שתף קטע נבחר

שוק הרכב באירופה צמח, פולקסווגן הגדולה מכולן

עלייה של קרוב ל-6% בשוק הרכב האירופי בשנת 2014. בסך הכל נמכרו ביבשת 12.5 מיליון כלי רכב בשנה החולפת. פולקסווגן נותרה הגדולה מכולן, מאזדה הכי צומחת

סוף המשבר לשוק הרכב באירופה? התאחדות יצרניות הרכב האירופיות פרסמה את נתוני המסירות לשנת 2014, מהן עולה כי לראשונה מזה שנת 2007, שוק הרכב האירופי צמח - ב-6%. בכך סיים שש שנות התכווצות באחד מהמשברים הכלכליים החריפים ביותר שידעה תעשיית הרכב ביבשת.

 

 

פולקסווגן. עדיין מס. 1 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
פולקסווגן. עדיין מס. 1(צילום: רועי צוקרמן)

 

בשנת 2014 נמסרו באירופה קרוב ל-12.5 מיליון מכוניות, בין היתר תודות לזינוק חד בשיעור 18% בספרד, 9% בבריטניה, 4% באיטליה ו-3% בשוק הגדול באירופה, גרמניה. גם שווקים קטנים יותר נהנו מעליות מרשימות: פורטוגל עם 35%, אירלנד עם 30% ורומניה ויוון עם יותר מ-21% בכל שוק. מנגד, שנת 2014 לא הייתה מוצלחת בהולנד ואוסטריה - שם נרשמו ירידות של 7% ו-5% בהתאמה.

 

שוק הרכב האירופי ב-2014:

  • 70% מהתנועה באירופה מתבצעת על-ידי מכונית פרטית (כולל מוניות והשכרה)
  • רבע מהמכוניות המשווקות בעולם יוצרו באירופה
  • יותר מ-5% מכוח האדם באירופה מועסק על-ידי תעשיית הרכב - 12.7 מיליון בני אדם
  • מכונית ממוצעת באירופה פולטת פחות משישית מכמות הזיהום הממוצעת לפני 20 שנה
  • מכונית חדשה צורכת 15 פחות דלק ל-100 ק"מ מאשר לפני עשור
  • מכונית חדשה פולטת 90% פחות רעש מאשר בשנת 1970

 

יצרנית הרכב הגדולה באירופה הייתה גם בשנת 2014 פולקסווגן. הקונצרן רב המותגים מסר 3.1 מיליון מכוניות, צמיחה של 7%. אחריו פיז'ו-סיטרואן עם 1.36 מיליון (4%+) ורנו עם 1.22 מיליון (13%+). פורד במקום החמישי עם צמיחה של 6% ל-928 אלף מכוניות, ואחריה ג'נרל מוטורס שמסרה 905 אלף אופל ושברולט -ירידה של 4%.

 

מבט לדירוג 20 המותגים הגדולים, מגלה כי את הצמיחה הגדולה ביותר רשמה מאזדה - יותר מ-20% גידול לעומת נתוני 2013. גידול נרשם גם במותגים אסייתיים אחרים - ניסאן (13%+), טויוטה (3%+) וקיה (4%+), בעוד שיונדאי דורכת במקום והונדה ירדה ב-4%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים