שתף קטע נבחר

כך נולד הרוטב שיחליף לכם את טעם האוכל

בחברת המזון גילו כי הצרכנים רוצים לגוון בטעמי האוכל שלהם ולכן החליטו לפתח רוטב שטעמו משתנה בהתאם לרכיבים שיוסיפו לו הצרכנים. איך זה עובד ומי השף המפורסם שגויס לייצר את המתכון?

המוצר: רוטב בסיס להכנת חמישה רטבים, של אסם.

 

מה זה בדיוק: בקבוק רוטב בסיסי, לו ניתן להוסיף מרכיבים כמו סויה וחלב קוקוס או שמן זית ופלפל ולהפוך אותו לרטבים בטעמים שונים.

 

האנשים שמאחוריו: גלית מילוא, מנהלת השיווק של החטיבה הקולינרית; סיגל דולב, הטכנולוגית הראשית של החטיבה הקולינרית; בוריס חמודיס, מנהל פיתוח של רטבים נוזליים.

 

 

איך נולד הרעיון: במחלקת השיווק של החטיבה הקולינרית בדקו מה צרכנים רוצים, וגילו כי הצורך החזק ביותר הוא היכולת לגוון באוכל – אבל בקלות ובפשטות. "אנשים רוצים שייצא טעים ושונה וכולם יגידו וואו בכל פעם, אבל בלי יותר מדי בלגן במטבח", מסבירה מילוא, "ועל הצורך הזה רצינו לענות". בחברה בדקו מהם המרכיבים שחוזרים על עצמם בבישול ביתי - דבש, סילאן, פלפל וכיו"ב – וביקשו לייצר בסיס טעם נייטרלי שיוכל לספוג את הטעמים האלה, ומצד שני גם לעמוד בפני עצמו.

 

משתנה לפי הטעם: "המוצר משתנה בהתאם לתוספות", מספרת מילוא, "אם את מוסיפה לבסיס חלב קוקוס וטיפת סויה – את מקבלת רוטב אסייתי. אם מוסיפים לו תפוז ולימון – הוא הופך למרינדה מדהימה לעוף. זה הרעיון".

 

השף עומר מילר: כדי לייצר את רוטב הבסיס, גייסה אסם את עומר מילר, מהשפים המובילים בארץ ("הוא צעיר, רענן, חושב מחוץ לקופסה"), שיפתח עבורה את הטעם. "הגענו למסעדה של עומר והוא הכין עבורנו מספר תבשילים עם רטבים", מספרת דולב, "בכל פעם דיסקסנו את המתיקות והחריפות ומה לא, עד שהגענו לרוטב שאהבנו. אז הגיע האתגר הטכנולוגי - לקחת רוטב של מסעדה ולהפוך אותו לרוטב שאפשר לייצר בתעשייה גדולה, במפעל. זה אתגר לא פשוט".

 

האתגר הטכנולוגי: על הפיכת רוטב המסעדה - שעשוי מחומרים יוקרתיים וטריים עם אורך חיים של ימים ספורים - לרוטב תעשייתי עם חיי מדף ארוכים, הופקד בוריס חמודיס. "עשינו עוד ועוד ניסיונות", הוא מתאר, "הרוטב של עומר, למשל, היה מאוד סמיך. אנחנו היינו חייבים לדלל אותו קצת, כדי שיוכל לעבור בקווים שלנו". בכל פעם הביא בוריס לעומר רוטב לדוגמה, קיבל הערות וחזר למפעל - עד שהצליח לגרום לכך שהטועמים לא הצליחו להבדיל איזה רוטב הוכן במסעדה ואיזה בפס ייצור. בוריס חוזר ומדגיש: במוצר אין חומרים משמרים וגם לא צבעי מאכל.

 

 

הטעימות: אחרי שהשיווק, הפיתוח והשף היו מרוצים מהמוצר, הגיע זמן הטעימות. 50 עובדי אסם, הידועים בחיבתם לבישול, קיבלו את המוצר לסוף שבוע עם חוברת מתכונים. "הפידבקים היו מעולים, אבל היו גם הערות", מספרת מילוא, "רבים מהם, למשל, העירו על החריפות. הרוטב היה בהתחלה מאוד חריף, ובעקבות ההערות שלהם מיתנו את החריפות. גם בחוברת המתכונים חידדנו הוראות הכנה מסוימות בעקבות ההערות שלהם".

 

בחירת השם: שעות ארוכות התווכחו במשרדי אסם על שם המוצר, עד שהחליטו. "חשוב שזה לא יהיה שם מטעה", מסבירה מילוא, "חשבנו לקרוא לזה "5 רטבים בבקבוק", אבל זה בעצם לא חמישה רטבים אלא רוטב אחד! בסוף הגענו לשם שגם מתאר את ייחודו של המוצר וגם לא מטעה - בסיס לבישול להכנת חמישה רטבים".

 

כמה זמן: מתחילת התהליך ועד ההשקה עברו שנתיים. "המון זמן", אומרת דולב, "אבל צריך לזכור שגם גיבוש הקונספט לקח במקרה הזה לא מעט חודשים".

 

ההשקה: המוצר הושק לפני חודשיים, והוא "מתנהג יפה מאוד, הרבה מאוד לציפיות", מחייכת מילוא, "אנחנו מאוד מרוצים ממנו".

 

הכתבה בשיתוף איגוד תעשיות המזון

 

לכתבות נוספות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים