שתף קטע נבחר

סערת קניית הסטטוסים ב"סטטוסים מצייצים": מה מותר ואסור בפייסבוק?

אמש נחשף כי העמוד הפופולרי מציג סטטוסים בתשלום, בניגוד לתנאי השימוש ברשת החברתית. אז לתוהים: אפשר למכור כרטיסים לאירועים, ויהיה אפשר לשים מודעות ליד שנייה, אבל פייסבוק אוסרת באופן חד משמעי להציב פרסומות ללא קבלת אישור מראש

עמוד סטטוסים מצייצים בפייסבוק קידם סטטוסים בתשלום עבור גופים וארגונים, כך נחשף אמש, וזאת בניגוד לתנאי השימוש ברשת החברתית. אך מה בדיוק אסור ומה מותר בפייסבוק?

 

כל אחד יכול לפתוח בפייסבוק עמוד לייקים עבור ארגון, חברה, אישיות ציבורית וכדומה. בשלב הראשון נדרשים לקרוא את תנאי השימוש של פייסבוק לעמודים - אחד מתוך מספר מסמכים שפייסבוק מציגה לגולשיה. פרסום בעמודים אסור חד משמעית. בסעיף III A בתנאי השימוש כתוב "פרסומות של צדדים שלישיים בעמודים אסורות, בלי לקבל מאיתנו אישור מראש". 

 

 

בסעיף האחרון נכתב כי אסור לפרסם בעמודים בפייסבוק תוכן וטענות "שקריים, מטעים, או מרמים".

 

 

בעמודים שונים ובפיד החדשות ניתן לראו פרסומות וסטטוסים ממומנים, אולם אלה מסומנים ככאלה, ופייסבוק מנהלת את המכירה שלהם. פייסבוק גם מאפשרת לקשר לעמודי רכישת כרטיסים עבור אירועים ומופעים, ולאחרונה בחנה אפשרות לאפשר לפרסם מודעות יד שניה או למכירה בעמודים, אך לא סטטוסים בתשלום.

 

פייסבוק גם נוקשה בנוגע לקידומים ותחרויות. לפי סעיף נוסף בתנאי השימוש, אסור לדרוש מאנשים לתייג חברים, לשתף בעמוד שלהם, או לשתף אצל חברים בשביל להעלות סיכוי לזכות בפרס.

 

עם זאת, לפי הדיווח אתמול, סטטוסים מצייצים פירסם סטטוסים ששולם עליה כסף, בניגוד לסעיף. גורם בשוק האינטרנט אמר אמש לגלובס כי "בנקים או חברות סלולר שקונים פרסום נגד מתחרים כמו תלונות על שירות לקוחות, בדיחות על המתחרה או סיפורי זוועה על החברה עצמה".

 

 

"פלטפורמה של תוכן אמיתי"

פייסבוק עצמה יכולה לסגור עמודים שמפירים את תנא השימוש, אולם נכון לעכשיו לא פעלה נגד סטטוסים מצייצים, ולא הגיבה אם בכוונתה לאכוף את תנאי השימוש ובאיזה אופן.

 

אבי לן, מפעיל הדף, מסר בתגובה לפרסומים אתמול כי "'סטטוסים מצייצים' הוא אחד מגופי התקשורת המובילים במדינה, המגיע לקהל של 3 מיליון גולשים בשבוע, וכמו גופי תקשורת מובילים אחרים, משתמש בפלטפורמות השונות ובנכסיו הדיגיטליים להעביר גם תוכן במסגרת שיתופי-פעולה ממומנים. כל התכנים של 'סטטוסים מצייצים' עוברים מבחן קפדני ומתפרסמים רק אם הם ויראליים, אותנטיים ועומדים בערכי המותג. גם לנו שמורה הזכות לבצע עסקאות תוכן שיווקי".

 

מפייסבוק נמסר בתגובה כי "לחברה יש מדיניות ברורה לגבי שימוש מסחרי בפלטפורמה. כל שימוש מסחרי במקומות שלא נועדו לכך מהווה הפרה של מדיניות זו. פייסבוק היא פלטפורמה של תוכן אמיתי ואותנטי, ווכל פוסט ממומן צריך להיות מסומן ככזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים