שתף קטע נבחר

פייסבוק: פחות פרסומות בפיד

ברשת החברתית מבטיחים כי בשנה הבאה נראה בפיד תוכן פרסומי שמוצג כאילו הוא עדכון רגיל של עמודי מעריצים

בתחילת השנה הבאה יופיעו פחות פוסטים פרסומיים של עמודים בפייסבוק בפיד שלנו "כמו הכנסו, התקינו עכשיו, בחרו את החתול האהוב וזכו בהגרלה!". כך הודיעה הרשת החברתית בבלוג שלה. הפיד הוא בעצם אלגוריתם שאמור לסדר סיפורים שיקבלו את תשומת הלב שלנו. בפייסבוק טענו כי בכל רגע נתון אפשר להחשף ל-1,500 סיפורים ועליהם לתעדף את הסיפורים המתאימים ביותר וכי אין אפליה - אלא קידום אורגני של תוכן על פי עניין ורלוונטיות.

 

 

"המטרה שלנו תמיד הייתה להראות לאנשים מה שהם רוצים לראות", נכתב בבלוג של פייסבוק. "כחל מסקר שערכנו בין מאות אלפי משתתפים, הם אמרו שהם רוצים לראות יותר עדכונים מחברים שלהם ועמודים שחשובים להם, מאשר פרסומות". ברשת מסבירים כי "חקרנו הלאה וגילינו כי מה שאנשים רואים כיותר מדי 'פרוסמות' הוא למעשה פוסטים מעמודים, ולאו דווקא מודעות פרסומת בתשלום".

 

מה שאנשים לא אהבו וראו כפרסומת, לפי הסקר, הוא סטטוס שמעודד אנשים לקנות מוצר או להתקין יישום, הגרלות ומבצעים ללא תוכן אמיתי ופוסטים שמנוסחים בדיוק כמו מודעות הפרסומת. "המשמעות של זה היא שהחשיפה של תוכן קראייטיב תצנח במשך הזמן", אומרים בפייסבוק אך לא תפגע במרבית העמודים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
פייסבוק facebook
צילום: Shutterstock
מומלצים