבויים מיועדים לנוחות הלקוחות, ואפשר לבטל אותם.

 

אפל אומרת כי כל שרתי ה-iCloud שלה ששומרים גיבויים של מידע מהמכשיר מאובטחים ומוצפנים, והיא ממליצה לעשות שימוש בסיסמה חזקה ובאימות דו-שלבי שמבוסס על סיסמאות חד-פעמיות מתחלפות.

 

אפל מציעה לקבוע סיסמאות קשיחות גם למכשירי אפל עצמם, להעזר בסורק טביעת האצבע (אף כי נחשף שהוא לא הכי בטוח) ולבחור שאלות תזכורת עם מידע שהוא לא ידוע באופן ציבורי (גם מי שאינו ידוען חושף על עצמו פרטים ברשתות חברתיות).

 

"אין דלת אחורית לממשלה"

בנוגע לפרשת המעקב הממשלתי, כותב קוק כי החברה מעולם לא פתחה דלת אחורית לגישה למידע, ולא אפשרה גישה חופשית למידע פרטי של הלקוחות.

 

אפל חושפת דו"ח שקיפות, בדומה לחברות גדולות אחרות, ובו אומרת כי נחשף מידע על פחות מ-0.00385% מהלקוחות, וכי בגירסה iOs 8 המידע על המכשיר שמור ומוצפן בקוד של הלקוח, כך שאין אפשרות טכנית לאפל להגיע אליו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים