שתף קטע נבחר

"חברת התעופה טרנסאירו בפני קריסה"

התקשורת הרוסית מדווחת על חובות עתק של החברה השנייה בגודלה ברוסיה, בעקבות משבר הרובל: "פנתה להלוואת ענק מהמדינה". הנהלת טרנסאירו: "מזועזעים מהפרסומים השקריים, ממשיכים בפעילות רגילה"

חברת התעופה השנייה בגודלה ברוסיה, טרנסאירו, המפעילה מדי יום שלוש טיסות סדירות בקו תל אביב-מוסקבה, נקלעה לחובות כבדים עקב קריסת הרובל, כך מפרסמים היום (ב') כלי תקשורת ברוסיה. על פי הדיווחים מצבה הכספי של החברה עלול לפגוע בפעילותה, אך עם זאת, במשרדי טרנסאירו בתל-אביב מנסים להרגיע: "מדובר בפרסומים שקריים, אנחנו ממשיכים בפעילות רגילה. הנהלת החברה פרסמה הכחשה לידיעות אודות הפסקת הטיסות לפני או אחרי ראש השנה האזרחית".

על פי הפרסומים בתקשורת הרוסית, חוב החברה עומד על 60.7 מיליון דולר לתאגיד נפט בשם "רוזנפט" ועוד כ-48.5 מיליון לחברת הגז "גזפרום". אתמול (א') פנתה החברה בבקשת סיוע לממשלה הרוסית ולבנקים לצורך הלוואה דחופה בסכום כולל של כ-150 מיליון דולר.

 

סוכנות הידיעות הרוסית טאס ציינה בדיווחיה כי נשיאת החברה אולגה פלשקובה שלחה לא מכבר מכתב לגורמי ממשל רוסיים בו היא מזהירה שהחברה עשויה לקרקע את מטוסיה באופן מיידי, ימים ספורים לפני חג המולד והשנה האזרחית החדשה.

 

בהמשך לכך, מסרו גורמים רשמיים הקשורים למשרד התחבורה ברוסיה כי "הממשלה תעשה ככל שביכולתה על מנת למנוע ביטול טיסות של החברה וכי מדובר בחברה שהיא מאבני היסוד של תעשיית התעופה ברוסיה ולכן תקבל כל סיוע אפשרי".

 

טרנסאירו בתגובה: "מזועזעים מההכפשות"

בתגובה הרשמית המלאה של החברה, מעריכה הנהלתה כי "גורמים זדוניים מפרסמים הכפשות על מנת לפגוע במכירות של החברה שעלו באופן משמעותי בחודש הקודם, ועל מנת להכפיש את שמה הטוב של החברה על ידי יצירת בהלה בקרב הלקוחות.

 

"כל הפרסומים אודות השעייה של טיסות החברה, לפני או אחרי ראש השנה, כפי שדווח בתקשורת, אינם נכונים", מציינת החברה בהודעתה ומזכירה כי בשנת 2009-2008 היא קיבלה תמיכה מהממשלה, כמו גם חברות אחרות ובכללן בנקים, על מנת שיוכלו לעבור תקופות שהיו קשות לא פחות מהתקופה הנוכחית.

החברה מזכירה גם את נאומו מלפני מספר ימים של הנשיא פוטין שקרא לתושבים לעבוד בצורה יעילה יותר ואמר "ביחד נעבור את התקופה הקשה הנוכחית."

 

חברת התעופה הרוסית פועלת בישראל משנת 1991, אז הפעילה טיסה סדירה אחת בין נמל התעופה בן-גוריון למוסקבה. כיום, מפעילה החברה שלוש טיסות ימיות לישראל, שתיים לשדה התעופה דומודדובו וטיסה נוספת לנמל התעופה הבינלאומי ונוקובו. בחודש שעבר השיקה החברה את הקו החדש ממוסקבה לאילת (עובדה), הפועל פעמיים בשבוע, במטוסי בואינג 737. בשל המחירים האטרקטיביים ומפת יעדי החברה באירופה, אסיה והמזרח הרחוק, ישראלים רבים משתמשים בשירותיה. בשנה האחרונה הטיסה החברה 216 אלף נוסעים בין ישראל ורוסיה.

 

קריסת הרובל פגעה קשות במצבן הכלכלי של חברות התעופה הרוסיות. ולדימיר טסון, נשיא התאחדות חברות התעופה אמר בשבוע שעבר לכלי תקשורת ברוסיה כי הפסדי שנת 2014 נאמדים עד כה בכ-728 מיליון דולר. "מדובר בהפסדים של פי 6 ממה שהפסדנו בשנה שעברה", אמר. אחד מאותם גורמים לפגיעה בענף, כך הסביר, היא העובדה שחברות התעופה הרוסיות חוכרות מטוסים מאירופה ונאלצות לספוג את הפיחות הדרמטי בערכו של הרובל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים