שתף קטע נבחר

איך נולד מלח לעוף בטעם מרקש?

כיצד ניתן לחדש במוצר כמו מלח? על השאלה הזאת בדיוק עבדו במשך שנה בחברה המפתחת. הפיתרון: להחזיר לחיים שיטה מסורתית שהייתה נהוגה בצרפת. בואו לגלות כיצד מוצר חדש נולד

המוצר: Salt n’ easy של חברת "מלח הארץ".

 

מה זה בדיוק: מלח ים ותבלינים לצלייה בתנור, בארבעה טעמים: מרקש (צפון אפריקאי), דרך המשי (מזרח ומערב), טוסקנה (איטלקי) וים תיכוני.

 

האנשים שמאחוריו: עופר רוקני, סמנכ"ל החברה, וגיורית כרמי, מנהלת השיווק.

 

גיורית כרמי. חדשנות שנולדה מתוך מסורת ()
גיורית כרמי. חדשנות שנולדה מתוך מסורת

 

איך נולד הרעיון: במסגרת הניסיונות לייצר חדשנות במוצר בסיסי ומוכר כמו מלח, נולדה המחשבה להחזיר לחיים את שיטת הצלייה בתנור בעזרת מלח. "זו שיטת בישול מסורתית בת מאות שנים, שנולדה במקור במטבח הצרפתי", מסבירה כרמי, "המלח הוא מוביל חום מעולה, ולכן כשמכניסים אותו עם עוף לתנור מקבלים תוצאה שדומה לכלי שווארמה: העוף נסגר מבחוץ ונשאר עסיסי מבפנים". רוקני מרחיב: "הרעיון הבסיסי של סולט אנד איזי הוא שהצרכן יוכל להכין ארוחה נהדרת בזמן קצר, עם פחות מלח ועם אותה עסיסיות שקיימת בבישול רגיל".

 

התבלינים: אחד מהאתגרים הראשונים היה בחירת התבלינים שיתווספו למלח. לצורך המשימה גייסה החברה את השף יאיר יוספי, שרקח את התרכובות. צוות הפיתוח של החברה זומן למסעדה של השף, שם קיבלו את פניו תבשילים שהוכנו עם תערובות המלח שהרכיב יוספי. "טעמנו, התלהבנו ורצנו לפתח את זה", מספר רוקני. בכל תערובת יש כ-15 עשבי תיבול ותבלינים. "משולבים במוצר הזה הרבה מרכיבים שלא תמיד יש במטבח הביתי. טעם טוסקנה, למשל, מכיל תה ירוק, קליפות הדרים, בזיליקום, סלרי ועוד".

 

 

השיטה: במסגרת תהליך הפיתוח, שארך למעלה משנה, הוקדשה לא מעט מחשבה לשיטה בה נכון לצלות את העוף עם המלח והתבלינים. "יש פה אתגר לא פשוט", מסביר רוקני, "איך מקבלים תבשיל טעים בלי השיטה הרגילה, בה מורחים את המלח והתבלינים על העוף? בהתחלה ניסינו לשים את העוף על המלח, או להדק את המלח סביבו, ובסוף הגענו לפיתרון הטוב ביותר - להרחיק את המלח הצידה. מצאנו שהדרך הפשוטה ביותר היא לפזר את המלח סביב העוף, בלי מגע, להכניס לתנור לשעה - וזה עובד. תוך כדי הבישול נוצרת לחות, שהיא זו שגורמת לספיחה של טעם המליחות והתבלינים בעוף, ללא מגע".

 

בחירת השם: קבוצת הפיתוח שמעה לא מעט שמות אפשריים למוצר החדש, אך כשנזרק לחלל האוויר השם “Salt n’ easy” כולם נדלקו מייד. "זה פשוט הביטוי הכי נכון של מה שהמוצר נותן לצרכן, שזה תהליך הכנה קצר", מסבירה כרמי.

 

ההשקה: “Salt n’ easy” הושק בקיץ האחרון, ביולי 2014, ומאז שנכלל ברשימת המוצרים החדשניים בסיאל - תערוכת מזון נחשבת בעולם - הוא מעורר תשומת לב בינלאומית. "גרסה ראשונה כבר יצאה לרוסיה", מגלה רוקני.

 

הכתבה בשיתוף איגוד תעשיות המזון

 

לכתבות נוספות

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים