שתף קטע נבחר

תלמידים ישראלים זכו באולימפיאדת כדוה"א

עדי סטרשנוב, גלעד מזור וים שיאון התמודדו בהצלחה מול משלחות מ-21 מדינות בעולם בשבעה ימי תחרות עולמית במדעי כדור הארץ

תלמידי תיכון מישראל גרפו שלוש מדליות באולימפיאדת מדעי כדור הארץ העולמית שהתקיימה באחרונה בספרד. משלחת התלמידים, שנסעה לתחרות בסיוע של משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל, הביאה הביתה מדליית זהב במטלות החקר הקבוצתיות ובשתי מדליות ארד אישיות במבחני הידע העיוניים.

 

שלושת התלמידים שזכו במדליות: בזהב, כחלק מקבוצה רב-לאומית ובה נציגים ממספר מדינותף עדי סטרשנוב תלמידת כיתה י"ב מביה"ס הסביבתי בשדה בוקר; ובארד במשימות אישיות, גלעד מזור תלמיד כיתה י"ב הלומד מדעי כדה"א בכיתה הארצית של מכון דוידסון, וים שיאון, מבית הספר הסביבתי בשדה בוקר. התלמידים יצאו לתחרות במשלחת בראשות ד"ר חנן גינת ממרכז מו"פ ערבה וים המלח וד"ר יוסי גודוביץ מהמכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין ובית הספר הניסויי עין כרם.

 

 (צילום: יוסי גודביץ) (צילום: יוסי גודביץ)
(צילום: יוסי גודביץ)

 

שטרסנוב סיפרה: "מעבר לחוויה הלימודית, האולימפיאדה נתנה לנו הזדמנות לראות איך דברים מלמדים וחוקרים קצת שונה בכל מדינה ולימדה אותנו איך משתפים פעולה עם אנשים מתרבויות ושפות שונות במטרה אוניברסלית משותפת". אליאסף הוסיף "מה שיפה בגיאולוגיה זה שאתה לומד בכיתה ואז מיד יוצא לראות את מה שלמדת בשטח, וגם שהגיאולוגיה תמיד אקטואלית – החל מבעיית המנהרות ועד לצונאמי".

 

מקדמים את מדעי כדור הארץ

במפגש שנערך היום (ה') בין הנבחרת ושר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי, הוענקו תעודות הוקרה על ההישגים המרשימים. השר פרי בירך את נציגי המשלחת ואמר: "הוכחתם ששילוב של חשיבה מחוץ לקופסא, כישורי ידע ויכולת עבודה בצוות, מביא להישגים חסרי תקדים. הבאתם גאווה גדולה לישראל, וכעת המשימה שלכם לשמש מודל לתלמידים הצעירים שילכו בדרכיכם וישאפו למצוינות מדעית".

 

אולימפיאדת מדעי כדור הארץ, הנערכת זו השנה השמינית, נועדה לקדם את ההוראה והלמידה של תחום מדעי כדור הארץ בבתי ספר תיכון בעולם, להעשיר את צוותי ההוראה בנושא ולחזק את שיתוף הפעולה הבין-לאומי בתחום. באולימפיאדה מתחרות נבחרות תלמידים מ-21 מדינות.

 ב

במהלך שבעה ימי תחרות עברו התלמידים כ-15 משימות קבוצתיות ואישיות ונבחנו בנושאי גיאולוגיה, הידרולוגיה, מדעי האטמוספירה אוקיינוגרפיה ואסטרונומיה. התלמידים התמודדו בהצלחה מול משלחות מ-21 מדינות בעולם.

 

מימין לשמאל: גלעד מזור,  עדי שטרסנוב, השר פרי, אופיר אליאסף (צילום: מרק ניימן) (צילום: מרק ניימן)
מימין לשמאל: גלעד מזור, עדי שטרסנוב, השר פרי, אופיר אליאסף(צילום: מרק ניימן)

 

"לאדם יש בעיה סביבתית"

לדברי פרופ' ניר אוריון שמרכז את נושא הוראת מדעי כדור הארץ, "המסר שאנו מבקשים להעניק לתלמידים הוא שלכדור הארץ אין בעיה סביבתית, אלא לאדם יש בעיה סביבתית. כדור הארץ לא בידינו, אלא אנחנו צריכים להתאים עצמנו אליו באמצעות ההבנה של הדרך בה הוא עובד כדי שנוכל לשרוד על פניו. לימודי כדור הארץ מבוססים על חשיבה ולא על שינון , וישראל מהווה היום בתחום זה מודל לחיקוי בעולם".

 

לדברי ד"ר חנן גינת ממרכז מו"פ ערבה וים המלח השייך למשרד המדע, שהכין וליווה את המשלחת, "לימודי כדור הארץ מציבים לתלמידים רף גבוה שהוא גם מדעי, גם חברתי וגם סביבתי. המסר שליווה את הילדים בתחרות הוא - עשה מה שנחוץ, תשאף למה שאפשרי ואז תגלה שאתה עושה את הבלתי אפשרי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוסי גודביץ
הזוכים באולימפיאדת המדע
צילום: יוסי גודביץ
מומלצים